Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: beginnen met game 1 van de 7 games

beginnen met game 1 van de 7 games

Ik heb een haflinger het is een jaarling hengstje, hij vertrouwd me nog totaal niet en om zijn vertrouwen op te bouwen wil ik beginnen met the friendly game.
    mij is aangeraden in de wei te gaan zitten tot hij naar me toekomt, dat is geen probleem, maar het overal aanraken vind hij niet leuk, dan loopt hij weg of schrikt. mijn vraag is, hoe kan ik hem nu het beste die game "leren" zonder hem vast te houden en hem te dwingen, ik wil dat hij me vertrouwd en dus wil ik graag advies....hoe te beginnen?
    Het is Blond,Sexy en heeft lange benen: Een Maflinger

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: beginnen met game 1 van de 7 games

hey waldemar,

goed dat je je hier hebt aangemeld! (wel ook blijven poste op het haf-forum he!)

ik zou zegge, gewoon beginnen met waar je al kan aaien en zoek een plekje waar hij het fijn vind om geaait te worden. vanuit daar kun je het steeds verder uit bouwen. En zorg dat hij je helemaal gaat vertrouwen... dan is het ook gemakkelijker om hem overal te kunnen aaien, geen angst dus

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

jaja ik blijf posten maar ik dacht, hier zijn meer mensen met meer verstand ervan met dus verschillende gedachtes en ideeen, ik probeer er alles aan te doen goed met mijn lieverds om te gaan

even een update:

Ben vandaag in alle vroegte naar waldemar en rocky gegaan, had ze een keer een nachtje binnen gezet dat ze het nie afleren.
    kon vanmorgen zoals gewoonlijk zomaar zijn halster aandoen en heb ze toen buiten gezet.
    Daarna ben ik op een grote emmer gaan zitten erges midden in de wei en heb gekeken....en gekeken....en gekeken.
    wat mij opviel:
    Waldemar wil altijd eten waar rocky eet, en bijt hem in zijn achterbenen of op de schoft om hem weg te jagen, waarop rocky wegloopt en een aantal minuten later de "aanval" inzet en ze weer een hele tijd gaan spelen, achter elkaar aanrennen kijken wie het hardst aan een halster kan trekken e.d. wat me ook opviel was dat wally het eerste uur geen oog voor me had en na dat uur stond hij met zijn hoofd naar mij gericht gras te eten, heel oplettend met zijn oortjes naar voren, maar hij kwam niet naar me toe.
    wat me ook opviel, dat toen ik weer naar huis wilde gaan en buiten het hek stond, hij wel naar het hek kwam gelopen heb hem geprobeerd aan te halen dat wilde hij niet dus ben daar meteen mee gestopt. vanmiddag ga ik nog een keer omdat ze dan wat langer in de wei staan en misschien minder afgeleid zijn.

ik hoop dat iemand met deze informatie wat kan doen

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

He, volgens mij ken ik jouw verhaal (haflingerforum?) en heb ik je daar al eens de raad geven om hem voorlopig te benaderen zoals je in je laatste bericht beschrijft! Goed gedaan, maar probeer hem de volgende keer niet aan te halen, laat hem even ruiken aan je hand, meer niet.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

ja klopt ik zit ook bij het haflingerforum, maar dacht zet het hier ook neer hoe meer tips hoe beter

Onze Haflinger (Rex)was ook zo bang in het begin. Maar ik had twee jonge paarden en mijn andere jaarling (Veseo) had ik al vanaf de geboorte. Zij was dus helemaal niet bang en vond het heerlijk om aangehaald en geborsteld te worden. Rex heeft dat een poosje aangekeken en omdat zijn vriendin Veseo helemaal niet bang was, heeft hij besloten dat het dan wel leuk moest zijn. En zo ben ik ook voorzichtig met hem begonnen. Mischien kun je dingen doen met het andere paard dat bij je Haflinger staat. Beetje knuffelen, borstelen. Waarschijnlijk is je Haf binnen no-time zo nieuwschierig dat hij het ook wel wil proberen.

Daar zir wat in, mijn shetlander vind alles wel best, die is wat cooler in zijn hoofd.
    Eigenlijk is het wel zonde dat fokkers zo weinig tijd met de veulens doorbrengen, waldemar kent echt nog helemaal niks en ik wist niet hoe ik moest beginnen met hem, nu weet ik hoe ik een begn kan maken en kan dus vooruit...

Ja wij kregen Rex ook zo bij de fokker vandaan. Nooit niks gezien. Maar hij werd helemaal verliefd op onze ander jaarling en wat zij deed dat kon hij ook. Heel grappig om te zien. Nu zijn ze inmiddels 3,5 en hij is de grootste slijmerd in onze groep.
    Gewoon met Rocky wat gaan doen. De wei in lopen met een borstel en Rocky gaan borstelen, je moet eens kijken hoe snel die Haf bij je in de buurt staat.

Bladwijzers

Forum Rechten