Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Op het hooi plassen

Op het hooi plassen

Hoi allemaal,

mijn ruin loopt met dit nat weer een paar dagen in de bak in plaats van de wei, nu gooi ik zijn hooi helemaal in de hoek maar hij krijgt het toch voor elkaar om er op te plassen, met het gevolg dat hij het niet meer lust. binnen een paar dagen is het bijna een mest hoop. hebben jullie dat probleem ook, of heeft er iemand een goede tip.
    RIJJIJIJZERVRIJ. TAKE THE TIME IT TAKE'S AND IT TAKE'S LESS TIME

Re: Op het hooi plassen

Zoiets maken! Scheelt een hele hoop geknoei. Enya presteert hetzelfde als het op de grond lag. Zou het een tinkereigenschap zijn?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Haha dat deed Vash ook!! Is gewoon typisch "mannen"gedrag. Vlaggen. Dat herken je toch zo

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Haha dat deed Vash ook!! Is gewoon typisch "mannen"gedrag. Vlaggen. Dat herken je toch zo
    Enya is een merrie Wel een dominante.. zou het daarmee te maken hebben??
    Niet zo´n slimme actie dan, je hooi toeeigenen door erop te vlaggen, en het dan zelf niet meer eten

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

"Blonde" hysterica die zo probeert af te vallen?? Hihi, had niet begrepen dat het om een merrie ging. Klinkt idd als "dom"inantie!!

O.K.Dat is heel mooi gemaakt, maar wel heel hoog. een paard hoort eigenlijk toch van de grond te eten.(hoe plaats je eigenlijk een foto in een berricht want dat is wel mooi??????????????

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Denk dat het vooral belangrijk is dat het hooi niet hoog wordt aangeboden. In deze (wat is ie toch mooi ) bak, beginnen ze zeg maar iets onder horizontaal en al snel zakt de boel helemaal naar omlaag! Er heeft hier een topic over gestaan, misschien even zoeken? Er zitten hier vrij crea mensen!! Misschien zit er een idee voor je hooiplassende dame tussen (hopen natuurlijk dat ze niet "in" zo'n Trea bak gaat staan mikken.....)

Ho effe, mijn hooi plasser is geen dame maar een ruin, dus die zal dat niet zo makkelijk doen.dus toch nog een voordeel zo'n ruin.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Oh jee, ik zie het...ik haal de zaken door elkaar! Enya is natuurlijk van Trea! Nou, in zo'n bak mikken is voor een ruin een hele klus lijkt me !

pasterza
    Guest

Dus als ik het goed begrijp zakt dat ijzeren ding naar beneden als het hooi minderd? Mooi systeem Denk dat Waldjo dat ding beet pakt en de bak uit sleurt...'mooi speelgoed en zo kan ik beter bij het hooi' Meneer is ook zo'n ontieglijke slopert, moet ook overal met z'n neus in frotten (als ie die dan ook ff heel houdt... )

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Daar kan je ook nog wat op knutselen, een soort schuifje zodat het betongaas er niet uit kan? Zie het helemaal voor me, je paard met dat stuk betongaas aan de zwier, nee dat moet maar niet!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Of je hangt een hooinet vrij laag tegen de grond, dan is het ook weer moeilijker om op te plassen aangezien hij er niet boven kan gaa staan.

Een grote autoband (of voorband van een trekker) in de hoek leggen, en daar je hooi instoppen.
    Als hij dáár nog in piest, dan moet je met hem de kermis op !

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

prachtig die hooiruif! ik wil er ook een maken. Onze beide paarden plassen ook op het hooi, merrie en ruin.

Heb wel schrik dat ze het nog klaarspelen om er nog iets anders in te doen dan te plassen, dat lijkt me nog minder smakelijk.

Hooinetten zijn ook een oplossing, zal ze beide eens proberen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Of je hangt een hooinet vrij laag tegen de grond, dan is het ook weer moeilijker om op te plassen aangezien hij er niet boven kan gaa staan.
    Een nadeel van een hooinet vind ik: als hij leeg is zakt het net iets omlaag en kan je paard er met zijn benen in blijven hangen.
    Je zou 'm dus vrij hoog moeten hangen.

je hebt tegenwoordig ook van die hooiballen die zijn flexibel.(heb er zelf geen ervaring mee)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten