Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: [L?] Zijwaarts naar je toe - welk level?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

[L?] Zijwaarts naar je toe - welk level?

Een van de mooiste oefeningen die ik me uit een pnh-demo kan herinneren, was dat de trainster haar paard zijwaarts naar haar toe liet lopen, terwijl zij achterstevoren voor hem uit liep. Het paard werd dus niet van de carrot stick zijwaarts weggedreven, maar liep er juist zijwaarts naartoe.

Mijn vraag is: Is dat een officiele Parelli-oefening, en in welk level komt die dan voor? Ik heb gisteren eens alle tasks van alle level-examens doorgelezen maar ik kan deze oefening nergens terugvinden. Ik ken natuurlijk ook niet de precieze Parelli-benamingen voor alle oefeningen, dus misschien ligt het daaraan. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar deze oefening, dus als iemand weet of, en zo ja waar ik hem bij Parelli terug kan vinden, dan is dat erg fijn!

Groetjes,
    Miriam
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: [L?] Zijwaarts naar je toe - welk level?

Ik heb het meerdere malen zien uitvoeren, maar ben hem in L2 nog niet tegen gekomen, dus het zal wel een leveltje hoger zitten. Gaaf is dat hè ?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Tip van een sukkel: leer het je paard niet te vroeg!

Susan kan het. Kostte enorm veel moeite om het haar te leren, maar daarna deed ze liefst altijd vooral dat. Daarbij altijd niet handig gebogen (van me af) en meteen die kont in je gezicht. Wel erg leuk om te zien, helemaal eens.

Zit in level 3 volgens mij.

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hmm, ik kon het in het examen van 3 niet direct terugvinden, maar ik weet ook niet hoe het in het Engels genoemd wordt.

Maar hoe heb je haar dat dan precies geleerd, op de officiele Parelli manier? En hoe gaat die eigenlijk?
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Deze oefening zit idd in level 3. Je leert het je paard dmv porcupine: een leadrope om de buik van je paard. Maar ook met de driving game is het mogelijk.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    Deze oefening zit idd in level 3. Je leert het je paard dmv porcupine: een leadrope om de buik van je paard. Maar ook met de driving game is het mogelijk.
    De porcupine kan ik me wel voorstellen, maar de driving game? daarbij drijf je je paard toch altijd van jou af?

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nee, in L2 leer je je paard naar je toe wijken als je op een hek zit zodat je erop kan stappen, datzelfde principe kan je ook toepassen op de grond.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

daarom is het juist zo magic: je drijft je paard naar je toe

Eerst stok aan verre kant, maar je connect die hulp en vervolgens doe je hem steeds meer van paard af aan dichtbije kant. Zoiets.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Omgekeerde drive heet toch gewoon draw?

In L1 zit alleen draw met yoyo-game, in L2 ook met de achterhand en in L3 zijwaarts.

Maar idd, vanuit die draw van de achterhand is het op de grond ook goed uit te bouwen om het zijwaarts en zelfs achterwaarts te doen (jij achter het paard achteruit lopen) soort stick-to-me achterstevoren
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten