Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 43

Topic: [L1]Trailerladen

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

[L1]Trailerladen

Ik ben net begonnen met Parelli,zit aan les 3.Maar helaas het trailerladen zit nier meer veraf:We moeten op 31december met ons peespatiëntje weer naar de kliniek...
    Vorige zaterdag gingen we ook,het inladen ging goed,uitladen ook MAAR weer inladen.Nee dat ging niet.De staleigenaar was er ook bij en die heeft hem er even ingeduwd.
    Wat er was:
    Het paard wou absoluut de trailer NIET op,draaide naar rechts en zette stevig door,hij ging gewoon altijd de andere kant op OF hij bleef stokstijf staan.Toen moest ik hem afgeven(bij mij ging hij lopen)en de staleigenaar ging trekken(hij stond in de trailer)en eigenaar duwen aan de poep.Op het einde gaf de staleigenaar weer het touw aan mij en ging gewoon een zweep halen TERWIJL ik nog NIET eens de kans had om het opnieuw te proberen!Natuurlijk ging hij uit angst nu wel in de trailer en staleigenaar tevreden

Zoiets wil ik nooit meer meemaken!Hoe krijg ik dit paard op een goede manier erin?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: [L1]Trailerladen

Zorg dat je een oud level 1 pakket en de DVd trailerloading te pakken krijgt, daar staat echt alles in. Maar trailer laden is niet even een trucje dat je "snel" kunt leren, de 7 games moeten goed verankerd zitten.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Hoi blue-star,
    Sorry, ik wil je niet ontmoedigen, maar uit ervaring (helaas, ik heb hetzelfde probleem...) weet ik dat het niet gaat werken als er (tijds)druk achterzit. Het enige wat ik je kan zeggen uit eigen ervaring is: oefenen, zo vaak als mogelijk, waarbij je er alle tijd voor neemt. Niks forceren. Eerst gewoon erin en eruit op een rustige manier, zonder vastzetten, balk erachter, klep dicht of klein stukje rijden. Daarna in genoemde volgorde steeds een stapje verder proberen te komen.

Het zou mooi zijn als het paard snel vooruitgang toont en je daadwerkelijk alles al succesvol geoefend kunt hebben voordat de dag daar is. Als dat niet lukt en je moet weg: zorg dat je op tijd begint met laden, trek er rustig een paar uur voor uit, en zorg dat je lekker in je eentje bezig gaat, zonder dat de staleigenaar zich er tegenaan kan bemoeien.

Bedenk dat je ook weer terugmoet. Als je geen mogelijkheid had om het paard voor 31december gewend te laten raken, reken er dan op dat de terugweg moeilijker gaat dan de heenweg. Daar waar hij zich de heenweg wellicht nog liet "tricken" zal hij daar de terugweg ws niet meer intrappen...

Voor alle Parelli-ers: de hierboven beschreven manier is niet Parelli, maar "gewoon" oefenen. Op de Parelli manier heeft mijns insziens geen zin totdat je verder bent met de 7 games (blue_star, ik zit zelf nu ook pas rond game 3). Het lijkt mij evengoed geen kwaad kunnen als je maar rustig, in alle vertrouwen opbouwt. Correct me if I'm wrong!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Aangemeld
    Oct 2005

Het probleem is dus dat ik helaas moeilijk een trailer tot mijn beschikking zal hebben en de staleigenaar er vast weer bij zal staan.Met mij gaat hij er absoluut in maar je moet geduld hebben,dat kan na 2min zijn of soms na 10min méér niet
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit paardje geen slechte herinneringen aan overhouden OF zijn er zelfs mensen die zelfs vinden dat ik overdrijf?Dat een paard heus geen slechte herinneringen zal hebben als hij er met een zweep wordt ingedaan?(met een zweep op zijn poep)

Jullie mogen best zeggen wat jullie mening is hoor,als je het niet met me eens ben mag je dat zeggen

Aangemeld
    Oct 2005

Oja,de staleigenaar deed de klep van de trailer al omhoog terwijl het paard er nog op stond(met zijn achterbenen op de scharnieren)

Je overdrijft ABSOLUUT NIET! Het is niet eerlijk tegenover een paard om hem een trailer in te zwepen, om het zacht uit te drukken. Daar zal het paard zeker slechte herinneringen aan overhouden.

Probeer toch op wat voor manier dan ook ergens een trailer vandaan te halen om te oefenen...

Enneh... je staleigenaar is een sukkel, excusez le mot...

May the horse be with you!

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Je overdrijft ABSOLUUT NIET! Het is niet eerlijk tegenover een paard om hem een trailer in te zwepen, om het zacht uit te drukken. Daar zal het paard zeker slechte herinneringen aan overhouden.

Probeer toch op wat voor manier dan ook ergens een trailer vandaan te halen om te oefenen...

Enneh... je staleigenaar is een sukkel, excusez le mot...
    Om dat laatste moest ik lachen Maar je heb gelijk
    Ik zal proberen om met zijn zoon te praten,die begrijpt het beter.
    Wat doe ik verder in zo'n situatie?De staleigenaar zeggen dat ie niks moet doen ofzo?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Tip: de staleigenaar een bakkie koffie geven, flinke slagroomtaart erbij en hopen dat hij daar een half uur mee zoet is terwijl jij je paard in de trailer laad
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Oct 2005

Wat moet ik doen als het paard na een tijdje er niet in wilt?Wat doen jullie dan?Tikje op de poep met de hand ofzo?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Tja, ik ben nog niet zo lang bezig met Parelli, en ik ging al bijna dagelijks met de trailer naar de rijhal, maar ik wil je wel mijn ervaringen vertellen:

Ik heb eerst de seven games gedaan, en voordat ik begon met rijden (wat ik alleen in die hal kon doen en dus met de trailer heen moest) ben ik gelijk begonnen met trailer loading. In principe staat trailerloading helemaal aan het einde van L1, maar volgens mij gebruik je alleen de skills van de 7 games om trailerloading te doen.

Volgens mij moet het dan wel lukken voor eind december, als je tenminste die trailer te pakken krijgt en de staleigenaar aan de taart zit

Wat moet ik doen als het paard na een tijdje er niet in wilt?Wat doen jullie dan?Tikje op de poep met de hand ofzo?
    als je het op de parelli manier wilt doen natuurlijk niet ...
    gewoon volhouden, comfort op de klep of trailer, druk daarbuiten...

succes hoor! Laat je weten hoe het verder gaat?

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    Tja, ik ben nog niet zo lang bezig met Parelli, en ik ging al bijna dagelijks met de trailer naar de rijhal, maar ik wil je wel mijn ervaringen vertellen:

Ik heb eerst de seven games gedaan, en voordat ik begon met rijden (wat ik alleen in die hal kon doen en dus met de trailer heen moest) ben ik gelijk begonnen met trailer loading. In principe staat trailerloading helemaal aan het einde van L1, maar volgens mij gebruik je alleen de skills van de 7 games om trailerloading te doen.

Volgens mij moet het dan wel lukken voor eind december, als je tenminste die trailer te pakken krijgt en de staleigenaar aan de taart zit

als je het op de parelli manier wilt doen natuurlijk niet ...
    gewoon volhouden, comfort op de klep of trailer, druk daarbuiten...

succes hoor! Laat je weten hoe het verder gaat?
    Ik kan een trailer helaas niet te pakken krijgen,zal zien wat ik kan doen met zijn zoon.Die is meer begripvol
    Wat bedoel je met druk daarbuiten?

discomfort.Dus spelletjes zijwaards cirkling achter uit etc.OP de trailer plaat etc comfort
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Maar trailer laden is niet even een trucje dat je "snel" kunt leren, de 7 games moeten goed verankerd zitten.
    Het spijt me, maar ik geloof niet dat de 7 games een absolute voorwaarde zijn om een paard stressloos de trailer in te zetten. Dat het een goed hulpmiddel kan zijn, hoor je mij niet zeggen.
    Docendo discimus

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik bedoel dat ook op de PNH-manier Kenshin, en dat is de enige manier waarop ik mijn paard nog op de trailer wil zetten . Natuurlijk kan het ook anders, maar voor mijn erg angstige paard heeft dit zó goed gewerkt, dat het wat mij betreft nooit meer anders gaat.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    discomfort.Dus spelletjes zijwaards cirkling achter uit etc.OP de trailer plaat etc comfort
    ja, dat bedoelde ik inderdaad

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Ik bedoel dat ook op de PNH-manier Kenshin, en dat is de enige manier waarop ik mijn paard nog op de trailer wil zetten . Natuurlijk kan het ook anders, maar voor mijn erg angstige paard heeft dit zó goed gewerkt, dat het wat mij betreft nooit meer anders gaat.
    vooral de squeeze game is belangrijk, wil je je paard op de PNH manier laden.. trailerladen is in feite een soort squeeze (correct me if i'm wrong...)

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten