Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Tresholds

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Tresholds

Evenaar schreef in een ander topic:
    het is zoveel relaxter als je die tresholds respecteerd! Anders word alles toch een tikje gejaagd... Niet dat ik haar er doorheen joeg, maar ik vroeg haar wel 'gewoon' door te lopen. Achteraf gezien was dat veel
    onvriendelijker dan ik dacht...
    Komen die tresholds in level 2 voor? Kan iemand mij dit uitleggen en er meer over vertellen?

Bij het buitenrijden liet ik mijn paard wel altijd doorlopen, maar zette ik er niet heel veel druk op (zoals Evenaar ook beschrijft). Zoals ik dit lees is dat dus ook niet goed?
    www.harlie.nl

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: Tresholds

Tresholds worden inderdaad in het nieuwe level 2 besproken. Elk paard heeft deze tresholds en ze kunnen al een paar meter van de stal voorkomen. Je merkt het aan je paard doordat hij (lichte) tekenen van onrust vertoont (spierspanning, onrustige oren, enz.). Zodra je paard zo'n treshold bereikt, blijf je op die plaats de 7 games doen tot hij rustig wordt en pas dan ga je verder. Als hij erg onrustig is, kan het zijn dat je eerst terug van de treshold weg moet gaan tot in de comfort zone en dan spelen en langzaam weer dichterbij gaan tot hij zich op zijn gemak voelt.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Elk paard heeft deze tresholds en ze kunnen al een paar meter van de stal voorkomen.
    Wow herkenning! Kabriche d'r tresholds beginnen zodra we de bak voorbij zijn..

Is ook niet zo gek want omdat we een bouwbedrijf hebben staan daar vaak een heleboel spoken (wapperend plastic etc...)

Heb ik straks (als ik ooit level 2 mag doen) een boel oefenruimte
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Hoezo "Als ik ooit level 2 mag doen"? Waarom zou je dat niet mogen?

Aangemeld
    Aug 2005

haha dat klonk wel erg raar hé...

Ik bedoel eigenlijk dat ik hoop ooit level 2 te mogen doen, maar dat lijkt nog zo ver weg omdat ik pas bij game 1 en 2 ben en het pakket al vanaf juli 2005 in mijn bezit heb!

Ja ik weet het! schaam schaam

Vandaar mijn opmerking!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Misschien heb je gewoon een moeilijk paard, of vind je het zelf erg moeilijk en kan je gewoon niet verder omdat je het niet ziet.
    Je hebt nu toch een les gepland met Eveline? Nou super, kan je dalijk weer lekker verder, weet je waar jullie moeilijke punten liggen.

Niks schamen hoor! Nergens voor nodig. It take the time it takes

Aangemeld
    Aug 2005

ach als eveline is geweest fiets ik zo door level 1 heen!

p.s ik vind zelf wel dat ik me moet schamen daarom!

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ok, bedankt voor jullie duidelijke uitleg!
    www.harlie.nl

Een treshold is toch een iets waar je paard bang voor is of onrustig wordt?
    Ik doe altijd net of er niks aan de hand is, niet teugels opnemen of zit veranderen en meestal dat pakt Ger dat wel over en wordt hij ook wel rustig, blijft dan zelf ook lopen. Als hij echt niet meer wil, dan weet ik van mezelf dat ik soms te snel gefrustreerd wordt, dus dan stap ik af..hij had in het begin meer van die stakingsmomenten, maar die worden nu minder, wellicht omdat ik wat relaxter ben nu onderhand..
    Time is precious, so enjoy what you have right this moment!

als je straks lekker de smaak te pakken heb na de les, dan denk ik ook dat je er zo doorheen vliegt. Dan zie je echt de leuke dingen en ga je ook aan de gang om die leuke dingen nog leuker te maken , dus succes!!
    Time is precious, so enjoy what you have right this moment!

Bladwijzers

Forum Rechten