Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Welk voer voor Orchid

Welk voer voor Orchid

Goed Orchid is nu bijna 7 maand drachtig en het word tijd dat we eens een beetje gaan voer switchen.
    Ik voer nu Cavalor en Pavo muesli maar ik wil nu over op voer waar wat minder troep in zit
    Dus voer zonder alle overbodige E-nummertjes enz...
    Maar goed, welk voer?
    Ik ken het inmiddels beroemde topic op bokt, over in welk voer niet die schadelijke dingen bevatten.
    Maar als je bvb Pavo brok hebt, in de brok zitten dan wel niet de schadelijke E-nummers (wel in de mueslis en suppelementen) maar wel weer dingen als Propionzuur, tegen schimmels.
    Schijnt een pijnstillende werking te hebben
    Welk voer voor drachtige merries zonder alle kleurstofjes enzo kan ik bij mij in de buurt kopen?
    Mijn postcode is 9365TD, woonplaats Niebert, Niebert ligt onderin de provincie Groningen

Re: Welk voer voor Orchid

Wat denk je van geen. Onze merrie heeft zonder krachtvoer een heerlijk gezond en groot veulen op de wereld gezet te midden van de andere paarden op het weiland. Ze is nu 8 maanden en 1.30m, heerlijk gelijkgroeiend zonder scheuten, ribben te zien of andere zaken die ik vaak opmerk aan veulentjes die van haar leeftijd zijn. Ze drinkt trouwens ook nog bij mams...

Wat ik nu met zekerheid weet over krachtvoeders en dergelijke.... Ik weet nu met 10000% dat dit voer een van onze veulens heeft verkloot als ik het zo mag zeggen. Als hij dit nooit gekregen had in de tijden op de stoeterij en een tijdje bij ons, was hij nu een gezonde tweejarige geweest en niet eentje met aangetaste organen.

En misschien reageren er 100 paarden goed op, wij hebben er eentje rondlopen die absoluut een spijsvertering heeft dat bij een paard hoort en geen krachtvoeders duldt...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Daar heb ik idd ook wel aan gedacht.
    Maar ik weet dan niet zeker of ze alle nodige stoffen in de juiste verhoudingen binnenkrijgt.
    Dan zou je bvb wel een supplemment erbij kunnen gooien maar dan weet je ook weer niet wat daar allemaal inzit.
    Gras zitten hier nu nog veel te weinig voedingsstoffen in, dus ze zou er toch wat bij moeten hebben, en daarom wil ik een soort voer waar op z'n minst geen schadelijke stoffen inzitten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Er zijn hier best al een aantal topics over verschillende soorten voer en behoeftes, snuffel ze eens door!?

Bladwijzers

Forum Rechten