Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Meer mensen met zo'n model paard?

Meer mensen met zo'n model paard?

Toch lastig met zadels: Suus heeft een redelijk schuine schouder (dus die kan best ver naar achteren komen), amper schoft, ronde ribben en het ergste (saddlefitter's nightmare): de singel wil bij haar het liefst direct achter haar ellebogen liggen, want daar is ze het dunst, en de rest van haar bouw werkt dat die kant op (dat schoftloze ronde tonnige).

Wie heeft ook zo'n model paard en welk zadel pastte alsnog toch goed?

ohja ze heeft ook nog een heel kort ruggetje...

Haar westernzadel past op zich wel goed, hoor. Dat een is boomzadel maar is iets aan de lange kant. En na de Barefoot vind ik het toch wel erg lekker om haar meer te voelen... Dus tips welkom!

May the horse be with you!

Re: Meer mensen met zo'n model paard?

Amy is precies zo! Aaaagh zo frustrerend dat die singel achter de ellebogen gaat liggen.
    De sympanova pad blijft wonderwel op de goed plek liggen, maar de startrekk schuift eroverheen naar voren. (Nou ja je kent het verhaal inmiddels), daarom heb ik er nu een staartriem aan zitten. Ik heb nu een nieuwe pad besteld, waar ook anti-schuif aan de bovenkant van de pad zit, en lusjes eraan laten maken, en hoop dat het zadel daarop wel blijft liggen, zodat ik de staartriem dalijk weer kan weglaten.

Over de startrekk ben ik meer als tevreden. Ik heb dan ook het shorty model (héél kort). De zit is super. Het voelt niet zo boomloos dan de barefoot, maar stukken meer dan een boomzadel. Amy strekt haar schouder er erg goed onder.

Misschien moet ik de resultaten van de antischuifpad even afwachten dan

Ik word er wel moe van: Podium en Barefoot maat 1 schoven als een gek naar voren. Westernzadel blijft als enige goed liggen (ongelofelijk en nog niet eerder vertoond).

Als jij met die antischuifpad goede resultaten bereikt en ik heel hard ga sparen, wie weet! Vind de Startrekk wel erg mooi...

ik heb wel een anti schuifmatje voor je, had ik onder m'n Barefoot liggen, kon ik in geval van emergency dismount (dat toen nog anders heette) weer opstappen onderweg.....

Morrie heeft dan geen krote rug, maar verder wel alle dingen die je opnoemt, Ben Fugers (zadelmaker) adviseerde me te gaan mennen , want voor dit paard zou geen passend zadel te maken zijn.....

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Er is gewoon geen passend zadel voor Oberon te vinden. Hij heeft geen schoft en is rond geribd; de singel schuift ook altijd naar voren. Ik heb echt alle type zadels al geprobeerd. Boomloos ben ik niet weg van (Barefoot vond ik niet lekker zitten) en het dressuurzadel wat ik nu heb past niet meer omdat hij zo afgevallen is. Het enige zadel wat goed lag was een Wintec westernzadel. Maar dat heb ik verkocht omdat het ging knellen toen hij verschrikkelijk aangekomen was. Had ik het nu maar gehouden (hij is nu weer slank).
    Ik hou dit topic maar eens goed in de gaten.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Op de schoft na (hoewel ook bepaald niet hoog) beschrijf je Danny's rug, en ik heb ook altijd lopen tobben met die singel die altijd pal tegen de ellebogen aan wou gaan liggen. Allerlei singels geprobeerd (heb nu een hele verzameling...).

Nu ik mijn goed passende Wintec dressuurzadel heb ben ik daar van af! Het zadel zelf blijft achter de schouder (ik zit echt een stukje verder naar achteren, heb wat meer "paard" voor me nu) en oh wonder, de singel blijft op zijn plek liggen!

Van mijn singelverzameling paste er geen eentje, omdat de singelstoten van dit zadel wat korter zijn. Alleen een simpele cottage craft singel die wat langer was dan de rest paste, en zelfs dÃ*e blijft liggen. Nu nog even een high tec thorowgood singel aanschaffen, die vond ze met het vorige zadel het prettigst, en ik denk dat ik de perfecte combinatie heb .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Hee wat apart, Promptertje!?!?

Heb je enig idee WAT er zo anders is aan die Wintec (welk model? Met 3-punts singelbevestiging?) dat die WEL blijft liggen??

(Ik had bij 3-punts singelbevestiging juist het idee dat zadels dan NOG harder naar voren willen)

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Voor het grootste deel komt dit wel overeen met de problemen die ik heb met zadels... Alleen van de singel achter de ellebogen heb ik geen last (zal er nog eens extra op letten).
    Bij ons is een bijkomend probleem dat Fenna's rug een beetje hol is en omhoog loopt (trappetje op )...
    Ik blijf voorlopig toch nog maar met mijn eigen zadel rijden, maar ooit moet er een perfect zadel komen!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf

(Ik had bij 3-punts singelbevestiging juist het idee dat zadels dan NOG harder naar voren willen)
    Ik heb ook zo´n singelbevestiging, en ik ervaar het inderdaad wat jij ook schrijft Mafhaf..
    De achterste singel kan ik echt maar héél losjes doen, anders kruipt het als een waanzinnige. Alle haartjes gaan dan verkeerdomstaan onder de singelstoten, van het schuiven! Hij zit er alleen maar voor de sier, want echt nut heeft ie niet, omdat ik hem niet kan gebruiken zoals het hoort.

Mafhaf, ik heb de hele tijd in mijn hoofd dat jij een wintec dressuurzadel hebt?? Klopt dat niet? Ik dacht dat een tijdje geleden ergens gelezen te hebben?

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ook Donja is zo'n model paard. Ik heb de zoektocht naar een zadel opgegeven, mede omdat ik zelf veel liever zonder zadel rijd.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

Ik heb ook zo´n singelbevestiging, en ik ervaar het inderdaad wat jij ook schrijft Mafhaf..
    De achterste singel kan ik echt maar héél losjes doen, anders kruipt het als een waanzinnige. Alle haartjes gaan dan verkeerdomstaan onder de singelstoten, van het schuiven! Hij zit er alleen maar voor de sier, want echt nut heeft ie niet, omdat ik hem niet kan gebruiken zoals het hoort.

Mafhaf, ik heb de hele tijd in mijn hoofd dat jij een wintec dressuurzadel hebt?? Klopt dat niet? Ik dacht dat een tijdje geleden ergens gelezen te hebben?
    hmm ja dat met die haartjes verkeeerde kaant op k]/images/smilies/sad_smile.gif[/img]

Wintec: klopt: Lodash heeft een Wintec met luchtzakken, maar die vindt dat allemaal niks. Zal hem eens zonder luchtzakken met een andere boom op den Suus proberen.

Allemaal dank voor de tips en input!

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Odes is ook rond geribt en ronde schouder. Normale schoft dat wel. Maar tijdens mijn zoektocht begreep ik al dat voor ronde paarden het moeilijk is een zadel te vinden. Ik heb de Heather Moffett. Bevalt mij prima. Schuift niet. Heb alleen met vanaf de grond opstijgen er een anti-schuifmatje onder.
    Het blijft moeilijk. Ik wil er nog eens een westernzadel bij, maar daar wacht ik voorlopig nog wel even mee. Ben wel even klaar met het zadelpassen.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Hee wat apart, Promptertje!?!?

Heb je enig idee WAT er zo anders is aan die Wintec (welk model? Met 3-punts singelbevestiging?) dat die WEL blijft liggen??

Model: Wintec Dressage Pro. De truc: de driepuntsbevestiging is verstelbaar! Je kunt de achterste singelstoot dus dusdanig "ophalen" dat hij in lijn ligt met de voorste. Ik heb 17 jaar naar een zadel gezocht waarbij de singel niet naar voren schoof, ik dacht eigenlijk dat die niet bestond . Maar wat voor Danny werkt, hoeft voor een ander paard natuurlijk niet te werken!

Trea, ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt met "de achterste lijkt wel voor de sier"? Ik heb toch geen twee singels aan het zadel? Sorry, nu komt mijn blonde haarkleur weer naar boven, begrijp ut ech nie !

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Trea, ik begrijp niet helemaal wat jij bedoelt met "de achterste lijkt wel voor de sier"? Ik heb toch geen twee singels aan het zadel? Sorry, nu komt mijn blonde haarkleur weer naar boven, begrijp ut ech nie !
    Ik bedoel dat ik bij mijn zadel die achterste singelstoot zó los moet laten, dat ie er nèt zo goed niet had hoeven zitten (dus vandaar; voor de sier, daarmee bedoel ik de stoot) Snappie nu?

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ja! Ik las het net alsof het twee singels waren

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten