Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 73

Topic: speciaal voor buitenrit

  1. #46
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: speciaal voor buitenrit

    Elianne we mogen Trea bezoeken!!!

    bidt voor mooi weer de komende tijd
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  2. #47
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: speciaal voor buitenrit

    whaha, we krijgen het dan wel druk Reban! ik moet een keer naar jou, jij een paar keer minstens naar mij, een keer naar Trea samen (super leuk) en samen naar de nh-dag arnhem, verder wil ik ook nog een keer naar arthurs-westernstore effe shoppen, (en een keer een cursusje met eddy tegelijk met jou is natuurlijk ook welheel erg leuk een keer!)

    druk druk druk

    waar haal jij trouwens die uber leuke smilies vandaan? die wil ik ook! hebbe hebbe hebbe

    haha ik vind ze altijd heel aanvullend bij je verhaal, weet ik precies wat je bedoelt!!! hihi

    groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

  3. #48
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: speciaal voor buitenrit

    mmmm ik moet deze week wel met de billen bloot

    Ik heb het adres weer van Trea het is http://www.cheesebuerger.de/smilie.php ben benieuwd met welke smileys je aankomt

    Ik heb er ook zin in, in onze uitstapjes, we moeten binnenkort echt effe een en ander gaan plannen hoor!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  4. #49
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: speciaal voor buitenrit

    whaha, die smilies, dt bedoel ik, ik lig meteen weer helemaal dubbel van die laatste!

    en inderdaad ik heb mijn agenda al naast me liggen en ben meestal niet degene met de minste tijd... dus kom maar op wanneer kun je langskomen?
    The darkest hour is befor it get light!!!

  5. #50

    Re: speciaal voor buitenrit

    Eer aan diegene die hem toekomt; de smilies komen van Brenda, maar ik heb ze geintroduceerd op t forum van Klaas

    Ik zal de thee vast klaarzetten voor jullie!

  6. #51
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: speciaal voor buitenrit

    ik heb er zin in!!!

    goed onthouden Trea, thee
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  7. #52
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: speciaal voor buitenrit

    Wat jij zei trea, over het verschil in zomer- en winterconditie. Dat is dus niet bij ieder paard zo, ik heb er echt veel last van.... ehhh Fenna dan
    Bij haar zit het vet juist op haar schouders en op haar rug, of beter gezegd, het verdeeld zich over haar hele lichaam. En het is dan nogal wat vet! Het zadel ligt daardoor heel anders dan in de winter, heel lastig en het beperkt de keuze in zadels aanzienlijk! Het moet ofwel blijven passen (met evt. een extra dek) ofwel het moet aanpasbaar zijn. Liever het laatste, maar das toch lastig...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  8. #53

    Re: speciaal voor buitenrit

    Jaaaaa uitzonderingen bevestigen de regel..

  9. #54
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: speciaal voor buitenrit

    Wat Vaq... ? (hoe ook alweer?) vertelde was dat als je echt een goed passend en aangemeten zadel hebt, heb je geen problemen met eventuelen gewichtsverschillen.

    Een slecht passend zadel zal bij gewichtstoename of afname juist duidelijker laten zien dat het slecht past...

    In ieder geval was dat zijn verhaal en net als Trea was ook erg onder de indruk van wat hij heeft laten zien!! Dat wordt in ieder geval mijn volgende zadel. April/mei komt hij bij Sunny meten ... hmmm gelijk maar een fotoverslagje van maken he! Zal hij vast niet erg vinden.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  10. #55
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: speciaal voor buitenrit

    wow, issiem ga je een zadel bij hem laten maken?

    ik ben benieuwd dan maar zo'n zadel ooit hebben is ook mijn droom!

    groetjes
    The darkest hour is befor it get light!!!

  11. #56
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: speciaal voor buitenrit

    Dat is wel de bedoeling... ben helemaal overtuigd van een goed passend boomzadel. En wat hun komen doen is de juiste boom bij je paard uitzoeken en daar "een zadel omheen maken", even simpel uitgelegd.

    Hij heeft geadviseerd om ong een maand na de geboorte van het veulen, om dit eens te bekijken, en aangezien ze hier niet ver vandaan zitten... gaan we dat in ieder geval doen.

    Verder hebben we een lijst met opties gekregen en zo ben ik al hard aan het verzinnen (tijdens het sparen ) wat ik precies wil hebben. Is leuk hoor.... kan helemaal naar je eigen smaak!

    Aangezien ik ook graag lange trektochten wil gaan doen is het zadel met juiste pasvorm en boom wel erg belangrijk.

    Zucht.... jammer dat al het mooie ook gelijk zoveel geld kost...
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  12. #57
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: speciaal voor buitenrit

    hey issiem,

    nou ik ben benieuwd naar je toekomstige zadel dus!
    heb je al wat wensen op papier?

    ook qua uiterlijk en leerbewerkingen... het lijkt me best moeilijk maar ow zo leuk een zadel helemaal nou jou smaak en passend op je paard...

    helaas duur het voor shak en mij dus nog wel een paar jaartjes langer, maar ooit...
    tot dat ze 6 of 7 is gaan we boomloos rijden denk.

    groetjes
    The darkest hour is befor it get light!!!

  13. #58
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: speciaal voor buitenrit

    Raadde die man van Vaquero aan dat je paard minimaal 7 moet zijn? Shit, ik was net zo blij dat Fen bijna 6 is, ik hoopte dat we dan eindelijk een droomzadel uit konden zoeken....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  14. #59
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: speciaal voor buitenrit

    haha, ik weet precies hoe je je voelt evenaar, ook voor mij kwam dit onverwachts, ik had altijd in me hoofd om als shak 3 is en we gaan rijde ik dan een op maat gemaakt zadel voor haar wilde kopen. Maarja dat wordt de eerste 4 jaar boomloos rijden en daarna, zal ik het geld wel ergens anders voor hebben uit besteeds... dat zien we dan wel weer.

    groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

  15. #60
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: speciaal voor buitenrit

    Sunny is dan 5 en volgens hem was dat prima. De leeftijd 7 heb ik hem niet horen noemen (pfff).

    Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat het mij persoonlijk ook niet goed lijkt als je op een "slecht" zadel rijd in de periode dat die in de groei zou zijn. Volgens mij kan dat juist veel kwaad, en zeker wanneer je langdurige buitenritten gaat doen, om het onderwerp van deze berichten nog maar eens betrekken.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •