Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: curcussen voor paarden tot 3 jaar, zijn die er ook?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

curcussen voor paarden tot 3 jaar, zijn die er ook?

Ik heb pas een mail gestuurd naar parelli met de vraag of ik met een curcus level 1 afsluitend level 2 beginnend kon doen met mijn hafjaarling. Helaas blijkt dat nog niet zo geschikt te zijn voor mijn haflinger, dan zouden we natuurlijk het rij gedeelte overslaan, dat spreekt van zelf.

Nou is de vraag aan jullie, zijn er curcussen voor beginners met een jong paard, dus eigenlijk gaat het alleen om het grondwerk. Ik heb het level 1 pakket al in huis en ben zelf druk aan het oefenen, maar ik denk dat een curcus erg fijn zou zijn voor mij.

Waar wordt er zo'n curcus aangeboden en zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

groetjes Elianne

ps; in de mail terug van parelli stond wel dat er in de toekomst zulke curcussen wel zullen worden gegeven. Weet iemand hier al meer over want meer stond er niet in de mail en wanneer is in de toekomst?
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Apr 2005

Re: curcussen voor paarden tot 3 jaar, zijn die er ook?

niemand die met hetzelfde probleem zit of hier meer van afweet?

groetjes iemand die advies zoekt!

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    In het pittoreske Middenmeer..... op 5 km afstand...

Hoi Elianne,

Ja meid, ik zit in hetzelfde schuitje...
    Ik heb een 3 jarige en die wordt nog niet bereden (pas volgend jaar zomer). Dus kan ik ook niet mee doen met de cursus.
    Ik heb ook via de e-mail contact gehad met Eddy en hij was van mening dat mijn paard wel naar de jonge paarden cursus kon. Maar daar had ik geen trek in (vooral omdat ik mijn paard nog een jaar lekker niks wil laten doen.... behalve groeien en genieten (lees niet bereden worden). Bovendien wil ik dat mijn paard door een bepaald persoon wordt ingereden en niet door Eddy (no offense, ik weet niet hoe goed hij is.... ).

Dus mijn vraag aan hem was dan ook....: waarom kan ik niet alleen met het grondwerk meedoen bij een cursus. Maar dat was (nog) niet mogelijk. Ze denken er over na om een cursus te geven, alleen gebaseerd op grondwerk. Maar tijdens het Parelli-tournament gaf Eddy aan dat hij nog niet wist wanneer dit van de grond zou kunnen komen (ja, ik weet het, ik ben heeeeel vervelend, maar ik blijf hem gewoon lastig vallen ).

Het advies van Eddy was in ieder geval om gewoon lekker door te oefenen met mijn level 1 pakket...... en als ik tegen problemen aan zou lopen dan mocht ik hem altijd mailen. Tja, leuk, maar niet hetzelfde als een cursus.

Ik heb dus geen idee wanneer die cursus er gaat komen. Ik ben bang dat het mij niet zal lukken om er nog aan mee te doen, want zo snel mijn paard onder het zadel is, ga ik dan maar mee doen met de gewone cursus (want ik zal hoe dan ook toch wel een keer een cursus bij hem gaan volgen...... ).

Maar je weet het nooit. Gewoon maar de site in de gaten houden denk ik, want er is veel vraag naar alleen grondwerk cursussen. En Parelli Nld kennende, zullen ze die extra inkomsten niet willen laten liggen, toch?

groetjes, Linda

Aangemeld
    Apr 2005

hey linda,

bedankt voor je reactie, jammer dat je ook niet meer weet te vertellen over grondwerkcurcussen, maar zo te horen kan dat nog wel even duren, jammer genoeg. ik heb dus een jaarling, dus nog tijd zat, hopelijk kunnen we bijvoorbeeld volgend jaar met zo''n curcus mee doen. Nu is het er ook nog wel erg vroeg voor moet ik zeggen hoor, 2 jaar is een mooie leeftijd.

Mare waarom beleer je je paard trouwens pas op zijn vierde jaar? Bij 3 jaar kun je toch licht starten? Tenminste dat ben ik wel van plan.

groetjes Elianne, en we hopen dan maar dat er snel zo'n curcus van start gaat.

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    hey linda,

Mare waarom beleer je je paard trouwens pas op zijn vierde jaar? Bij 3 jaar kun je toch licht starten? Tenminste dat ben ik wel van plan.

groetjes Elianne, en we hopen dan maar dat er snel zo'n curcus van start gaat.
    Hoi Elianne,

Helaas worden veel paarden (naar mijn bescheiden mening.... ) veel te vroeg al belast. Veel kwpn-ers (en ook andere rassen denk ik) worden al op te jonge leeftijd belast waardoor ze al op jonge leeftijd lichamelijke problemen krijgen (zoals bijvoorbeeld in de rug, pezen, beenproblemen e.d.). Er zijn onderzoeken gedaan en daaruit blijkt dat een paard pas volledig uitgegroeid is op zijn 7e (lees alle groeischijven gesloten).
    Ik zie mijn jonkie maar als een kind wat er nog niet klaar voor is om al aan het zware werk te gaan. Dus wil ik hem voorbereiden met grondwerk e.d. zodat hij sterker kan worden, zowel lichamelijk als geestelijk.

Wanneer hij dan echt 4 jaar is, wordt hij ingereden. En daarna heb ik nog meer dan genoeg tijd om van hem te genieten. Hopelijk in de allerbeste gezondheid dan.

Nogmaals, dit is volledig mijn mening. Ik word door genoeg mensen in mijn omgeving voor gek verklaard.... . Maar ja, ieder moet doen wat hij of zij voor het juiste acht, toch? (en ik lig toch in alles al dwars.... ).

Groetjes en misschien tot ziens op een cursus?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, jammer dat dit nog niet mogelijk is bij Eddy.

Maarre: als er nu genoeg mensen hier zijn op het forum die graag een cursus willen met ALLEEN grondwerk, dan is dat wel te regelen hoor Dan haal ik gewoon Barbara weer eens naar Nederland voor een grondwerk-cursus . (zij is 2sterren Ex-parelli instructrice)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Ik denk dat dit soort cursussen er beslist in de nabije toekomst zullen komen. Er is behoorlijk veel vraag naar.

Jammergenoeg vertrekt mijn 3 jarige over een paar weken richting Groningen. Tja, en dan wordt het iets moeilijker om even een cursusje te volgen. Anders zou ik beslist geïnteresseerd zijn in een cursus bij Barbara hoor.

Aangemeld
    Apr 2005

ik ben ook geinterreseerd hoor, maar dat wisten jullie al. Maar volgend jaar is voor mij ook nog tijd zat om aan zo'n curcus mee te doen met mijn haffie.

hallo

dat is nou iets wat ik ook wil n cursus enkel in grondwerk
    mijn lieve zinti moet namelijk nog 2 jaar worden in mei en wil haar echt niet gaan berijden voor ze 3 of zelfs 3,5 is misschien wel pas later ...
    wantz e meet nu met haar 21 maanden jong al 163 dus denk dat t een flinke dame gaat worden ( niet dat perse hoefthoor zo,n grote dame waar een touwladdertje bijna nodig is om op te stappen )
    maar ja ze gaat dus echt tijd nodig hebben om volwassen te worden ( heb overigens met me vorige paard ook gewacht met berijden tot ze 4 was en is heel goed bevallen )

dus als er een mogelijk heid om grondwerk cursus te doen wij willen ......

groetjes zinti en diana
    Zinti natuurlijk ??? Zinti 4ever

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Tja, de cursus is er hoor. Op 4 en 5 maart in Oosterwolde!
    Maar zoals het er nu naar uitziet gaat ie ook weer niet door, omdat er te weinig cursisten zijn......

En daar baal ik van als een stekker......

Ik weet niet waar je precies woont en wat je mogelijkheden zijn...(trailervervoer en zo) maar als je ons groepje (slechts 2) wilt versterken........ , geef je dan snel op.....

hallo

heb je al n berischtje gestuurd ligt even aan n aantal zaken of t kan ja of nee
    wil wel heel graag , maar heb t idee dat oosterwolde een beetje ver uit mijn richting is
    kom nl uit bergeijk noord brabant dit ligt boven eindhoven tegen de belgische grens

greetz diana en zinti
    Zinti natuurlijk ??? Zinti 4ever

Forumlid lkaw's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door zinti natuurlijk
    hallo

heb je al n berischtje gestuurd ligt even aan n aantal zaken of t kan ja of nee
    wil wel heel graag , maar heb t idee dat oosterwolde een beetje ver uit mijn richting is
    kom nl uit bergeijk noord brabant dit ligt boven eindhoven tegen de belgische grens

greetz diana en zinti
    Heb nog geen berichtje ontvangen......
    Ik was er al bang voor. Maar je hebt gelijk.... Dat is best een pittig eindje rijden naar Oosterwolde. Jammer, maar wel begrijpelijk .

Misschien kun je anders proberen om met haflingergek iets te regelen bij jullie in de buurt..... Je hebt maar 4 mensen nodig om het voor elkaar te krijgen (maar zelfs 4 mensen is niet altijd eenvoudig....kijk maar naar deze cursus... ).

Als je echt geïnteresseerd bent, kun je altijd proberen om iets te regelen met Irene Lier. Zij organiseert namelijk ook cursussen in het midden van het land.....

Ik wacht je pb-tje gewoon lekker af......ben heeel nieuwsgierig wat erin staat namelijk....

Groetjes, Linda

Hi! Onze dagworkshops jonge paarden zijn voor paarden vanaf 6 maanden...
    <!-- w -->http://www.balingehof.nl<!-- w -->

Bladwijzers

Forum Rechten