Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L1] Vraagje over circling game en personal space

[L1] Vraagje over circling game en personal space

Langzaam aan krijgen we de 7 games steeds beter onder de knie. Zo ook de circling game: send gaat prima, het terughalen steeds beter (soms draait ze haar achterhand nog niet helemaal ver genoeg weg, maar daar oefenen we op).

Het meest recente probleem zit m in het cirkelen zelf. Annet loopt prima door, maar achterlangs komt ze in mijn personal space. Oftewel: ze maakt een soort eieren ipv cirkels, voorlangs houdt ze netjes de ruimte, maar achterlangs komt ze steeds dichter langs mij heen.

Kortom: ze respecteert mijn ruimte niet ( what else is new).
    Mijn vraag is nu: hoe kan ik dit het beste oplossen? Moet ik een tijdje "meedraaien" tijdens het cirkelen, of kan ik achter mijn rug iets doen. Ik heb al geprobeerd achter mijn rug te "driven" maar dat ging niet echt lekker.

Iemand tips?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Vraagje over circling game en personal space

Eigenlijk heb ik geen idee wat de 'officiele' parelli oplossing voor dit is.

Echter heb ik het zelfde gehad bij circlinggame @liberty. Ik heb dit opgelost door een milde send maar met 'wijdse' gebaren te doen terwijl hij gewoon doordraafde, dus infeite een beetje wegwapperend. Hierdoor maakte hij zn rondje groter en ronder.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik zou gewoon mijn ruimte verdedigen met de carrot stick. Als ze achter jou te dicht komt dan kan je met je stick achter jou slaan, hierbij is wel heel belangrijk dat je je voeten stil houdt!
    Is dat ook in stap of enkel in draf?

Ze doet het zowel in stap als draf. Ze loopt wel gewoon door, het is niet zo dat ze mijn gezelschap op komt zoeken en wil gaan stilstaan achter mijn rug.

@Pais:
    Met alleen de armen wapperen helpt niet, mijn armen zijn te kort en dan gaat ze daar gewoon rakelings langsop (ze heeft helaas nog steeds weinig ontzag voor me ). Wapperen met stick lijkt me te ongecontroleerd worden als ik dat achter mijn rug om moet doen, of bedoel je dat niet?

@Jolijn89:
    Ik zal eens kijken hoe ze reageert op achter me slaan met de stok, maar het gevaar zit er dan neem ik aan in dat ze dit verkeerd interpreteert als ik niet in de goede zone zit. Ik neem aan dat ik, a la send away, moet proberen haar in zone 2 te driven. Als ik te vroeg ben en daardoor richting zone 1 kom, gaat ze waarschijnlijk afremmen. Als ik te laat ga tikken is ze al te ver naar binnen gevallen natuurlijk...

Hmmm, toch lastig, geen ogen in je rug

Ik ga het morgen weer eens proberen, maar meerdere suggesties zijn welkom!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

in principe moet ze natuurlijk leren dat als jij life down bent je kunt wapperen met die stick tot je een ons weegt, maar dan toch echt niet iets van dr hoeft! Ben er zelf ook mee bezig, en hoe lastig is dat bij een overgevoelig paard, haha.
    Dus als je nou eens heel erg life down, leunend op één been, naar beneden kijkend je armen achter je rug doet en je stick rustig heen en weer zwaait, dat het net lijkt dat ze er 'toevallig' tegen aanloopt als ze in je personal space komt, zou het dan misschien lukken?

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Wat bij mij hielp was gewoon denken, hmz tijd om mijn joggingsoefeningen te doen. En gelijk een halve gek beginnen springen zo met mijn benen spreiden en armen, en weer toe (nogal moeilijk uit te leggen). Dit hoefde ik maar 1 keer te doen. Staat ook op de parelli dvd bij circling game, dus zeker parellilike
    Horses and Live, It's all the same to me...

Bladwijzers

Forum Rechten