Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 39

Topic: [L1] Vinden jullie de emergency dismount ook zo moeilijk?

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

[L1] Vinden jullie de emergency dismount ook zo moeilijk?

Ja da is mijn vraag eigenlijk. Ik vind het echt heel moeilijk om te doen.
    Je hebt al die jaren geleerd stevig in het zadel te blijven als je paardje wat gek gaat doen en nu moet je er meteen af. Het is echt een mecanisme dat me tegenhoud. Nu is mijn paardje heel rustig hoor dus waarschijnlijk zal ik het niet snel nodig hebben. Maar ik moest denken aan de dvd's waarin die vrindin van Linda zegt dat je soms een gevoel gaat hebben dat iets echt ver uit je "comfort" zone gaat liggen. Dat merk ik dus heel erg met deze oefening. Hebben sommige van jullie dit ook?
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Re: [L1] Vinden jullie de emergency dismount ook zo moeilijk

nee helemaal niet, ik mag er eindelijk af springen als ik het eng ga vinden, de 37 hiervoor (de "normal" jaren) moest ik altijd alles vanuit het zadel oplossen en ik ben net 1 keer te vaak op hol geweest denk ik....

Ik sta er nu vrij snel naast en heb er ook altijd een leadrope aan hangen die ik in 1 beweging los kan trekken.
    Ik vind het een verademing dus!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Nee, ook geen problemen mee. Vind het wel leuk om zo snel mogelijk van je paard te springen en hem te smeren. Van enthousiasme vergat ik alleen om netjes achteruit te lopen )

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik vind het eng om er af te springen als mn paard flipt. Juist het moment dat je je been over het zadel zwaait, voel ik me ongelovelijk kwetsbaar. Maar ik ben niet zo flexibel, ben vast niet snel genoeg om er in 1 sprong af te jumpen.
    Als oefening in de bak vind ik hem ook lastig omdat mn paard er zo onbenullig bij kijkt, en ik vast ook, dat ik het geen *emergency* dismount durf te noemen maar eerder "vlug afstappen omdat je je telefoon hoort afgaan die in je zadelkast ligt".... ofzo
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Herkenning herkenning, Pais. Suus flipte ooit in een les van Lynn Apple, hij bleef maar roepen GET OFF GET OFF, maar dat was heel moeilijk coordineren op dat moment (flippend paard onder me). Is wel gelukt overigens, maar was echt moeilijk.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Oh ja, dat was ik alweer vergeten... dat dit NIET normaal gesproken hoort .
    Toen ik net begon met rijden, ging ik automatisch eraf springen als ik ook maar even dacht dat het paard onder mij rare dingen van plan was. Dat leverde mij zoveel verbaasde blikken op, dat ik begreep dat het niet de bedoeling was...

Maar ja, ik ben van nature nogal eigenwijs, dus ik heb nooit anders gedaan en ben er dus nog relatief handig in. Ik duik naar voren, zodat ik op mijn buik kom, en dan zwaai ik er zo af. Ik weet uiteraard niet of dit de parelli-manier is, zover ben ik nog lange niet .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik vind het ook best lastig. Tamara maakt het me er ook niet makkelijker op (jaja, ze laat me echt werken hoor hahaha), want zij is zo'n paardje wat ook nog eens naar achteren loopt als ze ergens van gaat flippen. Dat is erg moeilijk eraf jumpen

Maar vind het wel super dat je verteld wordt: "Zodra je gevoel zegt 'eraf', GET OFF!". Scheelt een hoop ongelukken
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Re: [L1] Vinden jullie de ook zo moeilijk?

Dan ben ik toch niet de enige
    Het viel me gewoon echt op. We zijn nog maar net opnieuw met Parellie begonnen. En deze week waren we buiten aan het rijden en er komt een trein voorbij wij waren net naast het spoor. Maar sweety haar wei ligt ook tegen het spoor dus normaal is ze er niet bang van. Wet ik veel misschien wat fris tussen de oren en ze begon te dribbelen. Ik moest gelijk aan die emergency dismount denken. Maar echt alles hield me tegen om eraf te gaan. Ik heb ze gewoon rustig toegesproken en de trein was zo weer voorbij en alles terug rustig. Nu kennen we elkaar wel door en door dus echt op hol slaan zal ze niet doen voor de trein. Maar toch een vreemde ervaring dat alles in je zegt 'blijf zitten"
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik ben vrij goed in het heel snel van mijn paard jumpen als het moet (kan zijn omdat hij iets heel goed gedaan heeft maar ook het tegenovergestelde )
    Helaas gaat het in het tegenovergestelde geval niet altijd goed, vaak wel, maar 1x brak ik daarbij mijn enkel.
    Overigens heeft Wim tijdens de afgelopen week wel 3 keer gezegd dat hij mij dat niet na zou doen (zo snel ik er volgens hem afjumpte)

Maar de dismount als zodanig (met inbuigen enzo) gebruik ik eigenlijk nooit.

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Dit is zeker een oefening uit het nieuwe level 1? Hij komt me nl niet bekend voor, maar ik heb de oude, dus het zal daar wel aan liggen. Hoe werkt het ongeveer? Zodra je een beetje angstig wordt inbuigen en dan eraf springen? (wat ik begrijp uit de reacties hier?)

Aangemeld
    Apr 2005

Dit is zeker een oefening uit het nieuwe level 1? Hij komt me nl niet bekend voor, maar ik heb de oude, dus het zal daar wel aan liggen. Hoe werkt het ongeveer? Zodra je een beetje angstig wordt inbuigen en dan eraf springen? (wat ik begrijp uit de reacties hier?) Ik zou het denk ik best eng vinden om eraf te springen. Geen probleem als ie stilstaat of stap en zelfs een rustig drafje durf ik nog wel aan, maar verder.... Je weet niet hoe je neerkomt, en onder aan het paard zitten van die zwaaiende benen met harde hoeven eraan, die ik liever niet tegenkom...

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Klopt Kellybelly... inbuigen en aan de 'hoofd-kant' eraf springen... en dan vooral goed uitkijken waar je neerkomt, zodat je niet net als ik een scheur in je meniscus oploopt!!!

Aangemeld
    Apr 2005

Dat is idd ook best logisch, want dan draai je het lichaam van je af, als je eraf springt. Wordt er ook nog een bepaalde techniek van eraf springen bij aangeleerd om het risico op dat soort vervelende grapjes te verkleinen?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Als die er zijn...had ik dat graag vóór vorige week geweten!

Aangemeld
    Apr 2005

*troostemoticon die er niet tussenstaat..*

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten