Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: [L1] Probleempje bij Porcupine backwards en nog een paar

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

[L1] Probleempje bij Porcupine backwards en nog een paar

Vandaag ben ik eens echt intensief bezig geweest met Sweety en heb bijna alle games gedaan. Ze kende nog zoveel van vroeger dat we voor ik het wist al bij het opzadelen zaten. Ik ben dus eigenlijk maar 3 probleempjes tegengekomen.
    *Bij de Porcupine backwards trekt Sweety meteen haar hoofd weg als je je hand op haar neus wilt leggen. Ze is echt niet kopschuw ofzo en heeft dit altijd gedaan ook bij mijn vorige nh-lesgever. Die zei toen dat ik het halster vanonder dan maar moest vasthouden. Heeft iemand van jullie een andere oplossing of komt het bekend voor?
    Bij The Cirkling game komt Sweety erg moeilijk naar me toe(bij de yo-yo soms ook). Dit komt doordat de vorige nh-leeraar een mix deed van Parelli en Monthy dus hij bleef niet gewoon staan maar liep naar de achterhand en dan volgt sweety meteen. Als ik nu dus gewoon mijn schouders naar binnen draai en me kleiner maak, dan stopt ze wel maar ze snapt niet dat ze moet komen. Zet ik 1 pas richting achterhand is ze meteen daar. maar dit mag zeker niet bij Parellie?
    *En dan nog bij the driving game hindquarters loopt zevanvoor makkelijk weg maar dat is gewoon een kwestie van oefenen.
    Voor de rest ging alles echt prima ik ben echt supertrots op haar dat ze nog zoveel wist van 2 jaar geleden .
    Hebben jullie tips voor deze kleine probleempjes?
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: [L1] Probleempje bij Porcupine backwards en nog een paar

Niet direct tips, wel eerst een paar vraagjes:

1) Hoe gaat de frienly op haar neus?

2) Hoe goed is je driving game bij de achterhand? Lukt dit ook aan het eind van de leadrope? Of gaat ze dan alleen naar voren toe?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

1) Friendly game op haar neus gaat heel goed Ik mag zelf met de stick in haar neusgaten kriebelen geen probleem.
    http://img63.imageshack.us/img63/9620/dscn4784a2qq.jpg
    2) Dan gaat ze gemakkelijk naar voor toe. Ik weet niet goed hoe ik daarommoet reageren. Als ik dan yo-yo doe blijft ze wel staan is dat goed tot ze het snapt? Of moet het op een andere manier ?
    Bedankt dat je t wilt uitleggen

Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Ik heb even wat nagekeken vandaag en wat vreemd is is sweety vind the friendly game gelemaal niet erg met de stick. maar wel met mijn hand. Ze kend deze oefening nog van vroeger en het is net of ze wilt zeggen "onee die oefening ken, ik ik weet wat je wilt doen en vind dat niet zo leuk"
    Zou dat kunnen? Als ik aandring doet ze em toch hoor maarja als ze het helemaal niks vind. Ik mag haar ook op haar voorhoofd met mijn hand aaien en tussen haar ogen, aan haar oren alles maar als ik naar de neus ga hoppa weg koppie :-s

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik denk toch dat het een confident issue is, dus erg veel friendly, vooral op haar neus. En tot ze ook hierbij relaxed is even geen porcupine op haar neus.
    Daarna ga je telkens een poging vragen, dus porcupine op haar neus en bij de minste reactie (ook al als ze haar gewicht verplaatst naar achter) release en heel veel friendly. Doe het niet te vaak, maar zo nu en dan tussendoor. Bij ons was het vaak zo dat als ik zoiets even liet rusten dat het erna veel beter ging. Gewoon doorgaan met het programma en er niet teveel een big deal van maken
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Ik heb dat met die porcupine backwards ook gehad!! Elke keer met haar hoofd zwaaien en wegtrekken! Maar inderdaad heeeeeel veel friendly gedaan en bij de minste reactie gelijk weer! Nu gaat het gelukkig steeds beter! Ik doe het inderdaad ook niet te vaak, maar gewoon af en toe tussendoor en dat vind ze dan prima!

Succes iig, het lukt op een gegeven moment zeker!

Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Heel erg bedankt alle 2. Ik ga jullie tips zeker opvolgen thanx

Bladwijzers

Forum Rechten