Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Moseyen?

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Moseyen?

Hoi,

Misschien een stomme vraag, maar wat wordt precies met moseyen bedoeld? Ik heb die term al een paar keer gezien en ik weet niet wat het betekent.

Groetjes,
    Ilse

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Moseyen?

Lekker lanterfanten met je paard, dus b.v. terwijl je van de stal naar de bak loopt her en der stoppen, beetje grazen, lopen, spelletje spelen, lopen, wat friendly, dan weer stukje lopen.
    Je kunt dit dus overal doen, elk moment dat je met je paard samen bent.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Bedankt. Dat is duidelijk.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Dus zoiets als dat jij de weg bepaald en het paard jouw volgt?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Nee Rébanna, juist niet. Je gaat sámen, en het paard mag ook initiatief tonen, het is een dialoog, geen eenrichtingsverkeer.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Aangemeld
    Aug 2005

okey, ik begrijp het denk ik....

Maar waar doe je dit dan?? In de wei of in de bak?? En is je paard dan los of hou je hem vast...

Het is dus het mooist al je paard jou volgt maar jij ook hem indien nodig... Klinkt relaxed....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Op het erf, langs de weg, op weg naar de bak, bij ons langs de drafbaan - kortom overal waar je samen een stukje kunt wandelen en interessante dingen tegen kunt komen. Aan een touw, dat wel , maar niet in de bak. Een gezellig "wandelingetje" samen.

Moet zeggen dat ik dit al jaren deed, alleen niet wist hoe het heette. Wel fijn dat het nu een echte "savvy arrow" is en niet meer gewoon een beetje lummelen...
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hihi.. ik doe dit ookal zolang ik Bruut ('op stal') heb! Maar wel wat minder bewust dan nu! Vind dit echt weer een aanwinst van het nieuwe L2 pakket en eigenlijk net zo leuk als rijden.. helemaal in combi met een buitenritje (wandelen met zadel erop en dan afwisselend ernaast en erop!)

Aangemeld
    Aug 2005

Ohhh als dat moseyen is dan doe ik dat ook al een tijdje
    Had er alleen geen naam voor! Klinkt wel interessant, ik ga even met Kabriche moseyen

woye, dan doen wij zelfs al iets goeds...ghighighig...Lorien en ik Moseyen heeeeel wat af...hihihihihi.... is idd van beide kanten...ze laat heeel goed merken waar ze hen wil, maar als ik ergens heen wil volgt ze ook zonder dat de lijn strak komt te staan......tenzij we in de buurt van de hooiopslag komen...dan mag ze nog wel eens vastgeroest staan naar onder maar als k dan ga lopen dan hoef k maar een klein beetje contact te maken op de lijn.

Bladwijzers

Forum Rechten