hallo ik heb een fjordenmerrie van bijna 6 jaar ik heb haar nu bijna 2 jaar.
In die tijd heb ik wel het een en ander met haar meegemaakt waardoor ik bijna niet meer durf te rijden.
Ik heb echt een aantal maanden niet meer durven rijden maar heb het toch proberen op te pakken.
Ze is dus best kijkerig en schrikachtig en dan springt ze opzij of gaat ervandoor tot dat ze gestopt wordt.
Ik rijd haar dus in de buitenbak waarlangs struiken en bosjes staan, ik durf dus ook geen lange of losse teugel te geven omdat ik bang bent dat ze schrikt opzij springt en ik eraf val of dat ze ervandoor gaat.
Ik weet wel dat het aan mij ligt want ik ben vaak bang om te rijden en dat voelt ze ook aan maar ik probeer door te zetten.
Nu heb ik van een aantal mensen gehoord dat ik me eens in NH moet verdiepen.
Maat wat het precies inhoud e.d. weet ik dus niet echt heb al verschillende sites bezocht maar wordt hier ook niet wijzer van.
Zijn er bepaalde oefeningen die ergens omschreven worden die je kan doen om meer vertrouwen in je paard te krijgen.
Ik hoorde ook iets over een schrikparcours dat lijkt me ook wel wat maar hoe zet je dat op en wat heb je nodig enz?
Ik hoop dat er iemand tips, raad of advies heeft alvast bedankt want ik zou heel graag weer met plezier willen![]()
Bladwijzers