Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Zal dit gedrag ooit eens veranderen

  1. #1

    Zal dit gedrag ooit eens veranderen

    Hoi Paarden mensen.Gisteren heb ik een ritje gereden met twee andere paarden mooie omgeving mooi weer, alles leuk behalve dat mijn anders zo lieve tinker zo kleefachtig was.(Wat hij in een groep altijd al was) Ik heb hem wel honderd keer moeten inbuigen, maar daar werd hij ook niet echt rustig van. als hij dan helemaal opzijn ergst is dan krijg ik hem al bijna niet meer op de nood rem. als ik tien meter achter de andere reed dan kon hij stappen aan de losse teugel, maar als ik dichterbij kwam dam moest hij er naar toe. met het gevolg dat ik dus heel de tijd alleen gereden heb(gezellig he) zou dit ooit veranderen??????????????/
    RIJJIJIJZERVRIJ. TAKE THE TIME IT TAKE'S AND IT TAKE'S LESS TIME

  2. #2

    Re: Zal dit gedrag ooit eens veranderen

    Toen ik een paar maanden geleden voor het eerst weer met een ander paard meeging had ik hetzelfde probleem. Jee, wat was ik gefrustreerd! Ik heb een paar keer daarna zelfs weer een bit ingedaan, omdat ik zó buitenrijden dus NIET leukvind.
    Maar gelukkig, gelukkig kwam ik heel snel weer bij zinnen. Want wat was hier aan de hand? Mijn paard vond mij als leider nog niet zo interessant blijkbaar. Ik was niet de moeite waard om bij te blijven, en wat ik zei maakte ook al geen indruk.. en ik greep dus weer naar machtsmiddelen terwijl ik eigenlijk niks liever wilde dan een band opbouwen die bestaat uit harmony!

    Dus heb ik het bit weer heel gauw weggestopt in de la, tot het moment dat ik het bit puur en alleen ga gebruiken voor de verfijning..
    En ben in mijn eentje verder gegaan. Vooral met grondwerk en bandversterken (en dáárvoor is het nieuwe level twee een openbaring), en rijden deed ik in mijn eentje.
    En ook al boog mijn paard óók in bij fase 1, ik deed het héél vaak tijdens een rit. Soms kwam ik niet verder dan een kilometer of 2, en liet haar wel 50keer inbuigen. Gewoon om die reflex te bevastigen. Verder werkten we aan de verfijning van de hulpen. Porcupine op de neus, bleek ook nog niet helemaal goed te zitten. Hoe beter die is, hoe beter het paard reageert op druk van het touwhalster als je wilt vertragen.

    En nu gaat het een stuk beter! Ik kan mijn paard gewoon beter overtuigen van mijn idee, ze is gewoon minder drammerig.

    Amy (mijn andere paard), deed hetzelfde, maar om een andere reden. Zij deed het niet uit dominantie, maar uit onzekerheid. En ook dat is verbeterd.
    We zijn er nog lang niet hoor. Het gaat met ups en downs, but we make progress!
    En we zijn pas begin level 2, dus nog een lange weg te gaan..

    Dus om een antwoord op jouw vraag te geven: ja, ik weet wel zeker dat het overgaat. Je moet er wel wat voor doen.. Pas op, dat je life-down in zulke momenten echt goed is. Als je opgefokt op je paard zit, is het onmogelijk om een goede life down te doen. Heel duidelijk je fases voor vertragen doorlopen en zorgen dat de porcupine echt vederlicht is.

  3. #3

    Re: Zal dit gedrag ooit eens veranderen

    gelukkig, dan is er nog hoop. Vanmiddag ben ik weer alleen weg geweest en dan gaat alles goed, ik heb ook heel vaak ingebogen.Maar dan draait hij meestal wel een rondje voor dat ie stilstaat. ik zal die porcupine op de neus ook eens gaan verbeteren.(jij bedoelt het achteruit laten lopen op duim en vingers in samen spel met de voorbenen)

    Het nieuwe level twee zou ik ook wel willen, maar het is wel veel geld.Als het in het nederlands was, zou ik het waarschijnlijk wel doen, maar nu vindt ik het toch te duur.ik zal weer eens ijverig met het oude level twee doorgaan en kjjken wat ik daar allemaal nog tegen kom. en het klaverblad heelrustig aan doen. die andere oefeningen in galop doen die tinkers van jouw die wel goed, de mijne heeft daar wel moeite mee. meestal maakt hij teveel snelheid in galop, maar dat wordt langzaam beter.

    In het voorjaar ,als het beter weer word dan komt er misschien een oefendag bij mij, dat lijkt me wel leuk en heel leerzaam.
    RIJJIJIJZERVRIJ. TAKE THE TIME IT TAKE'S AND IT TAKE'S LESS TIME

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •