Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Wat nou, respect

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Wat nou, respect

Ik ben er vandaag achter gekomen dat Nessa dus absoluut geen respect heeft voor mensen (kan ook niet anders als er nooit iets mee gedaan is). Ze gebruikt gewoon haar kracht om dwars door je heen te lopen. De DA was gekomen om haar te bekijken en evnt. te keuren maar toen hij haar van achter probeerde te betasten (hij deed het ook niet echt voorzichtig ondanks mijn waarschuwing dat ze dat eng vond ).
    Het gevolg was dat ze supersnel draaide op 1 van mijn voeten terecht kwam en doordat ik niet weg kon komen liep ze mij dus omver om weg te komen (ben er wel achter dat ik toch een keer haar onderkant moet poetsen ).
    We moeten dus eerst nog verder werken aan dat respect gedeelte voordat we ook maar iets anders kunnen doen. Bovendien moeten we een andere DA of VA zoeken want deze is goed met klein spul maar van pony's heeft hij geen kaas gegeten.
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Wat nou, respect

Wel een vervelende manier om erachter te komen

Succes ermee!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Idd wel jammer, maar goed ik weet het nu en we moeten er gewoon hard voor werken om het goed te krijgen. Ik was allang blij dat ik nog lenig genoeg was om onder haar mee te rollen, zodat ik de hoeven kon ontwijken.
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Bah, dierenartsen zijn ook bijna allemaal hetzelfde.... Zo van het is werk en het moet gebeuren, maar dat dieren gevoel hebben daar denken ze niet over na. Laat staan dat ze er rekening mee houden dat paarden vluchtdieren zijn
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

TJa dat is vervelend. Maar inderdaad aan het gedeelte respect valt heel goed te werken.

Laatst toen Vita koliek had is ze behandeld door een dierenarts die ik zeer vriendelijk vond en met respectvolle manier met mijn paard omging. Kreeg zelfs nog een compliment dat ze zo braaf en rustig was voor een driejarige. Maar ja wat wil je als ze veel pijn heeft van koliek en koorts dan is ieder paard wel braaf.

Ze bestaan dus wel rustige en verstandige dierenartsen alleen zal je wel moeten gaan zoeken denk ik haha.

Succes met je paard en het verkrijgen van respect maar dat zal ongetwijfeld goed komen.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Net wat Vita zegt er zijn goede en slechte, dat is altijd en overal en zal dus ook altijd zo blijven
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik vraag me af of de situatie die je hier beschrijft iets te maken heeft met een "respectprobleem".
    Ik denk eerder dat je paard schrok van wat de veearts deed of dit niet vertrouwde, ineens "rightbrained" werd (dus op haar instinct ging reageren) en alleen maar aan het overleven was op haar manier.
    Dat ze daarbij op je voet ging staan is weliswaar onprettig, maar haar niet echt aan te rekenen. Ze realiseert zich op dat moment niet goed waar ze haar voeten neerzet.

Een ander verhaal is het als ze volkomen ontspannen tijdens het poetsen op je tenen gaat staan.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ben het helemaal met Sandra eens, want om na deze reactie je paard als "respectloos naar mensen" af te doen is echt niet eerlijk tegenover je paard. Je DA is respectloos naar háár geweest, en dat heeft ze (terecht) niet geaccepteerd. Ze schrok ervan en deed wat een vluchtdier doet, wég hier! Je zegt zelf dat de DA onvoorzichtig was, waarom vindt je je paard dan respectloos?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Om te beginnen was natuurlijk de DA respectloos tegenover Nessa en ik geef haar wat dat betreft ook helemaal gelijk om zo te reageren, ben er ook niet boos over ofzo, ik had gewoon pech dat ze meteen op mijn tenen stond. Maar ze geeft je ook gewoon geen ruimte, ze is bij alles gewoon "in your face", loopt het liefst tegen je hielen e.d.
    Ik moet eigenlijk in verleden tijd spreken want het is ondertussen al weer een heel stuk verbeterd, ze leert best wel snel.
    Groetjes ingrid

Toch denk ik dat een paard ook kan leren ZELFS bij RB-heid NIET over je heen te lopen. Lodash deed dit in het begin wel: eng = op je springen.

Nu springt hij tot bij me en stopt dan. Zelfde paard, zelfde RB, maar meer "respect". Hij haalt het tenslotte ook niet in zijn hoofd om op de dominanste ruin in de wei te springen als hij schrikt..

Denk ik, hoor, denk ik...

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten