Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: filmpje...is dit verzet of misschien toch iets anders..??

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

filmpje...is dit verzet of misschien toch iets anders..??

Ik ben nou zo ver dat ik met de circeling game bezig ben maar ik merk als ik wil dat ie gaan draven dan ie altijd begint met oren naar achter en hoofd schudden en soms dus ook bokken. Ik heb het al aan trea gevraagt maar die dacht dat het verzet was....maar ik dacht ik maak er gewoon een filmpje van...

Ook dacht trea dat het misschien aan mijn lifedown lag, dus daar ga ik zoiezo ook meer op letten want dat weet ik eigelijk niet...

bij dit filmpje bokt ie ook echt...het is niet goed te zien maar ik hoop genoeg..
    http://media.putfile.com/DSCF004825

bij deze kun je beter zijn orenspel en hoofd schudden zien...
    http://media.putfile.com/DSCF004623

er ligt bij deze filmpjes het zadel op maar hij is dus ook zo met zadel
    Ook heb ik een mooie ronde kunnen maken zodat ie dus ook los kan, maar als ik het dus in een grotere ruimte zou doen probeert ie er dus helemaal ertussen uit te peren...

iemand herkenning of tips? O moet ie gewoon ff zijn enrgie kwijt?

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: filmpje...is dit verzet of misschien toch iets anders..?

Ik vindt het er niet echt slecht uitzien hoor. Denk eerder dat het uiting van gekkigheid is dan verzet. Oortjes zijn af en toe wel naar achteren, maar ook net zo vaak naar voren. En hij draait mooi naar je toe en stapt kauwend op je af.
    Misschien dat anderen het anders zien, maar echt verzet, of dat er iets dwars zit dat vindt ik wel meevallen.
    www.crystal-carving.com

Ik vind het er helemaal niet zo verkeerd uitzien Lieke.. hij loopt van je weg (na je send neem ik aan, die kan ik niet zien), en na de rondjes, draait ie mooi naar binnen, de oortjes naar je toe, en komt op je af. Wat wil je beter zien? Dat ie een bokje geeft, zou dat kunnen komen, omdat het zadel stuitert aan de achterkant? Het flappert namelijk op en neer op zijn rug..

Als je de wegspurt te heftig vind, zou je de send voorzichtiger kunnen doen, misschien ga je te heftig? Probeer eens een filmpje te laten maken door iemand anders, zodat jij ook in beeld bent..

Aangemeld
    Oct 2005

nou ja het ziet er ook niet dramatisch slecht uit...maar toen ik er dus op zat...en ik wou een stukje draven was het dus ook bok bok bok door de hele bak toen nog.. en gekkigheid of niet...ik vind het op een gegeven moment niet echt heel lollig meer..

Eehm, ik heb mijn boekjes niet thuis liggen, maar ik dacht dat bij level 1 de circling toch in stap was op niet? En in stap ging het toch wel goed, begreep ik? Dan zou ik heel vaak oefenen in stap, alvorens je in draf oefent

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nee bokken tijdens het rijden is inderdaad niet lollig meer, had begrepen dat het alleen af en toe tijdens de circeling bij de start was. Het zadel zou zeker kunnen storen, maar je zei dat hij het ook zonder zadel deed?
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Oct 2005

yup met of zonder en ik heb de circel ook wel zo gemaakt dat ie wel kan draven maar gewoon wel moet dimmen....maar volgende week laat ik mijn tante filmen...dus dan volgen er meer filmpjes..

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hoelang ben je bezig Peaches? Want alles heeft tijd nodig, stap voor stap, zie dat je de circling zonder leadrope doet, probeer dan eens terug te gaan naar het begin.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

De send is niet te zien, maar gezien zijn reactie lijkt me die te heftig voor hem. Ik zou zeker nog niks at liberty doen, dit eerst maar eens netjes on line op lossen. Maar het is moeilijk te zien met alleen dit kleine stukje film, eigenlijk zouden we je send er bij moeten zien .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik zie eigenlijk een heel gewillig en blij paard dat wat energie kwijt wil en dat niet kan omdat het rondje zo klein is. Misschien kan je het volgende doen: eerst even at liberty laten spelen in de ruimte en dan on-line je oefeningen doen op een plek waar je paard iets meer ruimte heeft. Dan heb je meer controle. Is ook beter voor de gewrichten. Misschien heb ik het mis hoor!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Het cirkeltje lijkt inderdaad erg klein op het filmpje! Maar film vertekent af en toe zo.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

mijn ponys bokken ook af en toe, maar dat is dan omdat we wat te geweldig te werk gaan naar hun zin (nog niet op parelli manier welliswaar). of ze maken gewoon eens een bokje van gekkigheid.
    maar als je erop zit is dit echt geen grapje meer...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

ik vind het er ook goed uitzien.
    Hij komt mooi naar je toe.

Vind wel dat het rondje erg klein, mischien zou je kunnen proberen het rondje groter te maken en zonder zadel te werken zodat het hem zo min mogelijk iriteerd.En alleen het touwhalster om met werken.

weet je zeker dat het zadel goed past?

Leuke haf trouwens
    -If a horse say no to a question you asked the wrong question, ore you asked the question wrong.

Aangemeld
    Oct 2005

nee ik weet niet zeker of het zadel goed past, maar het maakt hem niet uit of ik erop zit of niet en of het zadel erop zit of niet...hij bokt toch wel.

Hij is CUTE!!!!!!!! Ik vind hem echt enig!
    Ik zag het eerste filmpje en zei meteen: Hee een Suus!
    Maar kan me zeer goed voorstellen dat je dit aboluut niet leuk vindt als je op zijn rug zit!

Suus bokte laatst met grondwerk een keer een handstand omdat ik lomp was: ik deed tegelijk fase 1 met mijn hand en fase 2 met stick voor versnelling. Dat vindt Suus erg onbeleefd en dan bokt ze dus. Ik kan me zeker voorstellen dat Waldo ook zo'n paardje is, die vond dat je het te heftig deed en daar even wat van wilde zeggen. Verder doet hij het hartstikke mooi! Hele nette bringback. Lekker uitschudden=goed teken.

Ik vind het rondje ook errug klein lijken, trouwens!

Bokken met jou erop kan zoveel oorzaken hebben, da's moeilijk iets van te zeggen. Zadel kan zeker een oorzaak zijn, maar je zegt al dat hij het ook zonder zadel doet. Zowel op de linker als de rechterhand? Mogelijk heeft hij ergens last van als hij maar blijft bokken met jou erop. Kan zadel zijn, kan scheefstand in het bekken zijn, kan (helaas) zoveel zijn.

En het kan natuurlijk ook gewoon Level 1 mens met level tig Haf zijn....

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten