Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Paar vraagjes....

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Paar vraagjes....

zie sticky, over parelli-termen (als het er nog niet in staat, stuur ff een pb, want die moet er echt wel bij staan )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    Het lijkt alsof je paard erg right-brained is als jij in de buurt bent. Om hem left-brained te krijgen kan je grondwerk gaan doen en dan vooral grondwerk waarbij hij na moet denken(bijvoorbeeld zijwaarts en achterwaarts). Fietsen lijkt me in deze situatie nog geen veilig plan..
    Dit is natuurlijk waar, maar ik heb het nooit als niet veilig ervaren. Maar de JUF weet er meer van dan ik.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Vedetje: Fijn hè.. onze JUF!! (hoewel jij natuurlijk wel je les laatst gemist hebt ) Ik ben ook altijd heel blij met de adviezen van Nicolien... onze staljuf!!!

Aan Ts: Ik denk ook, dat het drukke van jou paardje niet zoveel te maken heeft met lichaamsbeweging... Ik zou me als ik jou was even niet zo druk maken om al het bewegen etc. Als je tzt het parelliprogramma gaat volgen, zal je merken dat de mentale beweging die je je paard geeft (oefeningen zoals door Nic al genoemd, zijwaarts achterwaarts) zullen resulteren in een veel relaxter paard. Als je paard echt behoefte heeft aan beweging, doet hij dat echt zelf wel in de uren dat hij buiten staat.

Een paard wordt echt eerder 'opgefokt' van voorwaartse beweging, dan dat hij er rustiger van wordt. Als jij je paard na een dag 'stilstaan' (volgens jouw normen dan...) niet vertrouwd met rijden, heeft dat mijns inziens meer te maken met een stukje respect en mentale beweging wat je paardje nog mist, dan met 'benen strekken'... Je zou er voor kunnen kiezen om gewoon even niet te rijden, maar je te concentreren op grondwerk en verhouding....

Hmm, hoezo denk je dat ik hem niet vertrouw met het rijden? Sorry als je dat er uit leest dan.... Ik kan echt alles met hem, ik geniet enorm van hem, elke dag weer, ik vertrouw hem voor 100% Ik klim er zo op, zonder zadel, met touwhalster, naar buiten, langs de drukke Amstel, het Amsterdamse bos in... En dat voor een 3-jarige... Nee vertrouwen dat heb ik zeker in hem. Ik wil zeker met parelli gaan beginnen, maar ik moet eerst andere dingen betalen. Ik weet dat ik het zo weer kan verkopen, maar dan moet ik eerst het geld hebben om het te kunnen kopen. Ik heb dan liever een passend zadel. En grondwerk tja... Ik haal mijn informatie voorlopig hier van het forum, en beetje andere bronnen, maar ik durf niet iets te gaan doen, waar ik maar de helft van weet/ begrijp. Ik wil er echt aan gaan werken, daarom dat ik hier ook vragen stel. En ik ben ook zeker blij met de antwoorden, ik wil het namelijk echt allemaal verbeteren voor hem, en ik zal dus ook zeler echt mijn best doen. Daarom dat het misschien domme vragen zijn, maar ik weet dan tenminste wel wat ik kan doen

Ik las net trouwens het sticky van de parelli termen, en ik denk wel dat mijn paard left-brained van nature is. Hij staat altijd te gapen, en houd zijn koppie recht of laag... Hij is wel echt levendig en vrolijk, maar gevaarlijk is hij zeker niet! Hij is heel 'cool' in zijn hoofd.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Temp
    Hmm, hoezo denk je dat ik hem niet vertrouw met het rijden? Sorry als je dat er uit leest dan.... Ik kan echt alles met hem, ik geniet enorm van hem, elke dag weer, ik vertrouw hem voor 100% Ik klim er zo op, zonder zadel, met touwhalster, naar buiten, langs de drukke Amstel, het Amsterdamse bos in... En dat voor een 3-jarige...
    Hij is nog maar 3??? Misschien krijgt hij wel een beetje teveel indrukken te verwerken, daar kunnen ze ook erg hyper van worden. Misschien is het tijd om hem eens te vragen wat hij aankan, in plaats van ervan uit te gaan dat hij het wel doet. Je overvraagt een jong dier al snel en meestal is dat geen goede basis om een vertrouwensband op te bouwen van zijn kant...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

3??? Heb ik daar overheen gelezen?

En dan al helemaal ingereden? Is voor een arabier (dat las ik geloof ik) wel jong, aangezien die tot hun 5e groeien en laat volwassen zijn.

Maar corrigeer me als ik het niet goed zie hoor!!

Hij is inderdaad 3, ik kocht hemt toen hij net 3 was en ze waren toen al beetje begonnen met het inrijden, ik heb hem de eerste 2 maanden gelaten, niks rijden of wat dan ook, gewoon het land op, maar wel elke dag zijn aandacht enzo. Hij is over een maandje 4. Ik rij ongeveer 1.5 uur per week. Meestal buiten, wat hij echt geweldig vind. Dan wil hij alleen maar racen en met de oren naar voren. En nee niet op zo'n manier van: Ohjee ik zie het al, hij wil bij je vandaan want je savvy is niet goed ofzoiets. Nee, hij geniet er echt van en geloof me, ik ken hem echt wel, ook al heb ik hem pas een half jaar. Hij is eigenlijk altijd super vrolijk, wil dat iedereen hem aait, en heel nieuwsgierig. Hij zou nooit iemand kwaad doen, en is extra vrolijk en opgewekt als ik kom, dan bloeit hij helemaal op. Dus ik wil echt niks horen over dat hij ongelukkig zou zijn, of gevaarlijk. Hij is de allerliefste, vrolijkste en betrouwbaarste paard dat ik ken. Mijn vraag was dus of ik hem misschien los zou kunnen gooien. Ik heb nu wel door dat het niet kan, maar ga me niet beoordelen over hoe jong hij is en het rijden. Ik weet dat hij er enorm veel plezier in heeft, en dat ik zeker niet te veel van hem vraag. Ik laat hem lekker rustig aan opgroeien, ik heb wel een beetje ambities, endurance, maar pas als hij 7 is, uitgegroeit en al. En echt niet dat alles moet wijken, gewoon zover dat het voor ons beide leuk is. Ik geef echt enorm om hem, en ik weet erg weinig over nh, daarom dat ik hier vragen stel, maar weet wel dat ik echt het beste met hem voor heb. Hij is zeker niet helemaal ingereden, alleen buiten, dan kan ik wel veel, tenminste, ik kan sturen, stap draf gallop, alleen aan de rem moet soms gewerkt worden, maar die werkt ook wel altijd. In de bak rij ik weinig, omdat ik dat niet echt fijn vind voor zijn benen, en we dat beide minder leuk vinden.

En over het vertrouwen, ik vertrouw hem dus echt voor 95%. Ik heb hem zelf verkeersmak gemaakt, en eigelijk nog nooit een probleem tegengekomen, ik ben ook zo langs een snelweg in Amsterdam met hem gewandeld en hij vertrouwt me blind. Ik merk ook zeker aan hem dat als ik iets niet eng vind, hij dat ook niet eng vind, en hij laat zich over sturen door mij. erop of ernaast. Ik heb zelfs een keer als obstakel hem geblindoekt en toen met hem over het terrein gewandeld, wapperend plastic (wat hij hoorde en voelde) vond hij ook niet eng, stapte er zo op. Ik heb hem zeker kort en realiseer me ook dat we nog veel te leren hebben, maar ik weet wel dat dat zeker kan komen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Mooi dat het allemaal zo voorspoedig gaat, daar ben ik echt blij om...Je klinkt alsof je je wat aangevallen voelt, maar als je het allemaal zo goed weet, is het misschien niet handig om advies te vragen....

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Sorry maar als ik dit zo lees, samen met je vraagstelling dan denk ik dat je een ontzettend lief paard hebt wat heel veel van je accepteert, maar of hij het werkelijk zo prettig vindt vraag ik me af, gezien zijn momenten van onrust als je met hem bezig bent. In een half jaar tijd zoveel van hem vragen tot rijden langs snelwegen aan toe, daar zou je als arabier wel hyper van worden
    Kijk jij kunt hem wel vertrouwen, en dat neem ik direct van je aan, toen ik 16 was deed ik dingen waar ik nu vreselijk mijn hoofd om schud. Ik zag toen geen gevaar, deed alles met paarden.
    Maar ik kijk nu vanuit zijn oogpunt, en dan denk ik echt zo'n jong paard, hoe is zijn basis. Vergeet niet dat paarden meesters zijn in zich afsluiten, en heel veel laten gebeuren, maar dat breekt vroeg of laat toch op.
    Heb het boek van Pat Parelli ook, maar erbij, zonder de dvd's had ik het never nooit op een goede manier kunnen opbouwen, er zit n.l. zoveel psychologie achter. Misschien ben je binnenkort jarig
    www.crystal-carving.com

Oeps zo bedoelde ik het echt niet... Sorry. Nee ik wilde alleen zeggen dat het echt inderdaad super gaat, maar dat ik er weinig van af weet. Daarom dat ik juist advies vraag. Maar op bokt kan je soms echt niks zeggen of je wordt al aangevallen. Vandaar dat ik probeer te beschrijven dat ik echt om hem geef en hij nooit zomaar aan de kant zal worden geschoven. Dus nogmaals sorry voor de verwarring, ik bedoelde het niet zo, en ben echt serieus blij met de adviezen die ik krijg. Ik probeer ook zo veel mogelijk erover te weten komen, daarom dat ik er zo op doorga.

ow en ik rij niet langs snelwegen hoor, ik wandel. Ik loop echt kilometers met mijn jongen, echt heerlijk.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Vragen is goed, maar als het Parellivragen betreft is het vaak lastig om goed te antwoorden omdat je vaak naar de pakketten moet verwijzen.
    Er zijn immers niet voor niets de dvd's gemaakt om het visueel weer te geven wat bedoeld wordt. Dus raak niet gefrustreerd als je het nog wel eens aangeraden wordt als verjaardagscadeau, helaas is Kerst net geweest
    En dit is een ander forum als Bokt, het grootste gros hangt immers dezelfde gedachtengang na, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.
    www.crystal-carving.com

Ik heb gelukkig wel een heel fijn aanbod via pb gekregen, waar ik super blij mee ben, dus hopelijk heb ik het pakket binnekort!

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nou dat is fantastisch, ik ben blij voor je.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik heb gelukkig wel een heel fijn aanbod via pb gekregen, waar ik super blij mee ben, dus hopelijk heb ik het pakket binnekort!
    Wat fijn voor je!! Dat zal een hoop schelen denk ik. Veel lees/kijk plezier dan!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmmm, hoe komt het toch dat ik hier het vermoeden heb dat het om een illegaal gekopieerd pakket gaat...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten