Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Consequent ? of toch niet ?

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Consequent ? of toch niet ?

Zet het maar bij grondwerk, zal niet helemaal gelden

Als ik Unieko poets dan zet ik hem soms op de wasplaats, aangezien ik hem niet tussen de ketting wil vastzetten staat hij gewoon los. Dit gaat nu goed , alleen wil hij wel heel graag overal aanzitten.

Nu leek het me niet zon goed idee om op de waterslang te laten bijten, hij krijgt de kraan ook zelf open en ik vind het nog ietwat te koud voor natspuitacties. Dus als hij dat doet dan wiggel ik het touw verticaal in fases.
    Naast de waterslang hangt de ketting en ik vind eigelijk dat hij daar wel aan mag zitten. (Als hij daar nou gelukkig van wordt?)

Is dit verstandig? Of kan ik beter zeggen, nee Unieko kijk gewoon voor je uit.
    Zou hij het verschil zien (en weten?) tussen de waterslang of een ketting?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: Consequent ? of toch niet ?

Ik heb tot nu toe ervaren dat mijn paarden heel wel in staat zijn tot het maken van onderscheid tussen zaken. In die zin dus geen problemen.

Kijk alleen uit met een ketting, het zou niet het eerste paard zijn dat met een tand of een kies vast komt te zitten in een schakel van een ketting - en geloof me, dat wil je echt niet mee maken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Heee bedankt! wat stom zeg dat ik daar zelf niet opkwam!
    Deed wel de sluiting dicht , maar inderdaad als hij vastzit is veel erger.

Sorry dus Unieko, morgen ook geen ketting meer, geef je wel een CS ofzo
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

hihi, ik heb ook zo'n paard
    Ik heb haar vandaag maar een plastic borstel gegeven zo eentje met dikke plastic 'haren'. Daarmee staat ze serieus een kwartier lang heen en weer over de grond te vegen, net een authist
    Met die borstel mag het van mij, zo'n ding kost niks en ik vind het zo'n lollig gezicht.

Maar wat Prompertje zegt over die ketting, daar heb ik ook nooit bij stil gestaan... niet dat wij zo'n ding hebben maar wel goed om er voortaan op te letten!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ja ben ook niet moeilijk, kijk ook of iets stuk kan of gevaar oplevert, maar borstels, sticks, emmers e.d. zijn toegestaan om mee te spelen. Heb nou eenmaal een oraal ingesteld mannetje wat zich af en toe moet uitleven. Tot nu toe was een correctie bij een "verboden" iets voldoende.
    Kettingen hebben we gelukkig niet, maar is zeker iets om in het gedachtenboek op te slaan.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Kabriche kan ook heel goed los staan, maar sinds ik Parelli merk ik bij dit soort dingen 'hoe belangrijk' je lichaamstaal/ houding is. Als ik mezelf heel erg zeker en een leider voel zal ze netjes blijven staan, ben ik iets softy of twijfelachtig gaat ze heel tijd heen en weer.....

Dus wees consequent in je lichaamshouding, pfff als ik dat toch eens onder de knie heb
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten