Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Trailerladen zonder trailer

Trailerladen zonder trailer

Afgelopen weekend na het rijden weer eens heerlijk uitgebreid met grondwerk beziggeweest. Omdat de squeeze tussen 2 objecten door vrij goed gaat, eens een variant hierop bedacht: 2 autobanden plat op de grond, en haar daar overheen circlen/squeezen.

ER GING EEN WERELD VOOR ME OPEN!!!

Mijn geliefde pony gaat overal overheen/doorheen etc als ik erop zit. Dus 2 autobandjes is normaal gesproken nog niet eens de moeite van het bekijken waard. Maar nu! Het hele Parelli-riedeltje (sorry voor de term ) heeft de revu gepasseerd: Eerst er langs willen, vervolgens ervoor stilstaan. Snuffelen. Kauwen. Schrapen met voorbeen. Smakgeluidjes met de mond. Er met 1 voet op gaan staan. etc etc. En dan uiteindelijk een grote, voorzichtige stap met een voorbeen eroverheen. En nog 1. En toen:

Een pony die volledig in rust, complete ontspanning, met haar voorbenen over de banden en haar achterbenen achter de banden staat. Of (later) in z'n geheel (voor- en achterbenen) net over de banden.

Een SAFE-PLACE die ze vertrouwt! DIT WIL IK BEREIKEN MET DE TRAILER!!!

Voor de mensen die nu denken: waarom geen trailer gepakt : die heb ik dus niet ter beschikking. Ik ben nu dus superblij dat ik een oefening gevonden heb die dit zo perfect simuleert, en dat het zo goed ging!!!

Sorry voor het verhaal (voor sommigen van jullie waarschijnlijk iets totaal vanzelfsprekends), maar ik ben er helemaal blij door geworden en wie weet heeft iemand er wat aan.

Overigens: ja, autobanden kunnen gevaarlijke situaties opleveren als een paard erin stapt. Ik weet dat mijn pony in dat geval keurig stil blijft staan en totaal niet in paniek raakt. Ze komt er zelf uit, of wacht totdat er hulp is Als jouw paard niet zo is, gebruik dan asjeblieft iets anders, mocht je deze oefening willen toepassen!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: Trailerladen zonder trailer

Mooi verhaal! Er ging echt een wereld voor jou open zo te lezen, wat is het dan leuk hè ?

Trailer simulaties: een washok, of twee hindernissen naast elkaar, evt met zeil over de balken, kortom alles wat een beetje nauwe ruimte nabootst.

Veel succes, en schrijf nog maar veel meer verhaaltjes als dit, echt leuk om te lezen !
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Leuk verhaal en leuk dat je er zo van genoten hebt! Blijf schrijven!

May the horse be with you!

Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Afgelopen dinsdag dacht ik ik begin ook met de nauwe ruimte praktijk, dus twee witte tuinstoeltjes gepakt die alvast naar de rijbak gebracht en klaar gezet met 1 meter ertussen.
    Daarna alvast op stal been beschermers bij mijn merrie omgedaan en samen met mijn zus de paarden buiten zetten (en dan zou ik doorlopen met mijn merrie naar de rijbak-deze grenst aan het weiland).

De paarden (drie in totaal) zien dus die stoelen staan en beginnen toch te briesen, nek en staart erop -we hebben arabische volbloeds dus dit gaat nogal rap), dus eenmaal in het weiland belandt was ik toch genoodzaakt om de mijne los te laten en mijn zus te helpen een paard over te nemen (ze had moeder en een geruinde twenter zoon vast) en deze ook los te laten. D'r werd me toen een show gegeven... eindelijk had ik na een 15min weer mijn merrie te pakken en liep met haar naar de bak (we hebben 2 ingangen (via het weiland en buitenom) via het weiland, tja en aangezien madam zich heel groot en sterk had gemaakt kwam ik tot de bakrand. Daar heb ik een tijdje gestaan, ze zetten een stap, toen weer een stap en daarna was het over (dus ben ik een stuk terug gelopen en de been beschermers afgedaan en weer losgelaten op het weiland).

Ik weet niet of ik er goed aangedaan heb om NIET door te zetten (dus met druk).
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik denk dat je het zo goed gedaan hebt, je hebt haar nu beloond voor het ontspannen. Je had ook een klein rondje kunnen lopen en dan weer opnieuw een stukje verder vragen, maar iig ben je op het juiste moment gestopt dat is beter als dat je teveel vraagt
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten