Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: "vrijheidsdressuur" met Parelli

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    "vrijheidsdressuur" met Parelli

    Bij vrijheidsdressuur denken veel mensen gelijk aan "belonen met snoepjes" en "op stemcommando kunstjes doen" maar nu mijn communicatie met Shafaï wat verder vordert, merk ik dat ik een aantal van die kunstjes ook gewoon zonder voer oid kan laten uitvoeren.

    Zoals op een blok staan (nu alleen nog voorbenen), een plasticzak 'vangen' met zijn voet (als die wegwaait) en het compliment (= halve buiging)

    Eigenlijk kun je alle VD 'truukjes' wel aanleren met Parelli...

    Wie doet nog meer van dit soort 'kunstjes' met zijn paard?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2

    Re: "vrijheidsdressuur" met Parelli

    Suus klimt op alles. Soms ook ongevraagd...

    In Frankrijk liet ik haar meestal 'iets' doen voor ik voerde. Tot at liberty voorbenen op zo'n podium.

    May the horse be with you!

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: "vrijheidsdressuur" met Parelli

    ik droom er soms van, want dat zou betekenen dat ik goed met hem communiceer..... maar wil wel oppassen dat het niet te circusachtig wordt....
    Knap hoor, dat je al zover bent met Shaf!!

  4. #4
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: "vrijheidsdressuur" met Parelli

    Voet op ton ja dat doen we wel, maar of het echt Parelli is weet ik niet, ik gebruik zowiezo wel eens brokjes als extra motivatie. Voet op iets zetten vind hij schitterend en gister hebben we ook tien meter ge-ton-op-zn-kant-balt
    Owja, ook achterwaarts tegen de ton aan lopen hebben we gister gedaan, erg grappig (hij vond het iets minder haha)
    Maar ik denk dat liggen en steigeren op een Parelli manier zeker mogelijk is, en vast nog veel meer.

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    255

    Re: "vrijheidsdressuur" met Parelli

    Pride en ik. Pre-parelli heel veel zelf bedacht maar e.e.a. gaat zeker met parelli een stuk makkelijker. Toen hij los in de bak stond en ik hem ( voor het eerst ) op een pallet wilde hebben kon ik mbv de driving game de boel voor elkaar krijgen. En dan nog even click en beloning
    Liggen hoef ik hem ook al niet meer voor aan te raken dus een level 4 oefening kennen we ook al

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •