Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Sturen in draf?

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Sturen in draf?

In stap lukt het sturen al prima en gaat Harlie bijna op mijn zit elke bocht om en kan ik een mooie volte rijden.
    Zodra ik in draf ga wordt het een probleem; de ene keer haakt ie 360 gr om en de andere keer steekt ie z'n kop naar voren en weigert de bocht...
    Dan moet ik wel aan de rem trekken, anders zit ik tegen het schrikdraad..(=bakrand).

Ik hoopte dat het met Parelli beter zou gaan; inderdaad is hij lichter op de hulpen, voorheen kreeg ik hem met halster echt de bocht niet om zonder trekken. Nu doe ik het zonder trekken op de Parelli manier, maar we lopen nu toch tegen hetzelfde probleem aan.. ik betrap mezelf erop dat ik af en toe de neiging heb om hem toch om te trekken..

Het lukte voorheen met bit en heel veel buitenteugel wel aardig.
    Hoe los ik dit op? ORS lukt al aardig, ook vanuit stap en draf staat ie snel stil. Alleen soms steekt hij z'n neus naar voren en buigt pas als we echt stil staan..

Wie heeft een idee waar het probleem zit en hoe we het op kunnen lossen?
    De games gaan al best aardig. Circling gaat ook steeds beter.
    We krijgen er echt lol in allebei!
    www.harlie.nl

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: Sturen in draf?

Als je naar rechts gaat, naar rechts sturen op de parelli manier, en met je carrotstick moet je hem links gaan drijven. Gebruik wel carrotstick als laatste fase. Met wat goeie timing zal je er van verbaast staan hoe goed hij al zal reageren bij het sturen. Driving game moet wel goed zitten van op de grond.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik luisterde vanmiddag toevallig het l1 bandje en moest aan je vraag denken toen ik de volgende zin hoorde: .... when you want to make turns the knowledge is to push the horse rather then to pull...
    (ik hoop dat ik hem goed overgetypt heb, heb als soort van mantra de zin 24 keer herhaald totdat ik achter de computer zat )

Ik heb hetzelfde probleem ook wel, soms maakt het me niet zoveel uit en maak ik er maar een passenger les van. Unieko beland dan ook "tegen" de bakrand (maar wij hebben geen schrikdraad), en gaat plotseling of naar links of naar rechts. (en ik volg iets minder snel)
    Maar toen ik laatst aan die zin van het bandje dacht merkte ik wel dat ik in de draf veel minder deed met mijn focus dan dat ik dacht dat ik deed...
    Oftewel, focus je met alleen je gezicht, of je hele lichaam (vanuit je navel) Dat scheelt al een hele hoop. De draf is een andere gang dan de stap (o o wat een intiligente opmerking), en soms denk je dat je "stuurt" met je gewichtshulpen, maar "stuur"je hem de hele tegenovergestelde richting op.
    Tenminste dat heb ik....

Met de CS erbij helpt het bij mij ook wel, maar ik wil niet afhankelijk zijn van mijn CS met rijden.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Gebruik je wel je beenhulpen? Beenhulpen komen in de fases voor de teugelhulpen.

In level 1 worden nog geen beenhulpen gegeven. Je stuurt door middel van je ogen, en die zitten op je knieën, schouders en buiknavel. Door te kijken in de richting waarin je wilt, met al je ogen, voelt je paard de richting. Tevens stuur je bij, bij onvoldoende reactie, door je stick langs de buitenkant van het hoofd te houden en drijvende bewegingen te maken, en je brengt de binnenhand van de hals weg, dus wijzen in de richting waarin je gaat.

Als het niet lukt in de draf, kan het zijn dat je niet onspannen genoeg bent. Als je verkrampt kan je paard niet goed meer voelen wat je wil. Let goed op je houding en zucht veel. Ontspannen is de leus, anders zal hij steeds harder gaan lopen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Eyes - bellybutton - LEG - rein

Dat was iig in de oude levels zo.

Beenhulp is in dit geval het aanleggen van het buitenbeen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo

Als je de "ogen" in je knieën, laat kijken naar waar je heenwilt, drukt je been vanzelf tegen je paard aan (het andere been wijkt van het paard weg). Het wordt niet meer zo bewust omschreven als "been aanleggen".

En wáár komen de schouders in dat rijtje??

Hihi, doet me denken aan dat kleuterliedje; hóófd, schouders, knie en teen, knie en teen

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Aanleggen van het been bij het sturen komt in het nieuwe L2 ook nog steeds voor .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ilseb
    Gebruik je wel je beenhulpen? Beenhulpen komen in de fases voor de teugelhulpen.
    Ik denk dat ik daar inderdaad de fout in ga.. teveel teugel ..
    www.harlie.nl

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Als het niet lukt in de draf, kan het zijn dat je niet onspannen genoeg bent. Als je verkrampt kan je paard niet goed meer voelen wat je wil. Let goed op je houding en zucht veel. Ontspannen is de leus, anders zal hij steeds harder gaan lopen.
    Hij gaat juist veel te langzaam.. hij gaat trouwens niet altijd langzaam hoor, hangt echt van zijn bui af, soms is hij heerlijk voorwaarts.
    www.harlie.nl

Aangemeld
    Jan 2006

En als ik die fases doe zoals boven beschreven, wanneer begin ik dan, want doe ik het te vroeg dan gaat hij in een keer om en te laat dan ben ik bij fase 2 al bij het hek..
    www.harlie.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door e_horse
    Hij gaat juist veel te langzaam.. hij gaat trouwens niet altijd langzaam hoor, hangt echt van zijn bui af, soms is hij heerlijk voorwaarts.
    Ow hahaha, misschien moet je dan die dvd; my horse won´t go even kijken

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je de "ogen" in je knieën, laat kijken naar waar je heenwilt, drukt je been vanzelf tegen je paard aan (het andere been wijkt van het paard weg). Het wordt niet meer zo bewust omschreven als "been aanleggen".

En wáár komen de schouders in dat rijtje??

Hihi, doet me denken aan dat kleuterliedje; hóófd, schouders, knie en teen, knie en teen
    Ooit geprobeerd om je navel te focussen zonder je schouders mee te nemen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Gaat niet he! Behalve als je buikdanseres bent hihi

Aangemeld
    Jan 2006

Ooit geprobeerd om je navel te focussen zonder je schouders mee te nemen?
    Haha, ik dacht even dat dit serieus bedoeld was...
    www.harlie.nl

Bladwijzers

Forum Rechten