Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: een paar vraagjes

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

een paar vraagjes

Na heeeeel veel gelezen te hebben (oa op dit forum ) ben ik wat oefeningetjes met Amber gaan doen....
    Maar er gaat volgens mij nog heel wat fout....als ik Amber wegstuur (ik heb geen iedee hoe je al die oefeningen noemt hor) en 2 rondjes om me heen laat lopen, dan gaat ze na een of een half rondje al weer stilstaan. Wat moet ik dan doen?? En als ik met haar ga lopen moet ik haar echt mee trekken, en ze gaat vaak stilstaan! Heeft dit met respect te maken, hoe kan ik op een goede manier haar respect winnen??
    suus
    La Sabf - I dare you to move

Re: een paar vraagjes

Hey suus,
    ik heb een vraagje: heb je het pakket? En kan je ook al de vier vorige games? Anders zou ik eerst hier aan werken. Als je nog niet zeker weet dat je met Parelli wilt beginnen, kan je ook het boek van Parelli aanschaffen (is iets minder duur, maar staat ook veel in geloof ik).
    Nog veel succes !!!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja ik wil heeeeeeel graag dat pakket!!!! maar ik ben op het moment een beetje geldloos Ik zou denk nog ff moete wachten als ik het zo hoor!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Suus Elineke heeft helemaal gelijk!

Het is (en wordt) ook al vaak gezegd, het gaat bij Parelli niet alleen om de oefeningen, de band tussen paard en mens is veel belangrijker. Een goede band wordt oa opgebouwd door de 7 games, en als je deze aan wilt leren is het belangrijk dit in de juiste volgorde te doen.
    Vooral inderdaad games 1-2-3 (friendly - porcupine - driving), zij vormen de basis.
    Misschien lees ik er overheen, of begrijp ik je verkeerd, maar als ik het zo lees dan begrijp ik eruit dat je met de cirkling game begonnen ben ?
    Zo ja, " vergeet" die even, en dan zou ik bij het begin beginnen.
    En dat is na het observeren, de friendly game.

Als Amber niet met je mee wil lopen, maar gaat trekken, dan zou ik in ieder geval niet je omdraaien en naar haar kijken. ( = puntje erbij voor Amber), ik zou blijven focussen op waar je heen wilt, en steeds meer druk op het touw geven. Als laatste " redmiddel", zou je eventueel kunnen " wiggelen" met je CS. Deze heb je waarschijnlijk in het begin nog wel nodig, maar na een tijdje niet meer.

Nogmaals, niemand kan je dwingen tot de aankoop van een (tweedehands) level 1 pakket.
    Maar het is echt de moeite waard! De afgelopen week stonden er veel berichten op het forum van mensen die net hun level 1 pakket binnenhadden en die daar terecht errug mee waren.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik ben het met Elineke en Hanneke eens, zonder pakket kom je er niet. En je begint al met een van de moeilijkere games waar echt een goede basis voor nodig is.

Heb je geen geld dan kan je het boek kopen zoals Elineke ook al zei, het is te koop in de shop (zie bovenaan dit forum). Wel is het verstandig als je voorlopig echt geen pakket kan betalen om dan een les te nemen van iemand hier. Dat kost niet zoveel en ze kunnen je een heel eind op weg helpen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

hey bedankt allemaal, ik ga kijken of ik dat boek kan kopen!
    Ik wil ook heel graag les... maar ik weet niet of dat gaat lukken, ik moet er natuurlijk heen gebracht worden enzenz. En ik ga net zo lang bij me ouders zeuren totdat het mag

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Suus een pakket is niet 1 boek, het bestaat uit meerdere theorie boekjes en dvd's tevens heb je wat spullen nodig (touwhalster, carrotstick, etc..)
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Les is gewoon aan huis hoor, met je eigen paard/verzorgpaard.

Om te starten heb je minimaal een touwhalster en leadrope nodig. En daarbij dus het boek van Parelli. Al maak je het jezelf wel erg moeilijk als je alleen daarmee wil beginnen, maar het kan dus wel.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

ik dacht dat ze het pakket bedoelde, sorry verwarring...

Maar volgens mij is het beste als je het pakket kiest, toch?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ik dacht dat ze het pakket bedoelde, sorry verwarring...

Maar volgens mij is het beste als je het pakket kiest, toch?
    maakt niet uit!, het lijkt me ook inderdaad het beste om een pakket te kopen als ik het zo hoor! nog ff spare...

Les aan huis...coolwwlll Daar ga ik zeker meer informatie over zoeken!
    of wil iemand mij les geven??? natuurlijk krijg je er een vergoeding voor!

ik hoor het wel!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik wil je wel een keer komen helpen hoor Suus, alleen zal ff wennen zijn Parellie'n op mijn knieën haha
    www.crystal-carving.com

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ik denk dat je dan op je buik moet gaan liggen
    neej valt wel mee ...Amber is geen mini

Lijkt me heel gaaf als dat zou kunnen!!
    Sassenheim is niet zo ver weg van de stal waar Amber staat!!
    Ik weet niet of je het kent maar Amber staat vlak bij het station van Nieuw-vennep. Op 't kabel.
    We moeten echt eens wat afspreken!

tanxx

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik niet, maar Fer vast wel als geboren en getogene in deze omgeving Maar moet eerst weer een werkend handje hebben, en dan spreken we wel wat af oke.
    Als je in ieder geval zover bent dat je de materialen in huis hebt, en evt. het boek dan kan ik je alvast wel op gang helpen.
    En dan paps en mams heeeel lief aankijken, want o jee als je eenmaal de smaak te pakken hebt
    Houden wel contact via Pb.
    www.crystal-carving.com

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Is goed! Weet je, ik heb het boek besteld!!, nu maar wachten tot het komt....

Bladwijzers

Forum Rechten