Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: ..en als je nou eens geen toestemming krijgt??

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

..en als je nou eens geen toestemming krijgt??

Vanmiddag kwam Bruut, in tegenstelling tot woensdag toen Nicolien er was, NIET naar me toe.... O.K. How interesting... Dus ik heel rustig.. life down... benaderen.. touwhalster voor me uit... stapje terug stapje heen stapje terug. Op een gegeven moment wilde hij wel naar me toekomen.... Yesss. ...
    maar... even snuffelen en toen ging hij weer...
    Ik heb het een half uur volgehouden... stapje heen stapje terug..kroelen.. stapje heen stapje terug.. Wat ik ook deed... Ik kreeg geen toestemming om het halster om te knuppen....
    Helaas...niets gedaan dus verder vandaag... en dat terwijl de zon scheen en het heerlijk weer was om lekker wat in de bak te spelen samen....

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: ..en als je nou eens geen toestemming krijgt??

Tsja, ik heb ook wel eens ergens geen zin in - en als ik er dan onderuit kan, dan doe ik het . Maar je hebt Bruut weer een heleboel vertrouwen in je laten krijgen denk ik. Ach, het wordt toch pas echt een probleem als hij je nooit meer toestemming geeft ?

Rain heeft in zijn werkzame leventje slechts 3 keer totaal geen zin in zijn werk gehad. Kwam hij normaal hinnikend over de boxdeur hangen als hij zijn kar en tuig zag, die 3 keer bleef hij met zijn hoofd naar achteren staan. Die 3 keertjes heeft hij dus een onverwacht dagje vrij gehad - en daar hebben we nooit spijt van gehad .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heeft bij Vash laatst een maand geduurd....tja, als je moet gaan voorbereiden voor De Spelen, dán wordt het een probleem, maar anders niet hoor. Geniet ik van een extra lange avond.
    Niet huilen hoor, het is voor hem goed geweest dat hij eens toestemming weigert. En leert dat dat bij jou ook kan. Hij zal er ws. een goede reden voor hebben, probeer die eens te achterhalen!

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Hij weet nu in ieder geval dat je naar hem luistert en hem begrijpt
    Maar zou het kunnen dat hij het halster toch associeert met werk ? Probeer de games en het rijden zo te doen dat hij denkt "O leuk, wat gaan we vandaag nou weer doen" als hij je met halster aan ziet komen. Ook Oberon bijvoorbeeld heeft heel duidelijk veel behoefte aan afwisseling en nieuwe uitdagingen.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hij stond heerlijk met Tommie en Novia in de zonnige paddock hooi te knabbelen.. Als ik heel eerlijk ben geef ik em niet eens ongelijk... Als mens kan ik gewoon niet op tegen twee paardenvrienden en een bult hooi!!!

Ik vond het wel jammer.. maar was inderdaad ook wel een soort van trots dat ik em niet gewoon 'gevangen' heb, maar hem heb laten bepalen!!!

Ik vind dat je met recht trots mag zijn Nienke!
    Het is mij nog nooit overkomen (sinds Parelli-tijd), maar ik weet nu, dankzij jouw verhaal, dat ik hetzelfde zal reageren als jij vandaag deed.

Dit is voor Bruut vast ook een zeer goede ervaring geweest.
    "Eindelijk" eens iemand die naar hém luistert, die hém laat beslissen!
    Wat een opkikker voor zijn ego!!!
    [size=99px](niet dat je normaal niet naar hem luistert hoor)[/size]

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je niet door het dolle heen was gistermiddag, achteraf misschien wel want je hebt id terecht reden om trots te zijn.

En Bruut zal echt wel blij zijn met zo'n baasje.

Als ik vroeger een ijsje wou (niet met deze temperaturen ) dan kreeg ik dat niet altijd. Zeker niet als ik bleef jengelen en drammen. Maar ik had al wel snel door dat mijn ouders een stuk liever waren als ik - als ik geen toestemming kreeg- mijn schouder ophaalde en iets anders ging doen.
    (En dan de volgende dag een extra grote vragen natuurlijk)
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Hihi, laatst waren er 2 dagen achtereen dat ik Suus ging halen om iets niet speciaal heel leuks te doen: dag 1 chiropractor, dag 2 bekappen. Dag 3, hoe verbazend, wilde ze niet meteen komen in de paddock.

Ik haar vangen met catch me game, meenemen uit de paddock, echt beetje leader doen want.... buiten de paddock stond een teiltje lijnzaad met appel en musli. Suus daar heengestuurd vanuit zone 3. Eten Suus!

Daarna teruggezet in de paddock. Dat gezicht! Ze hoefde niks! Alleen maar te eten! De volgende keer kwam ze meteen weer

May the horse be with you!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Hihi, laatst waren er 2 dagen achtereen dat ik Suus ging halen om iets niet speciaal heel leuks te doen: dag 1 chiropractor, dag 2 bekappen. Dag 3, hoe verbazend, wilde ze niet meteen komen in de paddock.

Ik haar vangen met catch me game, meenemen uit de paddock, echt beetje leader doen want.... buiten de paddock stond een teiltje lijnzaad met appel en musli. Suus daar heengestuurd vanuit zone 3. Eten Suus!

Daarna teruggezet in de paddock. Dat gezicht! Ze hoefde niks! Alleen maar te eten! De volgende keer kwam ze meteen weer
    Oehoe, hoe herkenbaar !!!

Maar nu ontopic: Bruut boft maar met een baasje zoals Nienke, dit is waarschijnlijk heel goed geweest voor zijn gevoel van eigenwaarde!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Oehoe, hoe herkenbaar !!!

Maar nu ontopic: Bruut boft maar met een baasje zoals Nienke, dit is waarschijnlijk heel goed geweest voor zijn gevoel van eigenwaarde!
    Oeps sorry! Inderdaad helemaal eens dat Bruut maar boft! Weten dat er naar je geluisterd wordt is zo belangrijk voor onze paardjes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Knap hoor!

Ik zou het geduld daar niet voor hebben vrees ik.

*haha*

herinnert zich nog een actie om een onwillige Merens te vangen in een weiland met ook Nienke erbij (om ontopic te blijven)

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    *haha*

herinnert zich nog een actie om een onwillige Merens te vangen in een weiland met ook Nienke erbij (om ontopic te blijven)
    Het was Merrit en dat probleem hebben we dankzij
    Parelli en Mafhaf vakkundig om zeep geholpen

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Goed gedaan hoor Nienke! Is één van de moeilijkste dingen volgens mij: je oorspronkelijke plan laten varen
    Voor Bruut zal het ook wel een heel mooi leermoment zijn geweest. Super gedaan!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten