Mensen ik zit in een dip![]()
Wat ik ook doe en probeer game 3 lukt me niet en daarom game 4 ook niet...
Wil iemand mischien proberen om in 'eigen' woorden uit te leggen hoe game 3 werkt en moet.....
Mensen ik zit in een dip![]()
Wat ik ook doe en probeer game 3 lukt me niet en daarom game 4 ook niet...
Wil iemand mischien proberen om in 'eigen' woorden uit te leggen hoe game 3 werkt en moet.....
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Kun je niet eerst even zeggen wat je al wel gedaan hebt, hoe dat uitpakt en wat je geprobeerd hebt om het anders te doen. Dat geeft een beter beeld, en zal betere antwoorden opleveren.
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Je hebt gelijk prompertje!
Game 1 friendly gaatkan niet anders zeggen, game 2 denk ik ook dat goed gaat, Kabriche reageert meestal op een fase 2 maar soms ook op een fase 1 en heel soms moet er nog een fase 3 of 4 aan te pas komen...
Maarja game 3, ik probeer een swiegenmutter blik op te zetten en haar achterwaarts te laten gaan door met de CS op de grond te tikken, dit heeft geen enkel effect.....
Met yoyo bouw ik de fases netjes rustig op, geen enkele reactie.
Fase 4 vind ze echt niet leuk en dan gaat ze voorwaarts ipv achterwaarts....
Ik hoop dat ik het zo een beetje verduidelijkt heb.
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Ohh, maar op de grond tikken is fase 3, geen fase 4.
Oftewel, je zegt steeds tegen je paard: "pas op, ik ga je raken, pas op, ik ga je raken, ..." maar vervolgens raak je haar nooit, dus gelooft zij jouw belofte ook niet.
Doe wat nodig is als fase 4 om effectief te zijn. Dus steeds dichterbij met je stick tot je haar daadwerkelijk raakt.
Zit er ook nog verschil tussen haar lichaamsdelen, dus gaat ze bijvoorbeeld wel achteruit bij driving als je richting haar borst gaat, maar niet met voor- en achterhand?
En op de grond tikken is inderdaad geen fase 4. Bij fase 4 bij driving raak je het paard daadwerkelijk aan. Daarbij ga je niet hárder op het paard tikken, maar je houdt het net zo lang vol tot er een reactie komt. Voor je gevoel kan dat in het begin eeuwen duren, maar het is de kunst om het langer vol te houden dan je paard.
.. en let er op dat je al release geeft bij de kleinste poging!! Dat kan betekenen dat je al released als ze haar gewicht naar achter verplaatst!!!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
en ik maar denken dat ik fase 4 geef!
en prompertje:Ik heb alleen nog maar driving gedaan bij haar borst dus ik zou het niet weten....Zit er ook nog verschil tussen haar lichaamsdelen, dus gaat ze bijvoorbeeld wel achteruit bij driving als je richting haar borst gaat, maar niet met voor- en achterhand?
Met voor- of achterhand beginnen kan ook werken als het met de borst niet gelijk lukt. Iets wat aan de voorkant heel moeilijk is, kan aan de achterkant wel heel makkelijk zijn en andersom.
En inderdaad, wat Nienke zegt, 'reward the slightest try'!
Misschien een open deur vraagje, maar ik stel 'm toch maar even (we mogen tenslotte niet "assumen"): wat voor halster en touw gebruik je? En wat voor snap zit eraan?
Ik heb mijn spullen bij Eddy gekocht, gelijk met het pakket
Oja hoe doe ik de driving game met de achterhand? Ik vraag dit omdat ik het echt heel precies wil doen, snap ie?
En wat betreft de yoyo, mijn ervaring was, dat het beter lukt als driving beter lukt.... Dat driving bij mij nog voor geen meter ging, liep ze bij yoyo ook vooruit
driving achterhang doe ik door langzaam vanaf de schouder in een ruime boog naar de achterhand te lopen met daarbij de fases: schwiegermutter, stick richting achterhand, tappen op de grond, tappen op het paard...
Voor het achterwaart met game 3, zou je eerst je paard als voorbereiding 2x met spel 2 (porcupine-game) achteruit kunnen vragen. Als je paard dit twee keer braaf heeft gedaan, kan je het met spel 3 doen. Als hij twee stapjes heeft gedaan, niet meer verder oefenen! Probeer het de dag erna pas weer, dan gaat het meestal al veel beter!
Vergeet niet langzaam de druk op te bouwen en razendsnel na te geven. Dit is het belangrijkste van allemaal! (Natuurlijk weet je dat al!)
Veel succes!
Groetjes Liek
Wat bij mijn paard goed heeft geholpen bij de driving game, is het uiteinde van men touw te draaien, dus eerst boos kijken, dan lichtjes te beginnen draaien, en zo steeds harder, zo naar voor stappen, en dan als hij niet achteruit wilt, blijf je het touw tegen hem draaien. Ik heb nog geen stick, dus waarschijnlijk dat het met de stick beter lukt, maar in elk geval had ik zo zeer snel succes. Ook met de achterhand het zelfde principe. Eerst kwaad kijken naar achterhand, zachtjes draaien, verharden, en dan als hij zijn achterste niet weg wil draaien gewoon dichter gaan en uiteindelijk zal het hem gaan raken. Kheb deze manouvre op één van de dvd's gezien door Linda.(kzit al aan dvd 5 van level 1) Dus het is Parrelliaans
![]()
Horses and Live, It's all the same to me...
Ja, diezelfde manier heb ik ook gebruikt in mijn parellitijd. Ik had ook geen carrotstick (en ik vond dat ik hem echt niet nodig had als lange stelt van 1.69 tegenover een shettie van 1.03) en dit was een perfecte oplossing. Hij draait nu zn achterhand al weg als ik slechts kijk. Behalve als ik hem sta te poetsen... dan doet hij het nietMaar goed, daar werken we aan
Groetjes, Lacuna
Leuke men-pony zoekt verzorgster => http://www.nhforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=18477
<!-- m -->http://www.begeleidendhorsemanship.tk<!-- m -->
Bladwijzers