Ik zit er inmiddels ernstig aan te denken om samen met een vriendin toch maar de nieuwe L1 en 2 pakketten aan te schaffen. Zij heeft met haar paard inmiddels al een paar lessen gevolgd, en ik ben gewoon ook heel erg nieuwschierig naar wat er in staat, dus dan is delen een mooie oplossing, lijkt mij...
Maar... Mijn pony's zijn te klein om op te rijden. Zelf ben ik redelijk fanatiek bezig met het dressuurmatig werken aan de lange teugel, dus dressuuroefeningen zoals de zijgangen enz. terwijl ik er achter loop in plaats van erop zit. Dat doe ik trouwens met een gewoon stalhaster en een slofteugel die ik als gewone teugels gebruik, iets waar beide pony's uitstekend op reageren en waar ze ook heel ontspannen mee aan de teugel lopen. Maar in hoeverre heb ik als niet-ruiter dan iets aan de Parelli pakketten die toch hoe hoger hoe meer aandacht aan het rijden besteden? Kun je de rijtechnieken ook direct toepassen op het werken aan de lange teugel, of gaat het daar toch te specifiek over de ruiterhulpen? Komt het werken aan de lange teugel en het bereiken van een dressuurmatige ontspanning eigenlijk wel aan bod in de pakketten?
Thanks!
Miriam
Bladwijzers