Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: arrows test met wallie

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

arrows test met wallie

nadat ik brenda's verhaal had gelezen voelde ik me zo treurig dat ik nog meer naar waldo wou als afleiding...want ik baalde al dat het gister zo regende, dus ik toch maar de computer uitgezet en gegaan.

Ik heb nog steeds het gevoel dat het raar is hier iets neer te zetten wat voor mij een soort succesverhaal is geworden terwijl ik weet dat andere het zo moeilijk hebben op dit moment. Vind het moeilijk om dat te scheiden en los te laten, maar kan destemeer genieten van die kleine mooie momenten die ik vandaag had.

Ik kwam aan bij waldo...en zag aan de voorkant van de stal de merrie staan die normaal bij waldo in de bak staat...ze werd gewassen omdat ze wedstrijd moest lopen vanavond..dus wist dat waldo al opgefokt zou zijn...en ja hoor...daar stond meneer de wilde mustang uit te hangen..net als trea ergens heel mooi beschreef hij schreeuwde meer als een wild zwijn dat zou doen..en continu schudden met zijn hoofd en ook enorm blazen door zijn neus van opwinding! En maar heen en weer rennen voor de draad. Toen haalde ze ook nog de 2 veulens naar binnen omdat de merrie ook onrustig werd...dus kortom iedereen stond binnen en waldo bleef buiten.

Een perfect moment voor mij om te kijken of ik ook genoeg arrwos zou hebben..ik rustig mijn spullen gepakt en in het midden van de bak neergelegd..toen waldo van in de bak eerst geopserveert of ie mij al had gezien...en misschien ook naar mij wou komen...mar helaas..meneer was alleen bezig met hinneken naar de rest en op en neer aant schouwen langs de draad. Dus ik mijn touwhalster gepakt en 22 ft line...thnx god wat is dat ding een uitkomst..

Ik begon al verkeert ergens..want toen ik langs waldo kwam staan keek hij mij wel aan..dus zag ik als toestemming om het halster aan te doen..maar toen werd ie weer onrustig en ben ik toch doorgegaan met het halster om te doen..achteraf dacht ik dat had ik beter anders kunnen doen..maar ja..weer wat geleerd. Toen ik het om had leek ook voor een moment dat ie toegaf...dus ik mijn focus gezet naar het miden van de bak om met hem verder te gaan..
    hij liep braaf mee..maar natuurlik besefte ie ineens dan de andere nogsteeds weg waren en dat ie zich darom weer druk moest gaan maken.

Toen ben ik mijn instinct gaan volgen en die zei dit is geen onzekerheid, maar wil gewoon prioberen of ie weg kan komen van mij door hard te gaan rennen....dus het eerste wat ik dacht was...let me help you....dus spoorde hem aan om maar goed op de cirkel te blijven en door de lange lijn kon hij toch nog zelf bepalen hoe groot hijdie ronde wilde maken...maar dan leut ik hem ook rennen! tot ie ineens voor een seconde zoiets had van huh..hey lieke ben jij er ook wat leuk!! en kwam rustig naar me toe, en heb ik meteen diep gezucht en een goeie life down laten zien..maar het knopje was al snel weer om en daar ging ie weer...dus ik weer...let me help you....en zo ging het nog een par keer door dat ie kwam en ook weer snel ging..totdat hij ineens ging kauwen en ik die kans greep om eens te kijken van who moves who...en waarempel..hij ging achteruit..op fase 3...maar ging weer snel aant het renne..toen ging ik aan de gang met disagen en zodra ie goed stond ahcteruit...want zijwaarts zit er nog niet goed in.. zo ging het steeds beter en ging ik hem meteen alle kanten op porqupinen en zo liet meneer eindelijk zijn hoofd eens zakken.

Ik had echt het ide dat ie dacht...jesus..hier heb ik ook helemaal niet de conditie voor om maar te blijven rennen en word nu ook best moe van mezelf..want zo stond ie ineens als de trouwe Lb veirvoeter langs me te kauwen en eens diep te zuchten met een hangent hoofd en vroeg er gewoon om om eens lekker over zn bol te aaien.

Ik was zo trots op mezelf..anders zou ik ook net als toen trea kwam meteen waldo terug zetten want als iedereen naar binnen gaat word waldo gek! Maar ben blij dat ik het toch geprobeert heb...en hij bleef ook niet continu LB maar wel steeds meer en zo stonden we ineens lekker te mosyen in de bak opzoek naar een stukje gras..

Toen wou ik nog een stukje verder gaan, maar had al besloten dat rijden niet verstandig zou zijn..omdat hij niet compleet LB was en ik het teveel vond om dat nu ook ineens erbij te doen..dus dacht ik we gaan buiten de bak opzoek naar een stukje gras..mnaar dan wel weg van stal...eerst snapte hij er niks van en liep maar rondjes..maar na veel disagagen en veel achteruit commando's weerd ie steeds rustiger...hij reageert gelukkig ook steeds makkelijk als ie langs mij loppt en te snel gaat dat ik dan maar iets met mn touw wiebel en gaat langzamer of zelfs stilstaan..en zo besefte ie dat ik het lief bedoelde en dat ik alleen gras op wouzoeken..dus zo stond ie ineens heerlijk te grazen....toen ben ik weer terug gegaan in de bak..en dat ging waaremple ook met weinig moeite en heb ik hem nog een buiging laten maken zodat ik een echt snoepje kon geven als beloning voor zijn goeie inzet...en zo liepen we weer rustig naar stal... en was ik trots dat ik eindelijk es zelf ervoor kon zorgen dat hij in een vreemde RB situatie nog LBt kon krijgen...

zo da benk kwijt...

Re: arrows test met wallie

Joh Lieke! Ik kan er maar niet over uit hoe geweldig jij (jullie) het allemaal doen. You make progress! Ik kan niet anders zeggen dan dat je het fantastisch aangevoeld hebt, en gehandeld in the proper position (hihi om het maar in Pat termen te houden).
    Super

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey goed man! En dat vergeleken met de verhalen een poosje terug, dat ie maar gewoon aan het rennen ging...
    Tsja, die 22ft lijn is idd ideaal voor zoiets! Ik ben er ook erg blij mee
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

O Lieke wat heerlijk om je verhaal te lezen, en het is juist zo goed wat je hebt gedaan, als je je ergens rot om voelt gewoon lekker naar je paardje toe, dat zijn de beste psychologen, die weten je zo weer in het leven te zetten.
    En wat goed dat je je instinct bent gaan volgen, immers je had alle info al onbwust opgeslagen, en onbewust ging je dus de goede info omhoog halen. Je gaat echt super vooruit met Waldo, en oo wat zal hij nadenken, wat is mijn mens nu toch slim geworden Maar ook, wat begrijpt mijn mens me nu toch goed, bij haar kan ik me dus wel veilig voelen.
    Weet zeker dat je met deze middag heel wat extra arrows in je mandje hebt kunnen doen.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Wat een leuk verslag.
    Een hele verandering tegen een tijdje terug, jullie maken echt snel vooruitgang.
    Je hebt echt goed gehandeld, zo zie je maar, je gevoel volgen en dan komt het goed, mede doordat je je paard zo goed kent en metteen zag hoe je het kon oplossen.
    goed gedaan meid!

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Lieke, wat goed hoe je dat hebt opgelost, daar mag je trots op zijn.
    Ik word af en toe zelf nog wel eens rigtbrained als mijn Lieke denkt dat ze zich druk moet maken, maar als een flits gaat er dan door me heen, niet doen, uitblazen, en dat helpt me dan weer op de goede weg. Jij hebt dat al gewoon in je systeem zitten!! Knap hoor.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ik ben ook wel trots op mezelf dat ik op de momenten van zijn RB gedrag eindelijk eens kon uitblazen en nuchter kon blijven staan en na kon denken over welke stap ik dan zou gaan nemen...ipv ook mee gaan tieren en kwaad worden omdat waldo niet doet wat ik wil....maar gewoon hem aangepakt om de manier waardoor hij toch ook rustig kan worden...

Het grappige was..ik hield hem ook de hele tijd in de gate toen hij maar bleef rennen..en je zag af en toe dat oog naar mij draaien zo van wat doet dat kind toh verschrikkelijk rustig daar zo in het midden..volgends mij bracht ik hem ergens een beetje van de wijs omdat ik daar maar zo rustig bleef staan..en alleen hem terug op de cirkel haalde als ie er vanaf ging en dat was het enige wat ik in het begin deed...je mag rennen, maar wel op de cirkel blijven was mijn gedachte...

ben heel blij dat jullie toch bevestigen dat ik goed heb gehandelt...want ergens was ik er nog niet helemaal zeker van, maaar ook denk ik dan weer er zullen vast veel meer manieren zijn geweest maar dit was de manier die bij waldo werkt en dat heb ik toch zelf uitgezocht welke dat was..omdat ik met waldo wil communiceren en niet met elk ander paard.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

he hallo,

Ook dit was (is) weer zo n verschikkelijk ik wil ook wat gaan doen - inspirerend verhaal.

Lieke zo te lezen had je meer dan genoeg arrows bij je. Echt wel weer een dag om er een gouden randjes omheen te doen.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

helemaal geweldig Lieke!

Je mag supertrots op jezelf zijn...
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten