Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: orenspel.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

orenspel.

Hoi allemaal,

wat mij opvalt van de dvd's van level 1, is dat orenspel van het paard.
    Ik bedoel ermee ze staan regelmatig naar mijn idee de verkeerde kant op. Dus naar achteren, niet plat ofzo, maar ik zie dit toch als een teken dat ze het niet zo leuk vinden. Of leg ik dit nu helemaal verkeerd uit??
    Mijn wezen zegt dan dat ik een beetje moet oppassen, er gebeurt niks, maar het voelt voor mij als beetje dreigen.
    Hoe is jullie ervaring, moet ik dit gewoon negeren, zolang ze niet plat zijn, of wat betekend dit?
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: orenspel.

Ik heb ook weleens gehoord dat het onzekerheid kan betekenen, maar of ik dit goed heb?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Skey (als ik me niet vergis) had ik eens hetzelfde gevraag. Ik had video's gezien van haar en ik vond dat haar paard toch maar 'boos' keek. Ze zei dat dit was omdat haar paard onderdanig is aan haar, dus dat hij haar als leider ziet. Ben ik nog juist???
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Allemaal verschillende uitleggen hier

Wat ik eruit kan opmaken is dat het paard geconcentreerd is, maar ik heb het niet gezien op de film dus weet niet in hoeverre ze naar achteren staan. Als ze naar voren staan gespitst zijn ze vaak afgeleid, als ze naar achteren staan of opzij zijn ze vaak op de trainer gespitst en letten ze op...

Dat is in hoeverre ik het interpreteer.
    Those who can't dance, will blame it on the music

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Niemand kan de gedachte precies lezen van een paard, het zijn allemaal maar suggesties. Indien je dat wel kan, dan ben je paranormaal begaaft

Maar daar geloof ik niet in
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

het ligt er ook aan hoe de oren naar achter staan

als siets zo kijkt is ze LB en staat ze relaxed... en als ze zo kijkt hoef je echt niet voor dr op te passen.. misschien dat ze niet in slaap valt
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Aug 2005

Mischien is het dan ook niet mogelijk om hier antwoord op te geven als we geen beeld hebben.....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Keet
    Wat ik eruit kan opmaken is dat het paard geconcentreerd is, maar ik heb het niet gezien op de film dus weet niet in hoeverre ze naar achteren staan. Als ze naar voren staan gespitst zijn ze vaak afgeleid, als ze naar achteren staan of opzij zijn ze vaak op de trainer gespitst en letten ze op....
    Dat was ook mijn eerste gedachte!

Maar inderdaad, zolang ik het niet werkelijk gezien heb, kan ik niet oordelen.

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

dank voor jullie antwoorden,
    ik ging er een beetje van uit dat jullie de dvd's nog wel een beetje in jullie hoofd hadden zitten.
    Ik maak er een beetje uit op dat het niet direkt dreigen is.
    Zoals Siets kijkt, zo bedoel ik het niet, het hoofd is hoger gedragen, ze lijken mij dan ook meer rightbrained. Daarmee bedoel ik wat heftiger in hun bewegingen.

Misschien kun je iets specifieker zijn.
    Bijvoorbeeld op welke dvd en in welk hoofdstuk komt het veel voor?
    Dan ga ik er eens gericht naar kijken.

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Oke, ga ik doen, moet helaas nu zo weg om de broodnodige centjes te verdienen.
    Ik kom er op terug.

Aangemeld
    Aug 2005

Ben benieuwd, ga zeker kijken en dan zal ik mijn mening weer geven.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Tsja ik vindt dat van die oren altijd een beetje moeilijk. Ik denk dat je bij echte dreiging meer RB dingen moet zien, zeg maar de woeste blik erbij.
    Zal n.l. Amon eens filmen als hij vanuit de loopschuur, door de paddock naar me toe komt lopen. Platter als plat kunnen die oren niet hihi, maar zijn neus stofzuigert over de grond en zijn ogen staan zacht. Volgens mij vergeet hij dat zijn oren zo liggen, want hij bedoeld er absoluut geen dreiging mee, daar ben ik inmiddels van overtuigt. Het komt een beetje onderdanig over bij mij, en ik hoop dat dat toch ooit eens veranderd in een vrolijk huppeltje met oortjes naar voren op me af, want het staat toch wat gezelliger.
    www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Aug 2005

Het zal ook inderdaad wel per paard verschillen..

Je hebt ook mensen die een 'strenge blik' hebben maar dat absoluut niet zijn!

Ik denk als er echte dreiging is je dat wel kunt zien

Bladwijzers

Forum Rechten