Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: hoe aandacht vragen tijdens games

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

hoe aandacht vragen tijdens games

Vraagje:

Nu ik wat intensiever met de games bezig ben komt er steeds de volgende vraag bij mij naar boven.

Hoe krijg ik haar aandacht? Zoals afgelopen zondag was Kabriche afgeleid door carnavalsmuziek, haar blik en oortjes staan dan gefocused op dat geluid.

Hoe krijg ik dan haar op mij gefocused? Oftewel hoe trek ik de aandacht?

Dit gebeurt ook weleens dat ze wil grazen, hoe doe ik het dan?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: hoe aandacht vragen tijdens games

Ik zou dan gewoon een nieuw spel beginnen als je dat al niet bezig was. Bv driving achterhand of naar achter toe driven, yoyo, sideways...
    Je gaat door je fases heen, als ze niet op jou let is dat haar eigen schuld en zal er ergens een fase 4 komen.
    Op deze manier leert ze dat ze toch echt beter haar aandacht bij jou houdt dan bij andere dingen.

Als ze gras eet zonder dat jij haar toestemming gaf hiervoor kan je de fases van de yoyo gebruiken.
    Je kan samen een teken afspreken zodat ze weet dat ze mag grazen, dan weet ze gelijk ook dat als jij dat teken niet hebt gegeven het wel eens kan zijn dat er plots een yoyo game begint.

Ons teken voor grazen is bv; ik porcupine zijn hoofd omlaag, en als ik dan een pluk gras pluk en aan hem geeft mag hij grazen.

Aangemeld
    Aug 2005

Okey dat snap ik Skey bedankt!

Maar wat nu als ik haar wil porcupine op de neus en ze gaat van links naar rechts? Gewoon fases opvoeren zoals je hierboven beschrijft.

Ik ben morgen vrij want dan komt de osteopaat voor de 2e keer, ga ik dit nog mooi even proberen
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Als ze haar aandacht niet bij jou heeft zou ik niet gaan porcupinen op de neus, zo maak je het jezelf moeilijk.
    Beter de voorhand, of op de borst of zo. Liever nog zou ik de diving doen, is iets makkelijk om aandacht te vragen maar das dan mijn persoonlijke mening. Zal bij iedereen wel anders zijn.
    Als je het toch op de neus doet inderdaad gewoon meegaan en fases opvoeren. Zorg dat jou hand op haar neus blijft.

Aangemeld
    Aug 2005

Okey, ik heb weer wat arrows

Dit puntje kom ik zelf ook regelmatig tegen, een afgeleid paard.
    Of in ieder geval, niet op mij gericht.
    We zijn net bezig met driving, ik hoop dat de 'problemen' zullen mideren als de driving er 'in' zit.
    Het is wel allemaal érg leerzaam en leuk!

Bij mij hetzelfde probleem... bedankt voor de tips Skey!!!!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Aug 2005

Mischien iemand nog zijn/ haar ervaring/ arrows te melden

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Als ik geen aandacht krijg van Kev dan ga ik gewoon door met wat ik aan het doen was. Gewoon rustig doorgaan en je fases opvoeren. Tegen de tijd dat je bij fase 3 of 4 bent dan is de aandacht heus wel weer bij jou .

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Ook bedankt voor de tips skey! Met Beau zit ik vaak met hetzelfde. Die gaat gewoon ijverig de grond afsnuffelen waarbij hij mij compleet negeert. Soms doe ik dan even een extreme friendly (zwiep met de string boven en natuurlijk! niet op zijn rug). Hij vind dit niet eng ofzo maar doet wèl weer even zijn hoofd omhoog. Dan aai ik hem nog even met de stick en kan dan met meer aandacht de volgende game doen. Anders kan ik bij hem soms wel héél lang een fase vier aanhouden..
    Waarschijnlijk is dit voor lang niet alle paarden geschikt, maar bij Beau heeft het tot nu toe wel gewerkt.

Dat commando voor gras eten vind ik ook een goeie! Ik deed het altijd zo dat ik mijn hand daarvoor omlaag beweeg maar het hoofd omlaag porcupinen is duidelijker denk ik. En dan is het gras ook weer een goede beloning daarvoor.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik heb ook een speciaal commando voor wanneer gras eten is toegestaan, ik vind dat erg handig. Mocht Danny toch vinden dat gras eten tussendoor een goed idee is, dan tik ik met de stick op zone 4. Dat vindt ze heel irritant, dus na een paar tikjes komt het hoofd omhoog en kunnen we weer verder .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Mocht Danny toch vinden dat gras eten tussendoor een goed idee is, dan tik ik met de stick op zone 4. Dat vindt ze heel irritant, dus na een paar tikjes komt het hoofd omhoog en kunnen we weer verder

goh kan je dat Morrie ook es komen leren???
    tot nu toe heeft niemand een effectieve fase 4 kunnen bedenken om hem uit het gras te krijgen.....

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nou, als al die experts die jij kent het al niet lukt, dan hoef ik het al helemaal niet te proberen
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    Mocht Danny toch vinden dat gras eten tussendoor een goed idee is, dan tik ik met de stick op zone 4. Dat vindt ze heel irritant, dus na een paar tikjes komt het hoofd omhoog en kunnen we weer verder

goh kan je dat Morrie ook es komen leren???
    tot nu toe heeft niemand een effectieve fase 4 kunnen bedenken om hem uit het gras te krijgen.....
    Heb je het nieuwe L2 pakket...ja ik weet het, weer dat nieuwe pakket.
    Daar laat linda zien met een paard waar ook moeilijk een effectieve fase 4 voor te vinden is dat een fase 4 niet hard hoeft te zijn.
    Zij zoekt bij dat paard een heel gevoelig plekje en toen was hij echt snel onder de indruk.
    Ze 'flickt' de savvystring achter tussen zijn benen. met flicken bedoel ik dat ze hem even zwiept.
    Hierdoor let dat paard na twee keer al heel goed op als zij al sluipend op hem af komt richting kont.

ik heb het nieuwe level 2 pakket en ik heb al gezocht naar en plekje, maar hij heeft er geen, net zoals hij geen plekjes heeft waar hij kriebelen extra lekker vindt... Morrie is niet snel onder de indruk, behalve van trekkers en ander zwaar verkeer, maar hoe bang hij daar ook van is, als hij staat te grazen, kijkt hij er niet eens naar.....

het gras is echt heilig bij hem...... *zucht* en dan te bedenken dat hij insulineresistent is en eigenlijk dus geen hap gras meer mag zijn hele leven.....

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten