Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: o benen artrose in knie help

o benen artrose in knie help

Hoi ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn merrie artrose in der knie heeft, nu is het een veel voorkomend probleem, alleen de merrie van mij heeft erge o benen. De arts had nog nooit een volgroeide o benen gezien. Ze heeft fotos van der knie gemaakt, en de kogels. Nu mijn vraag welk middel helpt artrose tegen te gaan, ze is 11 jaar heeft 10 jaar daarvan op het land gelopen en is sinds een jaar onder het zadel, we rijden 3 keer per week, half uurtje hoogstens , als ze strekt loopt ze perfect, maar zodra ze moe wordt langer dan een uur zeg maar gaat ze slepen met der beentje heel ligtjes dan. Ze sloft dan een beetje. Ook mennen we 1 keer per week met der met een sulky dan loopt ze ook goed. Nu onze vraag ze is een arabier merrie 1.40 hoog we wegen zelf 65 kilo , rijden enkeld rechte stukken. Rijden we haar nou kapot ? We willen der niet overbelasten, ik heb ook fotos van der benen er bij gedaan. Ook mijn vraag is , wat werkt nou wel goed en wat niet? Er is zoveel op de markt. De fiso is ook geweest en ze staat wel helemaal kaars recht bij de schouders der kogels waren goed, het is echt de knie.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

combinatie is wachtwoord snoepje58@hotmail.com is me email die je in moet vullen

Re: o benen artrose in knie help

Sjemig, lastig. Mijn arabier (1.47 m) heeft ook artrose in zijn kniejen. Op advies van de chiropractor geef ik hem dagelijks een schepje Glucosaminecomplex van de Groene Os door het voer (te bestellen bij de paardendrogist of edera, ik kijk altijd even wie er opo dat moment het goedkoopste is). Is erg duur, maar zij heeft er goede ervaringen mee.
    Succes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: o benen artrose in knie help

Glucosamine is een heel goed middel voor artrose of andere problemen in gewrichten en is zeker aan te raden!

De foto's kan ik niet zien, volgens mij is de link verkeerd. Tsja wat rijden betreft, laat haar zelf aangeven wat ze kan en leuk vind. Zoals je het omschrijft gaat het korte periodes goed en als ze het erg leuk vind om te doen dan zou ik ermee doorgaan.
    De vraag of je haar kapot rijd, moeilijk... Ik denk dat je de kwaliteit van haar leven zo geod mogelijk moet maken. Dus als ze plezier heeft om dingen te doen dan zou ik die haar niet ontnemen tenzij ze duidelijk laat merken er pijn bij te hebben.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten