Ik heb besloten dat ik ook graag een parelli pakket wil! Maar helaas heb ik daar nog even geen geld voor... Dat houd in dat ik voorlopig dus veel informatie hier van het forum moet halen. Ik heb nu twee vragen, namelijk:
1) Mijn paard is SOMS dominant, ik kan hem de ene keer met een klein duwtje achteruit zetten, en hij volgt me overal naartoe en blijft op een goede afstand, hij let dan ook erg op mijn signalen maar als hij zijn buien heeft, dan kan je alles doen, met je hele gewicht duwen of wat dan ook, maar dan verzet hij geen stap, en loopt hij bijna over me heen. Ik mag hem trouwens wel overal aanraken, echt overal! Hoe kan ik ervoor zorgen dat het gewoon duidelijk is dat ik de leider ben? De porcupine game kan ik ook niet altijd dan doen, omdat hij echt tegenwerkt. Hij is ook erg snel afgeleid en dan doet hij niks meer. Hij hapt ook alleen maar in het touw, of in mij, en dan kan ik me ook niet goed concentreren...
Mijn tweede vraag is: Hoe kan ik mijn paard gewoon 'losooien' in de bak, hem binnen een korte tijd zijn benen laten strekken, zonder een join-up te moeten doen? Eerst mochten ze ook met meerdere tegelijk worden losgegooit en dan rent hij wel uitzichzelf, maar sinds kort niet meer....
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, want het is soms echt irritant, ik weet vaak echt niet wat ik moet doen, en ik doe dan liever niks, zodat ik ook niets verkeerd kan doen...
Groetjes,
Caroline
Bladwijzers