Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Twistlock wil niet meer open en dicht

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Twistlock wil niet meer open en dicht

Ik heb een Parelli leadrope met een Twistlock. Helaas wil deze twistlock niet meer open en dicht. Ik heb het al meerdere malen schoongemaakt en ingespoten met Silicon Spray. Volgens mij ligt het aan het palletje. Ik kan deze nog wel met een dunne pen naar benedendrukken. Maar gewoon met de hand openen lukt niet meer.
    Heeft iemand anders ook dezelfde ervaringen? hoe hebben jullie het opgelost?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Re: Twistlock wil niet meer open en dicht

Ja, ik heb het al diverse malen gehad, ik heb 2 x een nieuwe gekregen van parelli NL, maar nu niet meer. Eddy zegt dat het komt doordat de haak in het zand of in de modder terecht komt en dat ik dat moet voorkomen..... tja.... makkelijk praten....

Ik heb er nu een karabijnhaak aan (extra) en zo maak ik hem vast aan mijn halster en ik heb een leadrope van Equiplay met een andere haak eraan, die het wel blijft doen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik ken het probleem... verkoop daarom die twistlocks ook liever niet meer. Jammer dat Parelli overgestapt is van bullsnap naar twistlock...

Heb nu wel een mooi alternatief voor de twistlock, een bullsnap die erg makkelijk met 1 hand open te maken is. Maarja, daar heb jij nu weinig aan...

Je zou de haak er helemaal af kunnen slijpen en bij Eddy om een nieuwe vragen. (er zijn haken die je met een schroefje kunt bevestigen)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2005

Heb jij de nieuwe twistlock er zelf aangezet of heeft Parelli nl dat voor jou gedaan?

indien het voor mij bedoeld was:

ik heb 2 x een nieuwe leadrope gekregen en de oude (kapotte) ingeleverd bij Eddy

Aangemeld
    May 2005

Ik zal es contact met Eddy op nemen. Als ik een reactie heb, laat ik het jullie weten. Ondertussen zijn natuurlijk andere ervaringen nog welkom.

Aangemeld
    May 2005

Ja morrie, deze vraag was voor jou. Toen ik de vraag schreef, was het antwoord van Callippo nog niet in beeld

Aangemeld
    May 2005

Marieke heeft geantwoord dat ik een nieuwe twistlock met schroefbevestiging kan bestellen voor € 10 incl verzendkosten.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Leuk aanbod, zou ik doen. Ik vind het ook wel een zwaar nadeel van de twistlocks hoor. Die van mij vertoont nog geen kuren, maar mn vorige ging ook erg stroef, al hielp siliconenspray dan wel (tijdelijk)

Wat is de motivatie van parelli dan geweest om de bullsnap in te ruiten voor de twistlock? Omdat hij te openen is wanneer er grote spanning op staat? (in paniek situaties, in hoeverre je hem dan openkrijgt natuurlijk)
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een nieuwe twistlock voor 10 euro?
    En dan moet je die oude er nog zelf afslopen?
    Da's duur!

Geen idee waarom ze zijn overgestapt op de twistlock, misschien vonden mensen die bullsnap onhandig. Is ook wel, maar als je eenmaal gewend bent kun je de bullsnap met 1 hand makkelijk bedienen.

De bullsnap kan trouwens BREKEN als er teveel kracht op het halster staat. De twistlock niet.

En ik had pas ontdekt, dat de twistlock in geval van nood niet eens ver genoeg open gaat om je paard met 1 draai te bevrijden! (heb zelf filmpje van...)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2005

Ik ga vanavond nog even naar de plaatselijke ruitersportwinkel. Dat zat al in de planning. Misschien hebben ze het daar ook wel. Dat zou verzendkosten schelen.

Zo'n twistlok kapot flexen lijkt me geen makkelijk werkje. Dan is de oplossing van Morrie eenvoudiger.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Een nieuwe twistlock voor 10 euro?
    En dan moet je die oude er nog zelf afslopen?
    Da's duur!
    oops ik dacht dat je een nieuw touw zou krijgen met een schroef-twistlock
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Ik werk op een basisschool, waar heel vaak zand en aarde in het slot van onze speelschuur zit.
    Hiervoor heb ik een spuitbus met slot-schoonmaak-spray (weet de echte naam nu even niet), en dat werkt zeer goed.
    Je kunt eventueel daarna WD-40 gebruiken om het schone geheel te smeren.
    Wie weet helpt het, succes.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Heb ik ook een keer gehad.
    Ik heb hem toen meegegeven aan de eigenaar van Aramis, die heeft in de winkel zo'n luchtcompresseur. Eerst heeft hij het ding even opengeschroefd en toen met de compresseur helemaal proper geblazen. Hij werkt nu weer als nieuw.

Ik zorg wel zoveel mogelijk dat hij niet in het zand of de modder ligt met de twistlock.
    Mijn keuze nu zou toch ook vallen op de bullsnap omdat die ertegen kan als er wat zand aan te pas komt.

Aangemeld
    May 2005

Ik wist niet dat je een Twistlock open kon maken. Ik zal es inspecteren hoe dat moet.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten