Vandaag ben ik eens echt intensief bezig geweest met Sweety en heb bijna alle games gedaan. Ze kende nog zoveel van vroeger dat we voor ik het wist al bij het opzadelen zaten. Ik ben dus eigenlijk maar 3 probleempjes tegengekomen.
*Bij de Porcupine backwards trekt Sweety meteen haar hoofd weg als je je hand op haar neus wilt leggen. Ze is echt niet kopschuw ofzo en heeft dit altijd gedaan ook bij mijn vorige nh-lesgever. Die zei toen dat ik het halster vanonder dan maar moest vasthouden. Heeft iemand van jullie een andere oplossing of komt het bekend voor?
Bij The Cirkling game komt Sweety erg moeilijk naar me toe(bij de yo-yo soms ook). Dit komt doordat de vorige nh-leeraar een mix deed van Parelli en Monthy dus hij bleef niet gewoon staan maar liep naar de achterhand en dan volgt sweety meteen. Als ik nu dus gewoon mijn schouders naar binnen draai en me kleiner maak, dan stopt ze wel maar ze snapt niet dat ze moet komen. Zet ik 1 pas richting achterhand is ze meteen daar. maar dit mag zeker niet bij Parellie?
*En dan nog bij the driving game hindquarters loopt zevanvoor makkelijk weg maar dat is gewoon een kwestie van oefenen.
Voor de rest ging alles echt prima ik ben echt supertrots op haar dat ze nog zoveel wist van 2 jaar geleden.
Hebben jullie tips voor deze kleine probleempjes?
Bladwijzers