Na twee weken van vriendelijke spelletjes en stekelvarkens, stokken die stok noch wortel zijn, maar beide, halsters omknopen en het verschil tussen links en rechts kwijt zijn, begint de filosofie achter Parelli ook in te dalen.
Ik, former normal en in de overgang (figuurlijk dan), snap door dit forum eindelijk dat er niet zoiets bestaat als "werk" en "rust". Dit behoeft misschien even uitleg. Gisteren heb ik Wick (en Kate) geshowd aan iemand. Natuurlijk werd ik voor mijn onoplettendheid gelijk afgestraft met een hoofdslag van Wick. En idd, mijn bodyblok was te laat, mijn aangeleerde instinctieve reactie was snouwen naar Wick die reageerde met het wit in haar ogen en paniekkerig vluchten. En wat vraagt het roofdier zich dan af? Juist; waarom reageert ze zo???![]()
Na een avond piekeren en lezen op het forum hier, terugdenken aan DVD's en bestudeerde tekst viel het kwartje. Voor Wick is er geen verschil tussen ik kom om niets met haar te doen, of ik kom om met haar te "werken" aan de games. Voor Wick is er alleen het feit dat ik er ben. En dat als ik er ben, ik ook altijd dezelfde moet zijn. En me dus hetzelfde moet gedragen. Voor haar is er dus geen werk en rust, alleen aanwezigheid van de mens, of afwezigheid van de mens.
Zo kinderlijk eenvoudig dat je het zelf kan verzinnen, maar toch zo moeilijk om te bedenken. Gaat het nou eindelijk de goede kant op?
Bladwijzers