Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: raar plekje op voorbeen

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

raar plekje op voorbeen

sietske heeft een raar plekje op haar voor been.

hier niet echt te zien

hier van dicht bij

ik heb geen idee wat het is... ik heb geen idee hoe mok er uit zit misschien is het dat wel... maar omdat het alleen op dat randje zit? maar het kan ook zijn dat ze zichzelf aantikt??...
    vorig jaar had ze het ook en toen bloede het zelfs op een gegeven moment. de boer waar ik sta zegt dat ik het moet inspuiten met blauwspray of uierzalf.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: raar plekje op voorbeen

is het geen zweertje ofzo? shakira heeft ook wel eens een hoefzweertje gehad die tegen de kroonrand aan zat.

verder zou ik het echt niet weten, sorry
    groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Als ze in de wei/padock/bak loopt, let je dan wel eens op haar gangen?
    Als je oplet waar ze haar voorbeen in het gras/zand plaatst en of ze haar achterbeen er een heel stuk over heen zet, kan het wel eens zo zijn dat ze zichzelf op d'r hoefbal(len) trapt.

Dan kun je springschoenen omdoen, als bescherming!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ziet er voor mij uit als mok. Komt door de nattigheid in de wintermaanden. Speciaal witte voetjes zijn er gevoelig voor. Je kan daar speciale zalf voor kopen. Vooral niet aan de korstjes gaan krabben, en niet wassen. Dan wordt het alleen maar erger. Je kan op zo'n klein plekje ook sudocreme op smeren, dat houdt het vocht erbij vandaan.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Hmm op de foto is het moeilijk te zien, maar zou ook in eerste instantie zeggen dat het mok zou kunnen zijn.
    Mok heeft Amon ook gehad, en op gegeven moment aan vier voeten. Ik heb het behandeld met Callendula en daarover zinkzalf (is wat goedkoper als sucoderm) Het duurt dan misschien wel langer eer het weg is, maar heb er gelukkig geen chemische rotzooi bij hoeven te halen.
    Callendula is altijd goed, dus als het een wondje is geneest het ook sneller,kan dus nooit geen kwaad om het erop te smeren.
    Wel zou ik het goed in de gaten houden, want mok kan zich verspreiden naar andere hoeven, en als het een zweer is dan moet je misschien anders behandelen, daar heb ik weer geen verstand van.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Tsja, moeilijk te zien, het kan zowel mok als een wondje zijn. Levertraan-zinkzalf helpt voor allebei , als het nog in een mild stadium is.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Svetlan
    Als je oplet waar ze haar voorbeen in het gras/zand plaatst en of ze haar achterbeen er een heel stuk over heen zet, kan het wel eens zo zijn dat ze zichzelf op d'r hoefbal(len) trapt.

Springschoenen helpen niet echt om de hoefballen te beschermen wanneer het paard erop trapt met zijn achtervoeten.

Wanneer het paard dat doet, is er altijd een oorzaak voor (kan zijn te lange teen aan voorhoef, of pijn in 1 voorhoef oid) dus probeer in zo'n geval de oorzaak weg te nemen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Svetlan

Springschoenen helpen niet echt om de hoefballen te beschermen wanneer het paard erop trapt met zijn achtervoeten.

Wanneer het paard dat doet, is er altijd een oorzaak voor (kan zijn te lange teen aan voorhoef, of pijn in 1 voorhoef oid) dus probeer in zo'n geval de oorzaak weg te nemen.
    Er zijn paarden die erg veel onder treden met hun achterbeen, sommigen worden hier soms op gefokt, en dat werkt natuurlijk niet altijd in hun voordeel!

Ik weet dat (bijna) iedereen hier tegen ijzers is, maar omdat ik mee loop met een smid, zie ik regelmatig paarden die hun voorijzer aftrappen, ook nadat de takken voor een stuk korter zijn gemaakt of naar binnen zijn geslagen. En ook wanneer het achterijzer een stuk terug is gelegd.

Ze hebben gewoon een (te) ruim achterbeen en bij te enthousiaste bewegingen kunnen er zich beschadigingen aan de hoefballen voor vertonen.

Springschoenen helpen hier wel degelijk bij.. Het achterbeen zal niet minder gaan ondertreden, maar de beschadigingen zijn wel minder of komen helemaal niet meer voor.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik weet het ook niet zo goed wat het is zo vanaf de foto. Al lijkt het volgens mij niet zo op mok...

Blauwspray zou ik echt als allerlaatste redmiddel gebruiken, dat dood ook de gezonde huidcellen. Iets wat de heling niet ten goede komt!
    Ik heb het ooit moeten gebruiken nadat Fenna al een hele winter natte mok had wat niet meer overging en waar niets anders tegen hielp.

Het zou heel goed kunnen dat ze zichzelf schopt (), maar dat kan alleen jij zeggen....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

nou vandaag was er toevallig een veearts voor de koeien. hij zei dat het waarschijnlijk droge mok was zijn tip vethoude... mijn moeders tip callandula vethouden en het genezingsproces versnellen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Callendula rules!
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

yes indeed!!!!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

hebben jullie interesse en kennis vanmij maakt calandula creme's

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

hihi maak ze ook zelf, al heb ik de laatste keer tubes gekocht omdat ik hier geen goudsbloemen had op de flat en te laat was met zaaien.
    Maar straks in de States komt mijn kruidentuin weer in beeld hoor
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb wel interesse, maar wil eerst even weten hoe lang zoiets houdbaar blijft... Ik heb maar zelden een zalfje nodig en het is zonde als ik daarvoor een pot zalf laat beschimmelen....

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten