Hoi,
Misschien een stomme vraag, maar wat wordt precies met moseyen bedoeld? Ik heb die term al een paar keer gezien en ik weet niet wat het betekent.
Groetjes,
Ilse
Hoi,
Misschien een stomme vraag, maar wat wordt precies met moseyen bedoeld? Ik heb die term al een paar keer gezien en ik weet niet wat het betekent.
Groetjes,
Ilse
Lekker lanterfanten met je paard, dus b.v. terwijl je van de stal naar de bak loopt her en der stoppen, beetje grazen, lopen, spelletje spelen, lopen, wat friendly, dan weer stukje lopen.
Je kunt dit dus overal doen, elk moment dat je met je paard samen bent.
www.crystal-carving.com
Bedankt. Dat is duidelijk.
Dus zoiets als dat jij de weg bepaald en het paard jouw volgt?
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Nee Rébanna, juist niet. Je gaat sámen, en het paard mag ook initiatief tonen, het is een dialoog, geen eenrichtingsverkeer.
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
okey, ik begrijp het denk ik....
Maar waar doe je dit dan?? In de wei of in de bak?? En is je paard dan los of hou je hem vast...
Het is dus het mooist al je paard jou volgt maar jij ook hem indien nodig... Klinkt relaxed....
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Op het erf, langs de weg, op weg naar de bak, bij ons langs de drafbaan - kortom overal waar je samen een stukje kunt wandelen en interessante dingen tegen kunt komen. Aan een touw, dat wel, maar niet in de bak. Een gezellig "wandelingetje" samen.
Moet zeggen dat ik dit al jaren deed, alleen niet wist hoe het heette. Wel fijn dat het nu een echte "savvy arrow" is en niet meer gewoon een beetje lummelen...
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Hihi.. ik doe dit ookal zolang ik Bruut ('op stal') heb! Maar wel wat minder bewust dan nu! Vind dit echt weer een aanwinst van het nieuwe L2 pakket en eigenlijk net zo leuk als rijden.. helemaal in combi met een buitenritje (wandelen met zadel erop en dan afwisselend ernaast en erop!)
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ohhh als dat moseyen is dan doe ik dat ook al een tijdje![]()
Had er alleen geen naam voor! Klinkt wel interessant, ik ga even met Kabriche moseyen![]()
woye, dan doen wij zelfs al iets goeds...ghighighig...Lorien en ik Moseyen heeeeel wat af...hihihihihi.... is idd van beide kanten...ze laat heeel goed merken waar ze hen wil, maar als ik ergens heen wil volgt ze ook zonder dat de lijn strak komt te staan......tenzij we in de buurt van de hooiopslag komen...dan mag ze nog wel eens vastgeroest staan naar ondermaar als k dan ga lopen dan hoef k maar een klein beetje contact te maken op de lijn.
Bladwijzers