Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Spieropbouw ?

  1. #46
    Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    834

    Re: Spieropbouw ?

    haha! nee, zo loopt mijn pony inderdaad niet maar daar werken we wel aan, dus als ik het goed begrijp zijn we wel op de goede weg.Hij laat wel de rug los, maar heeft nog de neiging om dan zn hoofd te hoog te dragen, en zich op de voorhand te gooien. Maar we werken eraan, dus wie weet komen we ooit nog wel eens ergens
    Bedankt voor de foto, hij verduidelijkt echt een heleboel!
    Groetjes, Lacuna

  2. #47

    Re: Spieropbouw ?

    Ik heb natuurlijk geen verstand van dressuur en zo, maar als ik naar de foto van Rain kijk, lijkt het er voor mij toch sterk op, dat hij achter de loodlijn loopt met zijn hoofd, en dat dit dus ook weer geen goed voorbeeld is.
    Maar ik kan het mishebben hoor..

  3. #48
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Spieropbouw ?

    Als je een kar moet trekken, valt het technisch gezien niet mee om voor de loodlijn te blijven. Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee als ze er voor de kar achter komen. Ons primaire doel is een opwaartse welving van de rug, en die komt hier wel heel duidelijk in beeld . Het is een beetje als longeren met touwtjes, maar dan niet met een gefixeerde teugel, maar een hand die kan nageven.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #49

    Re: Spieropbouw ?

    Okee, duidelijk

  5. #50

    Re: Spieropbouw ?

    Even offtopic: wat een waanzinnig gave foto!!
    Mooi zeg! Wat een kracht en vermogen spreekt er uit dat lijf.
    Zucht...

    May the horse be with you!

  6. #51
    Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    voorburg
    Berichten
    285

    Re: Spieropbouw ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Even offtopic: wat een waanzinnig gave foto!!
    Mooi zeg! Wat een kracht en vermogen spreekt er uit dat lijf.
    Zucht...
    Ook off-topic: Wat een super mooie foto van Rain. Ik had deze nog nooit gezien. Wat was het toch een balletje elastiek; het kostte 'm totaal geen moeite om zo te lopen.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

  7. #52
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Spieropbouw ?

    Lieve Mafhaf en Oberon, dank jullie wel voor de lieve woorden over Rain, hoe off topic misschien ook. Dit is een van de manieren waarop ik me hem het liefste herinner, en ik ben blij dat ik nu naar hem kan kijken zonder direct vol te schieten. Ik hoop dat ik over een poosje van Beyond ook zo kan genieten.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #53
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Spieropbouw ?

    Sorry, ik ga ook off-topic... Wat een gaaf paard is Rain! Al die verhalen en foto's, ik kan er geen genoeg van krijgen! Dus Ans, als je nog eens iets over hem kwijt wil (een mooi verhaal, liefst met foto) dan mag je mij altijd pb-en hoor

    On-topic:
    @ Trea, ik zou nu een jaar langer wachten met rijden en het meer volgens Parelli doen. Niet dat het met Fenna verkeerd is gegaan hoor, helemaal niet. Maar we hebben zoveel bijgeleerd sinds we parellien! Heel handig dat ik dan een berg savvy heb als Fen ooit een veulen krijgt, kunnen we een mooie start maken!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  9. #54
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: Spieropbouw ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    En daarom is het ook handig om zelf L3 niveau te hebben voordat je paarden gaat beleren. Je paard kan theoretisch de 7 games al alleen jij nog niet. Als jij ze kan (L3) en hij ze kan (van nature) dan kan je sneller aan spieropbouw werken en kan je je paard fatsoenlijk inrijden.
    Ja, het zou voor ieder paard misschien ook beter zijn als er een grand-prix-ruiter ipv een b-ruiter op zijn rug zou zitten, maarja, de feiten liggen nu eenmaal anders. Het feit is dat dit jonge paard nu bijna 4 is, en we moeten er wat mee gaan doen en dat proberen we zo goed mogelijk. We kunnen hem moeilijk nog eens een jaar of 3 stilzetten tot we level 3 zijn. Al doende leert men ! (quote niet van Pat, maar van mezelf !)

    Ik was zelf ± 10 jaar toen First geboren werd. Niet echt een geschikte leeftijd voor een halfbloed arabisch hengstje ! Natuurlijk heb ik heel veel fouten gemaakt. (Ik vond laatst een oud bitje, waarbij ik mezelf vervloekte dat ik daar ooit mee gereden heb.) Maar hij is nu 20+ en we zijn gaan parelliën, dus alles komt goed. Gelukkig zijn paarden zo enorm vergevingsgezind.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •