Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: the 'flag'; right-brained reactie ?

  1. #1
    Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    voorburg
    Berichten
    285

    the 'flag'; right-brained reactie ?

    Ik heb al vaker friendly game met 'the flag' gespeeld en dat ging altijd prima. Gisteravond heb ik een fijn krisperig Blokker-tasje aan m'n stick geknoopt en ben begonnen met friendly. Dat ging prima. Ondanks dat het winderig was en het zakje nogal kraakte en bewoog vond Oberon het allemaal prima. Over z'n hele lijf, over z'n hoofd en tussen z'n benen door etc. Daarna driving game en citrcling game met 'the flag'. Circling ook geen probleem. Maar de driving game ging zo anders dan normaal. Gelijk al reactie bij fase 1 terwijl ik normaal wel een snelle 2,3 en soms zelfs 4 nodig heb. Wat ik me nu afvraag of hij het zakje toch eigenlijk nog wel (een beetje) eng vindt of dat Oberon gewoon een extra stimulans/uitdaging nodig heeft, zoals in dit geval het zakje. Ook driving game voorwaarts met de stick en het zakje boven z'n rug was geen enkel probleem.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

  2. #2

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    ik heb met Morrie precies hetzelfde ervaren, friendly met een plastic zak aan de stick: no problem......

    de andere games ook niet, het ging alleen allemaal wat meer snappy, eng vindt ie het niet, rightbraind is ie ook niet, want als hij dat wordt, dan ga ik er op m'n buik achteraan door de bak, dat wil je echt niet meemaken.

    Ik kan alleen een zak aan de stick doen als de merries binnen staan: die staan naast de bak op de plaat en gaan helemaal finaal over de emmer van mij als ik met de stick met zakje in de bak sta te wapperen.......
    géén Parelli-merries, dat is wel duidelijk......

  3. #3
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    Maar de driving game ging zo anders dan normaal. Gelijk al reactie bij fase 1 terwijl ik normaal wel een snelle 2,3 en soms zelfs 4 nodig heb

    Maar stopt hij wel als jij stopt? (met de driving game?), en als je hem dan rubt met flag is hij ook LB? Zo ja dan denk ik dat de flag gewoon een extra stimulans is. Ik merkte de eerste paar keren dat Unieko ook wegvloog als ik wees met de flag naar zijn achterhand. Maar tilde ik de stick dan op voor de friendly erna dan vloog hij nog steeds weg. Niet echt LB dus.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  4. #4
    Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    voorburg
    Berichten
    285

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Maar de driving game ging zo anders dan normaal. Gelijk al reactie bij fase 1 terwijl ik normaal wel een snelle 2,3 en soms zelfs 4 nodig heb

    Maar stopt hij wel als jij stopt? (met de driving game?), en als je hem dan rubt met flag is hij ook LB? Zo ja dan denk ik dat de flag gewoon een extra stimulans is. Ik merkte de eerste paar keren dat Unieko ook wegvloog als ik wees met de flag naar zijn achterhand. Maar tilde ik de stick dan op voor de friendly erna dan vloog hij nog steeds weg. Niet echt LB dus.
    Hij stopt inderdaad als ik stop; en is ook gewoon LB als ik hem rub. Maar het was zo'n ongebruikelijk snappy drive dat ik een beetje ging twijfelen.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

  5. #5
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    Tamara reageert ook altijd wat meer snappy als ik the flag gebruik. Ze vind the flag niet eng en is gewoon LB. Waarschijnlijk is ze meer snappy omdat het a. veel beter te zien is en b. ook te horen is als je een fase omhoog gaat
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  6. #6

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    Soort pre-nieuwe-level-2-belletje-voor-je-paard dus

    May the horse be with you!

  7. #7

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    *haha* dat belletje.... ik had het er vanmorgen nog met Wout over, die vroeg waar m'n belletje was..... *uh* ergens in de modder, ga maar even zoeken.....
    ik heb weer 2 plastic tasjes in de auto liggen, leuk de merries over de emmer jagen straks

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: the 'flag'; right-brained reactie ?

    Mijn belletje was na 2x gebruiken ook stuk (het klingelende balletje was eruit) en maar goed ook, want hij is mega-irritant tijdens friendly!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •