Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Wie heeft al NIEUWE L2 gefilmd (en ingestuurd)?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wie heeft al NIEUWE L2 gefilmd (en ingestuurd)?

Ben ik wel benieuwd naar, zijn er hier al mensen die de nieuwe taken hebben ingestuurd?

Ik heb mijn eigen L2 alweer een tijdje uitgeleend (kon dvd's zelf niet kijken) dus ik weet niet echt goed hoe ze de taken gaan beoordelen.

Misschien dat ik dit weekend maar eens een poging waag...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Wie heeft al NIEUWE L2 gefilmd (en ingestuurd)?

Dat vroeg ik me dus ook net af! Gisteravond las ik de assesments eens door, maar het viel me op dat in elk geval van het grondwerk sommige opdrachten gewoon niet eens op de dvd's getoond worden, Smell the Tail vond ik er in elk geval niet op terug, en ook de Seven Games with an Obstacle en de Seven Games at Liberty in Seven Minutes snap ik eigenlijk niet echt: Hoeveel 'game' moet je daar eigenlijk bij laten zien? Is een pasje zijwaarts/porcupine over een balk daar genoeg voor, of moeteen porcupine en driving echt volledige wendingen om de voor/achterhand zijn? Hetzelfde vraag ik me af voor de games in 7 minutes. Moeten daar de drivings en porcupines ook volledig rond zijn, of zijn drie passen elke kant op voldoende?

Wat ik bij L1 zo handig vond, namelijk dat je ook gewoon 2 examens echt afgelegd zag worden, mis ik eigenlijk best wel bij Level 2. Natuurlijk gaat het daar veel meer/vooral om de savvy waarmee je de taken aflegt, maar ik zou toch wel willen weten waar je naartoe werkt, wat goed genoeg is... Misschien is die onzekerheid er juist in gehouden om mensen toch te stimuleren om contact te zoeken met instructeurs en op clinic te gaan?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Smell the tail staat in de oude L2 wel, seven games with an obstacle staat alleen 'buiten beeld' op de DVD's volgens mij... maar daar moet je juist je eigen fantasie gebruiken he! (vroeger zat er een 'imagination task' in)

Maargoed, daarom vraag ik ook hier of iemand het al 'nieuwe stijl' gedaan heeft kan altijd nog mailen naar Eddy he
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Smell the tail heb ik inderdaad op de oude wel voorbij zien komen, games with an obstacle wordt op de nieuwe (of de oude?) volgens mij ook wel kort behandeld, maar dan met bijvoorbeeld twee pasjes porcupine van de voor- en vervolgens achterhand om het paard parallel langs een balkje te laten staan, dat leek me wat weinig voor een examen, maar een mailtje aan een instructeur is dan misschien toch handiger...
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb het examen pas afgelegd. (en een blauwe string bekomen! )

Eddy zei me... de enige regel is, dat er geen regels zijn! , wat betreft het eerste deel van de taken (dus de 7 games met een voorwerp) Gebruik je verbeelding dus maar. Moet ook allemaal niet met hetzelfde voorwerp volgens mij...
    Wat betreft de 7 games at liberty, daar moet je ze allemaal duidelijk in laten zien.

Ik zou zeggen, gewoon doen! En als je er vragen over hebt, stuur ze dan naar hem, dan weet je het zeker...

Mijn test was in 1 take opgenomen en in zijn geheel goedgekeurd!

Succes ermee!

groetjes,
    Kristien

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Wow super Kristien dat het zo goed was!!! Ik ben echt benieuwd om je eens te zien met je paardje. Kom je niet ook es naar een playday?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

gefeliciteerd!!

Ik heb de taken ook maar eens bekeken, en wat ik me afvroeg: OL 1 is 7 games with an obstacle, OL2 is yoyo over een balkje... Maar als je de games with an obstacle doet en dan yoyo over een balkje (wat ook een obstacle is volgens mij , dan heb je toch 2 in 1? of mag dat niet?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    gefeliciteerd!!

Ik heb de taken ook maar eens bekeken, en wat ik me afvroeg: OL 1 is 7 games with an obstacle, OL2 is yoyo over een balkje... Maar als je de games with an obstacle doet en dan yoyo over een balkje (wat ook een obstacle is volgens mij , dan heb je toch 2 in 1? of mag dat niet?
    Bedankt ! Mijn gedacht ook... Als obstakel heb ik grote tonnen genomen en daar zat de CG 'over a jump' ook ineens bij. Die heb ik dus niet over gedaan. Maar wil je echt zeker zijn, dan kan je natuurlijk ook je achterwaards tussen twee balken nemen ;o) Zo heb je toch weer een andere oefening.

groetjes,
    Kristien

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Wow super Kristien dat het zo goed was!!! Ik ben echt benieuwd om je eens te zien met je paardje. Kom je niet ook es naar een playday?
    Dat zal er vast wel eens van komen. Het is echter niet altijd even gemakkelijk om Lennart (ons zoontje) voor een dag mee te krijgen of er een oppas voor te vinden... Die mannekes hebben zo hun eigen willetje hé!

Ik moet ook nog eens DRINGEND een playday op het programma zetten, en wie weet geraak jij hier sneller (samen met Nathalie), dan ik bij jullie.

groetjes,
    Kristien

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door k10
    Ik moet ook nog eens DRINGEND een playday op het programma zetten
    DOEN, DOEN, DOEN
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

De 11 savvy-criteria staan op de laatste DVD, en de technieken staan op het formulier. Bij liberty laat je álle 7 G laten zien. Als je gewoon de 7 Games geoefend hebt volgens Parelli (PNH), maakt het niets uit of je één of 5 stappen moet doen. Of een halve of een hele circel. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

De 11 savvy-criteria staan op de laatste DVD
    aha dát staat er dus op!
    die dvd doet het niet bij mij, pakket gekocht via Ebay dus geen garantei ofzo.....

Aangemeld
    Apr 2005

11 Level 2 criteria:

1. Do you use psychology?
    2. Do you move your feet?
    3. Don't pick up your stick?
    4. Do you start with fase one?
    5. Long fase one (as long as you can stand it)!
    6. Do you go slow?
    7. Do you have your horses permission?
    8. Is your horse prepared?
    9. Does your horse want to be with you?
    10. Do you get frustrated?
    11. Do you at any time, sacrifice your principles to get the task done?

Bij deze Grz Els

thank you very much!

*copy-paste*

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    Waarom zou je dat willen? Op L2 niveau kan je toch veel méér obstacles verzinnen, dan een balk? Use your imagination en verzin gewoon een, die anders is ! Grz Els

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten