Morgen ga ik het met onze stalhoudster bespreken. Ik had gehoopt haar vandaag te zien want ik vind het fijner dit soort dingen persoonlijk te bespreken dan door de telefoon. In elk geval bedankt voor alle goede tips! Ik zal binnenkort eens een "voor" en "na" foto neerzetten (hopen dat hij goed aankomt!)

Antwoord met Citaat
(maar goed, die andere paarden eten dan ook echt minder). Het wordt voor mij een beetje experimenteren want hoe veel moet ik hem geven voor ongeveer acht uur? Ik denk te beginnen met een hele badkuip vol hooi, plus nog wat stro. Ik ga dan eens een middag vrij nemen om te kijken hoe hij zich dan gedraagt tijdens zo'n dag en hoe veel en vaak hij eet.
). Vash eet ongeveer een kruiwagen met kop erop aan kuil per 24 uur. Nou ja, per gem. 16 uur, want hij staat overdag zonder eten buiten. Niet ideaal, maar hij ziet er toppie uit, dus op dat ritme doet hij het blijkbaar toch goed. Kortom een badkuip vol lijkt om mee te beginnen meer dan genoeg. Heeft ie volgens mij zeker niet te kort aan. En je kan wat hij overhoud daarna in de algemene ruif stoppen, dan heeft hij alle dagen vers. Fijn dat het gelukt om het op deze manier te mogen proberen!
, ja, dát krijg je!! Noemt ze een nadeel....
(niet van harte, want vind het heeeeeel zielig), en vul de bakken opnieuw met 50/50 als ze helemaal leeg zijn..

Bladwijzers