Onimmemans en ik vrolijk naar de les vanmorgen, zegt mijn instructrice ineens hé dat bobbeltje zat er eerder nog niet toch? Dus ik ook kijken, want mij was het nog net opgevallen, en ja daar zat inderdaad een bobbel die er eerder nog niet zat. Tja bobbeltje klink niet ernstig, maar toen ze vertelde dat ze het niet vertrouwde werd het toch iets minder fijn.
Ze wees me er op dar het leek op een gal, maar een gal komt meestal op 2 benen tegelijk, en ze lopen recht. Verder staat een gal niet echt strak. Toen zei ze dat het haar heel veel deed denken aan haar paard. Die had zo'n soortgelijk bobbeltje (loopt schuinaf, is maar op een been, en onderaan lijkt de huid strak te staan), en iedereen zei dat het een gal was. Haar paard liep net als Onim niet kreupel, dus bij veearsten werd ze weg gestuurd, zelfs tot 2 keer toe werd ze weggestuurd van de faculteit van Utrecht. Na anderhalf jaar hebben ze het pas ontdenkt. Haar paard heeft dus anderhalf jaar gewoon nog gesprongen, dressuur gelopen en alles. Toen heeft haar paard ontzettend lang op rust moeten staan om te revalideren.
Dat was wel even schrikken. En het nieuws dat ik hem het beste de eerste week 3 maal daags moest koelen (het is verder niet warm), en dat ik rekenen op een maand rust was wel even schrikken. Maar ze zei er eerlijk bij dat ze het niet heel zeker weet, maar dat ik er wel rekening mee moet houden, en dat ik beter zo voorzichtig mogelijk mee moet omgaan![]()
Maar nu ben ik wel benieuwd naar mensen die zoiets ook hebben meegemaakt, en wat het allemaal precies inhoud.
Bladwijzers