Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Wanneer ben je toe aan level 2 ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Wanneer ben je toe aan level 2 ?

Misschien is dit een beetje een "domme vraag", maar ik ben bezig met level 1 en dat wil zeker niet zeggen dat ik het allemaal goed beheers, maar ik zou zo graag verder gaan. Ik heb gehoord dat het pas echt leuk gaat worden in level 2 ! Ik ben niet van plan om het level 1 examen te gaan doen, ik doe het gewoon voor mezelf en mijn paardje(s).

Ik meen wel eens gehoord te hebben dat je alles wat je in level 1 leert, niet te veel moet uitkristalliseren: maw je hoeft het niet tot in de perfectie te beheersen, dan wordt het namelijk alsnog saai voor je paard !

Ik heb het idee dat ik de theorie uit level 1 wel goed begrijp, maar bestaat er zoiets als: te snel door naar level 2 ? Loop je tegen problemen aan als je te snel gaat ?

Ik denk erover om van mijn in-het-verschiet-liggende-winstuitkering een level 2 pakket aan te schaffen, dus dat duurt zowiezo nog even voor ik dat in huis heb.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Wanneer ben je toe aan level 2 ?

De enigste manier om te weten of je de kunde van level 1 beheerst en dus door mag naar level 2, is naar mijn mening toch een beoordeling/ mening van een deskundige.

Als je dan niet een examen wil doen, kun je mischien toch een video maken of iemand vragen om het te beoordelen.

Ik geloof dat als je een video maakt en die opstuurd naar Eddy kost het volgens mij niet zo drastisch veel om deze te laten beoordelen.

Een andere manier zou ik niet weten om te bepalen of je 'door' kunt of niet.

Succes!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik heb ook nooit een officieel examen gedaan en doe ondertussen een heel deel oefeningen van L3.
    Ik denk dat je zelf wel kan aanvoelen wanneer jij en je paard klaar zijn voor L2.
    kan je bv alle grondoefeningen op fase 1/2 doen?
    Lukt het L1 rijden?
    Heb je de callenges van de oude L1 al een keer geprobeerd en lukken die?

Zelf had ik nog bijna geen rij-oefeningen gedaan voor ik naar L2 grondwerk ging en dit ging perfect. Toen ik met grondwerk L3 bezig was kon ik pas de rij-oefeningen van L1.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Toen ik met grondwerk L3 bezig was kon ik pas de rij-oefeningen van L1.
    Dat is precies waar ik op hoopte, dat van de dingen die in L1 nog niet helemaal goed gaan, de kwartjes vanzelf gaan vallen op het moment dat je verder gaat.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Je kan natuurlijk niet verder gaan met grondwerk L2 als het grondwerk van L1 niet lukt.
    Wat ik in feite heb gedaan is eerst gezorgd dat het grondwerk L1 en L2 perfect ging, dat er een goede basis was grondwerk L3 en dan ben ik begonnen met rijden.

Dus je kan niet de rij-oefeningen van L2 gaan doen als het grondwerk van L1 nog niet goed zit.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Okay, thanx.

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik zit nu ook in die fase, niet alles van het L1 grondwerk gaat nog goed, maar ik merk aan King dat de L1 oefeningen hem beginnen te vervelen (en mij ook een beetje ). Ik kijk gewoon welke oefeningen uit L2 we al klaar voor zijn en welke nog niet. Zo zijn we net begonnen met overgangen en van hand veranderen tijdens de circling game en dat gaat goed. Maar sideways without a fence wacht ik bijvoorbeeld nog even mee, omdat het met fence ook nog niet echt goed gaat (ene kant op wel, andere kant op niet). Zo probeer ik het een beetje interessant en uitdagend te houden voor ons beiden!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

ik raad het altijd iedereen aan zoals lon zegt. Alles wat goed gaat uit level 1 kan je gaan verbeteren. Meestal krijg je juist meer inzicht door level 2, waardoor andere dingen weer beter gaan. Level 1 moet je zo snel mogelijk door heen gaan, lekker level 2 gaan bekijken, als het niet lukt merk je het vanzelf wel, dan ga je weer even terug. Ik heb het trouwens over grondwerk
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wat ik nog even wilde toevoegen, oeverloos op een paar oefeningen blijven hangen werkt alleen maar averrechts. Alles leuker maken en dan af en toe een moeilijke oefening ertussen door doen. Lukt het niet gewoon doorgaan met andere dingen en over een week weer proberen. Meestal gaan dingen dan opeens wel, omdat je door andere oefeningen meer respect, vertrouwen of communicatie gekregen hebt. Pas toen ik halverwege met level 2 bezig was, kon ik waarschijnlijk pas echt m'n level 1 opnemen (denk aan trailerladen..)
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ja maar met rijden heb ik geloof ik al een beetje een basis: Ik deed al aan neckreining en rij al eeuwen op een barebackpad in de rondte. Ook hier valt gerust bij te spijkeren, maar is al een end in de richting. Toen ik voor het eerst de pushing passenger ging doen, voelde het ook heel vertrouwd om met 1 rein te rijden. Ben er zelfs meteen mee naar buiten geweest !

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Ik zit nu ook een beetje in die fase. Het grondwerk van level 1 gaat nu goed. Een level 2 pakket heb ik (nog) niet maar ik heb al wel van hand veranderen en overgangen maken zo`n beetje geleerd in een les die ik laatst had. Dat wil ik dus wel gaan oefenen de komende tijd. Verder kan ik nog wel even met rijden vooruit in L! maar ik wil toch eigenlijk wel een level 2 pakket. Pjelk kan de meeste games nu meestal wel op fase 1-2 en hij begint de games in pure vorm (zonder challenge) toch echt saai te vinde.
    Ik zou dus gewoon verder gaan met level 2 grondwerk als je level 1 grondwerk meestal op fase 1-2 kan. En anders neem je eens een les van iemand? Dan kan diegene misschien beoordelen of je aan level 2 oefeningen toe bent en je daarvan wat uitleggen.
    Succes!

Bladwijzers

Forum Rechten