Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Round coral echt nodig?

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Round coral echt nodig?

ik deed cirkling at liberty voor het eerst op een stuk land van 40 bij 150 (geen spelfout, die 0 moet daar echt staan) en dan op gras waar mn shet tot zn knieën in stond. Ging eigenlijk perfect. Hij bleef netjes op een cirkel met een diameter die varieerde van ongeveer 5 meter tot ongeveer 20 meter.
    En nu nog steeds in de bak waar we werken waar heel veel bomen staan (en het dus heel verleidelijk is om achter de boom langs te speren, en dan weg te gaan). Hoewel ik hem nu toch weleens kwijt ben, maar dat is dan altijd een fout van mij.
    Als ik er écht zin in heb zet ik ook een vierkantje af. Dat kost mij geen prikpaaltjes, want we hebben dus bomen in de bak Dus naar mijn idee heb je echt geen cirkeltje nodig.
    Groetjes, Lacuna

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb nooit een roundcorral gehad. Eerst deed ik circling @liberty in een klein paddockachtig bakje. Nu in een 60x20 bak.

De catching game heb ik in het kleine bakje nooit kunnen doen (hij haalde het niet in zn hoofd om weg te gaan, hij kon immers nergens heen waar het intressant was) Toen deed ik het in een 20x40 bak maar dat ging niet zo best... Nu gaat het in een 60x20 bak ook goed (proper preparation?) maar zo niet - dan had ik iets van 20x20 af kunnen zetten met hindernissen ofzo... (als ik zin heb in hernia)
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Maar, zat ik vandaag te bedenken, is het een drama als je paard wegloopt en je kent de catching game? Ik bedoel, als je je paard dan weer terug kan halen is het toch oke?
    Ik ben vandaag weer naar de bak gegaan en stond te twijfelen tussen de paddock en de rijbak... Heb voor de rijbak (20x40) gekozen, mocht ze weglopen dan kan ik tenminste mijn catching game oefenen.
    Ze liep 1 keer weg, maar was na nog geen rondje weer terug om vervolgens maar dichter in de buurt te blijven. Bij ons werkte het dus in het voordeel om meer ruimte te hebben. We konden zelfs tikkertje spelen (en dat is gaaf!!!).
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Het is ook niet heel erg als je paard een keer aan je "ontsnapt" en je kunt hem weer terug halen, maar als je paard meerdere keren bij je weg gaat dan kun je maar beter weer terug naar on-line gaan.
    Het voordeel van een round-coral is gewoon dat je het makkelijker voor jezelf maakt en inderdaad dat je dan een grotere kans op succes creëert. Dit maakt de overstap naar grotere oppervlakten weer makkelijker.
    Wat ik me trouwens afvroeg met het bouwen van zo'n round coral. Zou je het jezelf ook niet een stukje makkelijker kunnen maken door gewoon een vierkant uit te zetten en dan bv mbv prikpaaltjes de hoeken rond maken?
    ride like the wind

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik ben ook een beetje aan het werk met de catching game en circling @ liberty. We hebben thuis nog een soort round coral (waar we vroeger gewoon in longeerden) en een soort van kleine paddock, allebei gewoon met gras, maar ik merkte dat de round coral het toch een stuk makkelijker maakte.. In de paddock kon ze tijdens de catching game makkelijker haar kont helemaal toekeren, terwijl ze in de round coral langs de omheining bleef lopen en ik dus steeds één oog kreeg...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    We konden zelfs tikkertje spelen (en dat is gaaf!!!).
    Hoe doe je dat??

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Doordat we stick to me speelden en allebei teveel energie hadden, toen ging ik als een debiel alle kanten op rennen. En dan vooral ineens een andere kant op of stoppen, etc. Doordat Fenna goed volgt leek het net tikkertje
    Echt geweldig! Ik heb hardop staan lachen in de bak, zo'n lol dat we hadden. Fenna werd er ontzettend jolig van, maakte een soort piepgeluidjes (die maakt ze als ze in een gekke bui is) en sloeg met haar voorbeen voor zich uit en bokte (naast me, niet naar me ).
    Fenna bokt alleen als ze heel jolig is, en dat is ze de laatste tijd vaak. Ze begint het grondwerk echt als een spel te zien
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Apr 2005

Wauw!! Dat klinkt erg leuk inderdaad! Ik hoop dat ik ook ooit zo met Kel kan spelen!! Gaaf hoor!! (maarreh ga beetje offtopic )

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ja sorry ik ook, of eigenlijk niet want het hoort wel bij stick to me

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh, Ik ben in de war met een ander topic waar ik 2 tellen geleden ook heb gepost.... Het gaat niet helemaal geod vandaag

Aangemeld
    Apr 2005

(hihi, ik blÃ*jf maar off-topic!! on me!!)

Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mandy
    Zou je het jezelf ook niet een stukje makkelijker kunnen maken door gewoon een vierkant uit te zetten en dan bv mbv prikpaaltjes de hoeken rond maken?
    Ja zo doe ik het altijd. De grootste hobby van mijn paard is springen. Ik moet echt een stuk afzetten van 150 cm hoog anders springt ze eruit. Ik halveer dan eerst de bak met de hoge prikpaaltjes en dan rond ik de hoeken af met de lage prikpaaltjes.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten