Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: [L1] lateral flexion, niet inbuigen maar achteruit lopen

[L1] lateral flexion, niet inbuigen maar achteruit lopen

Ik ben sinds een week of 2 bezig met parelli. Nou gaat alles prima, tot het moment dat ik lateral flexion vanaf de grond ga vragen. Het enige wat mijn paard doet is m in z'n achteruit zetten en zo heel de bak door, zonder zijn hoofd ook maar een cm naar mij toe te buigen.
    Als ie vervolgens aan de andere kant van de bak is gaat ie gewoon in z'n achteruit linksof rechts en dan begint het weer opnieuw. Hoe kan ik dit oplossen?
    *profiel bijgewerkt*

"Gekte is de enige 'state of mind' voor scherpzinnige en gevoelige mensen om met de waanzin in de wereld om te gaan..."

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: [L1] lateral flexion, niet inbuigen maar achteruit lopen

Vraagje: hoe goed gaat de porcupine op zijn hoofd naar links of rechts? (dus dat je met je hand zijn hoofd opzij kunt bewegen)
    En waar houd je je hand wanneer je zijn hoofd vraagt in te buigen?

Als je paard achteruit loopt ipv zijn hoofd buigt en dat erg lang volhoudt, is waarschijnlijk je signaal niet duidelijk genoeg voor hem. Bedenk hoe je het signaal duidelijker kunt maken, zodat hij makkelijker een oplossing vindt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

...en waar/hoe sta je zelf als je zijn hoofd vraagt?

Lodash had deze neiging ook heel erg, omdat hij achteruitlopen heel goed kan, dus dan deed ie dat maar. Ligt vaak aan jouw eigen houding. Zeker als je paard het zo braaf blijft geven ondanks geen release!

Misschien als je jezelf iets meer naar buiten, van je paard af verplaatst als ie achteruit gaat lopen (meelopen maar dan meer van je paard af, duidelijker opening geven naar opzij), dat het dan beter gaat. Moeilijk in woorden uit te leggen...

May the horse be with you!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Je zou, mits je paard gewend is om driving met een stick te spelen ook je CS erbij kunnen pakken... links van je paard staan, met je rechterzij naast zijn schoft. Met je linkerhand zijn hoofd vragen en met je rechterarm over zijn schoft heen, met stick in je rechterhand driven naast de rechterkant van zijn hoofd...

het heeft even geduurd maar ik ben erachter waarom hij achteruit blijft lopen. Bij de vorige eigenaar heeft hij geleerd dat druk on zijn neus dat betekende en dat blijft hij dus doen.
    He gaat inmiddels wel beter, zodra hij ook maar een millimeter inbuigt laat ik los en hij begint steeds minder achteruit te lopen en meer in te buigen.
    CS aan de andere kant van z'n hoofd houden werkt wel maar daar krijg ik een lamme arm van
    Bedankt voor de tips, ze hebben wel geholpen, en ik ga weer verder!
    *profiel bijgewerkt*

"Gekte is de enige 'state of mind' voor scherpzinnige en gevoelige mensen om met de waanzin in de wereld om te gaan..."

Succes!!

Enneh I LOVE your onderschrift!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten