Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: topprestatie op blote voeten

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: topprestatie op blote voeten

Zo ongeveer Trea?
    www.crystal-carving.com

*zucht*

1) ik heb het geld niet
    2) bovendien doe je hem voor nog geen 3 miljoen weg

Maar die bedoel ik ja...

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nope, voor geen twintig miljoen zelfs Maar volgende week mag je zo lang als je wilt in zijn ogen verdrinken hoor

En nu weer rap ontopic, conclusie Amon zal die prijs nooit winnen
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Haha, daar hebben jullie je paarden toch ook niet voor gekocht, voor het winnen van miljoenen? Ik denk dat de eigenaar van Jag lang niet zoveel om hem geeft als jullie om jullie paarden. De trainer is soms gekker met het paard dan de eigenaar...

Geldt natuurlijk niet voor alle draver-eigenaren, ik ben stapelgek op mijn race-machientjes, of ze nou wel of geen miljoenen winnen. Al zal ik het niet erg vinden mocht Beyond straks aspiraties in die richting hebben...

En helemaal on-topic: Rain won zijn eerste koers ook op blote voetjes .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

PPPffff, ik baaaaal!
    voor mij is de glans van het verhaaltje af nu ik lees dat het paard alleen tijdens de koersen blootvoets gaat. Okee, het is nog een hele prestatie, daar niet van, maar alles doet volledig afbreuk aan het idee dat ik had gekregen dat dit paard uit principe blootvoets liep.
    just for the money dus, niks niet principe!
    ik moet in het vervolg maar wat sceptischer zijn bij dergelijke berichtgeving.
    mijn paard heeft een mening.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Memphis, wij zouden onze dravers graag blootsvoets willen, maar de training vergt gewoon te veel van de voeten. Ze slijten gewoon sneller dan ze bij kunnen groeien. Ik noem dat alleen niet "just for the money", het is gewoon onder draveromstandigheden de beste optie om er een ijzertje onder te hebben.

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

toch moet het mogelijk zijn om ook een draver op blote voeten te laten lopen, en dan niet alleen tijdens de koersen.
    op het forum van hoefnatuurlijk schijnt iemand te posten, Hans van Keeken, die zijn dravers wel blootsvoets traint.
    en bovenal: een hoef die veel op harde ondergrond getrained wordt zal ook veel hardere hoefwand gaan produceren. dit proces vindt natuurlijk alleen maar plaats als je er niet steeds weer een ijzer onder zet.
    dus uiteindelijk zou het, misschien na een overgangsperiode waarin je de voeten "hardt", toch moeten kunnen ?
    mijn paard heeft een mening.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

nee Memphis, helaas. Ik ken Hans van Keeken. Eerst heb ik, toen ik van hem hoorde, natuurlijk direct contact met hem opgenomen! Zijn trainingsomstandigheden zijn volkomen verschillend van de mijne: hij kan in het bos op de zandpaden trainen, ik moet op een verharde baan trainen (we hebben hier niks anders). Hij raadde mij blootsvoets onder mijn omstandigheden ook nadrukkelijk af.

Door een bizar toeval ben ik nu in het bezit van een draverjaarling die een 3/4 broer is van het paard van Hans dat altijd op zijn blote voeten loopt. Ze hebben dezelfde vader, hun moeders zijn zusters. Dat heeft het contact met Hans alleen maar verdiept . Maar zijn paarden komen dus ook nauwelijks op harde ondergrond, omdat ze - met de vele trainingskilometers die een draver maakt - ook dan echt te hard slijten.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, maar die traint toch in het bos en niet op een gravelbaan...

Hoe hard de hoef ook groeit, tegen een dagelijkse training op een gravelbaan kan hij nooit op groeien. Kilometers (snel)draven over harde ondergrond komt namelijk in het wild ook niet echt voor.

Om de hoef echt hard te maken, zou je je paard 24/7 op een rotsbodem moeten zetten.

Misschien dat 'hoof-armor' ofzo nog zou kunnen helpen (soort vernis waardoor de hoef niet slijt) maar weet niet of iemand in NL daar uberhaupt ervaring mee heeft... (en heb ook geen idee of dat niet juist de hoef zelf aantast)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Hoof-armor heb ik nog geen ervaringen mee gehoord, wel met Vettec - maar ook dat is na 3 rustige trainingen in het bos al volkomen weg gesleten! Dat is denk ik 1 keer op een verharde baan...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Hoof-armor heb ik nog geen ervaringen mee gehoord, wel met Vettec - maar ook dat is na 3 rustige trainingen in het bos al volkomen weg gesleten! Dat is denk ik 1 keer op een verharde baan...
    Dat heb ik nu ook al een paar keer gelezen!
    Jammer, want Vettec lijkt wel hele interessante (tijdelijke ) mogelijkheden te hebben.

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Deze foto heb ik even gepikt van de fokkers van Beyond : Jag op zijn blote voetjes, op weg naar de miljoen Euro:
    Op de foto lijkt Jag iets om zijn rechter voorbeen te hebben. Het lijkt wel een soort band met ijzeren ringetjes. Wat is dat en waar dient het voor?
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Dat zijn kniegamaschen Yulia, linksvoor zie je de binnenkant. Het is een leren beschermer voor de voorknie, wat je aan de buitenkant ziet is het riempje met het gespje. Sommige dravers maken een hele kleine maaibeweging met het voorbeen, en op topsnelheid in de bocht kunnen ze dan de voorknie van het andere voorbeen aantikken. De leren beschermer voorkomt dan dat er schade ontstaat als dat mocht gebeuren.

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Dank je wel voor je uitleg, Prompertje. Ik had er nog nooit van gehoord. Nu zie ik de beschermer ook aan zijn linkerbeen. Die was mij nog niet opgevallen.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten