Ik heb de laatste tijd wat strubbelingen met Gerrit. Dat heet, thuis en op de manege doet hij alles braaf (en ook gewoon vrolijk en lief) en onderweg is het een enorme etterbak, omkeren en alleen maar hard willen, vierkant ipv rond en nog meer..toen ging ik even bedenken wat het verschil was tussen thuis - manege vs. weg en dat was het hoofdstel. Dus vandaag maar 's zonder hoofdstel geprobeerd. Ik had eigenlijk niet de bedoeling om te gaan rijden (ik dacht, zie wel hoever ik kom) en toen ben ik er eigenlijk de hele weg op blijven zitten. (alleen laatste stukje niet, dat is zonder fietspad, dus kan ik minder veilig ors doen als het nodig zou zijn). Ik ben ook gewoon in galop het viaduct ed op gegaan en hij kon opeens gewoon draven ipv alleen maar galopperen. Hij reageerde ook veel meer op mijn houding en licht de rein omhoog houden
(veel meer relaxed)....waarschijnlijk ligt het dus deels aan mij (ik ben misschien rustiger zonder bit
), maar hij flipt ook gewoon met bit! Ik ga dit gewoon nog een paar keer proberen en dan ga ik er, denk ik, achter komen dat wij gewoon een betere combinatie zijn excl. bit
(hij is wel redelijk bomproof, dus daarom durfde ik het wel aan...)
sorry..wou ik even toevoegengaf wel lekker gevoel na vandaag
![]()
Bladwijzers