Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Hoe bekapt?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hoe bekapt?

Heb vanavond wat foto's gemaakt van Kabriche, kan iemand aan haar hoeven zien hoe ze bekapt wordt? Ben benieuwd of er een hoefkenner bijzit

Binnenkant hoef

Voorkant hoeven

achterhand hoeven

Nou wat vinden jullie ervan?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Re: Hoe bekapt?

Traditioneel?
    Gokje

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik kan er weinig over zeggen.. is zowiezo moeilijk, maar adhv deze foto's wat mij betreft onmogelijk .. op de onderkant zit teveel modder om vast te stellen hoe de witte lijn en steunsels e.d. zijn en de andere foto's zijn niet uit een goede hoek genomen.. zo vertekend het heel erg.. (tip: plat op je buik.. toestel op de grond!)

Natuurlijk (oftewel de witte lijn methode)!!

Traditioneel

Krijgen we het nog te horen, of hou je het geheim??

Ik denk eigenlijk ook gewoon traditioneel. Ik mis de mustangrol, die je wel ziet bij natuurlijk bekappen, en meen ook te zien dat de zolen zijn uitgehold en de stralen zijn smal gesneden.

Maaaarr ook bij natuurlijk bekappen komt dit soms voor - hihi bij mijn parden namelijk - daar moet ook regelmatig iets van de straal af omdat die anders echt te dik wordt en ze erg pijnlijk lopen. Bij Enya moet elke 4 weken de zool gesneden worden omdat die anders te "vol" wordt.

Maar hoewel deze hoeven er (voor traditional) erg goed uitzien, vind ik je eigenlijk niet het type voor natuurlijk bekappen, daarom verander ik mijn punt

Aangemeld
    Aug 2005

Oké het antwoord!

Kabriche wordt 'gewoon' bekapt, maar ik was benieuwd wat jullie van haar hoeven/ hoefstand vonden en daarom deze stiekeme vraag
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Aug 2005

niet het type maar je had wel gelijk Trea!

Bladwijzers

Forum Rechten