Update: ik mag er vanaf 1 maart aan de slag, mijn paard komt er op 1 april op.
dus ik heb een maand de tijd om het op te knappen, te bemesten en het weiland een beetje bij te laten komen!
Update: ik mag er vanaf 1 maart aan de slag, mijn paard komt er op 1 april op.
dus ik heb een maand de tijd om het op te knappen, te bemesten en het weiland een beetje bij te laten komen!
Hallo,
Ik bemest mijn weide altijd met paardenmest...Ik haal het hele jaar door de ballen uit het weiland en leg ze op een mesthoop...zonder stro en na een jaar heb je de beste mest! Je slaat twee vliegen in een klap..ballen uit het weiland en mest in het voorjaar
Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->
Daar had ik laatst ook iets van gelezen, maar dan ook met compostwormen oid?
op paardnatuurlijk.nl staat hier een hele pagina over, hoeft niet met (zelf gekochte zeg maar) wormen, als het goed is komen die er vanzelf op.
succes
an
Nieuwe foto's in profiel.
Hey Wendy, gaaf dat alles doorgaat. Succes met het opknappen van de weide. Ik heb er helaas geen verstand van.
Ik zie je dan van het zomer vast nog wel eens in het bos.
Dat denk ik wel ja![]()
Ik ben ook nog een blue wat onderhouden wei betreft. Hierbij mijn vraagjes...
Ik huur een wei van iets meer dan een half hectare. Aangezien het gras er heeel kort staat heb ik vorige maand de wei in 2 gedeeld, zodat 1 stuk kan rusten.
De één raad mij aan om dat stuk te beluchten, daarna bemesten. De andere zegt gewoon laten rusten en bemesten. Qua meststof was er blauwkorrel vermeld of om naar Aveve (boerenbond) te gaan en daar achter paardenweide mest te vragen.
Welke gebruiken jullie ?
Parelli is een virus, mijne Oliver een passie
Ik zou het gewoon laten liggen en wat bemesten![]()
Paardeweidemest is zeker een nieuwe vinding van de fabrikant... Afhankelijk van hoe de zode eruit ziet, is deze erg hobbelig door vertrappen oid dan eerst laten rollen. De zode lucht geven kun je op 2 manieren doen, door er gaatjes in te laten prikken of door hem na 't rollen even met de weidesleep te doen. Hierna bemesten met standaard kunstmest of een stikstof-kali mengsel. Even vragen aan de buurman wat hij strooit en dan kan hij (tegen vergoeding) jouw halve ha misschien wel meestrooien!
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
@ Jossie
Ik veronderstel dat zode = wei
Nee hoor, de weide is eigenlijk mooi egaal. Dus rollen hoeft niet.
En moesten we beluchten, zouden we daarvoor een machientje gaan huren dat idd gaatjes prikt in de grond. Maar we gaan wss gewoon enkel mesten en het luchten mss voor volgend jaar of zo.
Zou tof zijn van je buurman, maar gaat die dan helemaal naar belgie komen ?![]()
Mijn man komt niet met zijn eigen kunstmeststrooier naar België, maar de eigenaar, van een stuk land in de buurt van de jouwe, komt vast wel als je het lief vraagtOorspronkelijk Geplaatst door "*SylviaZou tof zijn van je buurman, maar gaat die dan helemaal naar belgie komen ? [img
.
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Oooh, haha, verkeerd begrepen![]()
Er is niemand in de geburen die paardenweiden hebben. En de boeren die er wonen zijn nou niet bepaald de hulpzaamste of makkelijkste...spijtig genoeg.
Ik zag bij de boerenbond gras voor een dierenweide, zou dat iets zijn?
Bladwijzers