Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: [L1] terugkeren in fases

Re: [L1] terugkeren in fases

Weet ik wel... , wou jullie alleen maar een beetje moed inspreken... toegegeven, kwam miss beetje verkeerd over >>> <<< !!!!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

gewoonte afleren is gewoon discipline, en het hoofd helder houden. Moet zeggen na 15 jaar normal te zijn, heb ik er totaal geen last van om men gewoontes gewoon over boord te gooien. Maar ik denk dat dit wat van persoon tot persoon afhangt. Ook misschien met de commitmend met het Parelli.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Ik had al 2 jaar niet op een paard gezeten, dus dat scheelt weer in gewoontes afleren
    Maar ik moet toegeven dat ik sneller vooruitgang had verwacht

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    gewoonte afleren is gewoon discipline, en het hoofd helder houden. Moet zeggen na 15 jaar normal te zijn, heb ik er totaal geen last van om men gewoontes gewoon over boord te gooien. Maar ik denk dat dit wat van persoon tot persoon afhangt. Ook misschien met de commitmend met het Parelli.
    Daar ben ik het dus niet mee eens.
    Hiermee lijk je te zeggen dat jij wél gedisciplineerd bent en degenen die het minder makkelijk af gaan niet?
    Misschien hangt het ook nÃ*et samen met de "commitmend met het Parelli" zoals jij het noemt.
    Het zóu ook zo kunnen zijn dat 'anderen' wél kritisch naar hun eigen handelen kunnen kijken...?
    Ik vind je opmerkingen érg kort door de bocht.
    Maar dat is mijn mening.

Ik denk dat oude gewoontes heel gemakkelijk af te leren zijn, als je toch al niet blij was met die gewoontes, maar niet wist HOE het anders te doen.
    Heel simpel voorbeeld; drijven bij iedere stap. Mij aangeleerd in mijn eerste rijles. Ik zag het nut er niet van, maar mijn paard ging inderdaad stilstaan als ik het niet deed. Dus bleef ik het doen, ondanks dat ik er niet achter kon staan.
    Toen kwam Parelli voorbij met een andere oplossing, waar ik heel blij mee was. Vanaf de eerste keer dat ik weer ging rijden was ik die nare gewoonte kwijt. Misschien ook omdat ik nu heel bewust aan het rijden was. In mijn hoofd alles herhalend (en soms zelfs hardop) wat er in de boekjes stond.

Ik droomde er zelfs over! De direct rein en indirect rein oefenen.. ik las het vlak voor het slapen gaan, droomde erover, werd wakker, en al lopende naar het toilet was ik aan het oefenen. Echt niet normaal meer.

Ik was ook zó gegrepen door het parelli-virus, dat ik alles met de paarden op een ander bewustzijnsniveau deed. Dat maakte het ook makkelijker om mijn oude gewoontes af te leren. Er was geen routine meer, geen automatisme. Alles ging overdacht, terwijl ik mijn oude gewoontes deed omdat iedereen het deed..

Mooi omschreven Trea!

Hihi en toen prentte ik me zo sterk in dat ik me NOOIT aan de teugels vast mocht houden in een o no situatie dat ik me HELEMAAL niet meer vasthield in een o no situatie.... Ik ben ook altijd TE fanatiek

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik denk dat oude gewoontes heel gemakkelijk af te leren zijn, als je toch al niet blij was met die gewoontes, maar niet wist HOE het anders te doen.
    Heel simpel voorbeeld; drijven bij iedere stap. Mij aangeleerd in mijn eerste rijles. Ik zag het nut er niet van, maar mijn paard ging inderdaad stilstaan als ik het niet deed. Dus bleef ik het doen, ondanks dat ik er niet achter kon staan.
    Toen kwam Parelli voorbij met een andere oplossing, waar ik heel blij mee was. Vanaf de eerste keer dat ik weer ging rijden was ik die nare gewoonte kwijt. Misschien ook omdat ik nu heel bewust aan het rijden was. In mijn hoofd alles herhalend (en soms zelfs hardop) wat er in de boekjes stond.

Ik droomde er zelfs over! De direct rein en indirect rein oefenen.. ik las het vlak voor het slapen gaan, droomde erover, werd wakker, en al lopende naar het toilet was ik aan het oefenen. Echt niet normaal meer.

Ik was ook zó gegrepen door het parelli-virus, dat ik alles met de paarden op een ander bewustzijnsniveau deed. Dat maakte het ook makkelijker om mijn oude gewoontes af te leren. Er was geen routine meer, geen automatisme. Alles ging overdacht, terwijl ik mijn oude gewoontes deed omdat iedereen het deed..

Ik rij nu ook veel bewuster, maar betrap me er af en toe op toch benen te geven wanneer het eigenlijk niet nodig is.... Vind het al goed van mezelf dat ik mezelf op fouten betrap. Bewijst ook dat ik idd ook meer nadenk bij wat ik doe... dus daar heb je helemaal gelijk in.

Maar euh... begint dit niet off-topic te raken

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kiara
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    Daar ben ik het dus niet mee eens.
    Hiermee lijk je te zeggen dat jij wél gedisciplineerd bent en degenen die het minder makkelijk af gaan niet?
    Misschien hangt het ook nÃ*et samen met de "commitmend met het Parelli" zoals jij het noemt.
    Het zóu ook zo kunnen zijn dat 'anderen' wél kritisch naar hun eigen handelen kunnen kijken...?
    Ik vind je opmerkingen érg kort door de bocht.
    Maar dat is mijn mening.
    Eigenlijk bedoel ik net het zelfde als Trea, maar zeg ik het heel wat korter en met minder uitleg. Zo maar beweren dat ik niet kritisch ben en niet naar mijn eigen handelingen kan kijken vind ik nogal beledigend, vooral omdat je me nog nooit op een paard hebt gezien. (sorry, is wel een beetje heel offtopic )

Lézen Jarno
    Ik schrijf dingen als 'het lijkt' en 'misschien'....
    [size=99px]Ik ben nu ook off-topic.
    Weet je, láát ook maar Jarno.[/size]

Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kiara
    Lézen Jarno
    Ik schrijf dingen als 'het lijkt' en 'misschien'....
    [size=99px]Ik ben nu ook off-topic.
    Weet je, láát ook maar Jarno.[/size]
    Dan is dit recht gezet
    [size=99px]Als de moddies dit wat te off-topic vinden mogen ze dit verwijderen hoor [/size]

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten