Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Yo-yo game

Actief Forumlid LekkerDier's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    44

Yo-yo game

Bij de Yo-yo game gaat mijn paardje keurig achteruit. Als hij dan op afstand halt moet houden gaat hij direct in het touw happen. Ook als ik vraag of hij weer naar me toe komt, dus ik het touw naar met toe haal, waardoor het touw langs zijn kin loopt, gaat hij dit vastpakken.
    Ik geef dan wel een brul, maar soms gaat hij dan verder achteruit en stopt niet met het touw te klooien.
    Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Hoe gaan jullie hier mee om?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Yo-yo game

Het eerste wat ik zou afschaffen is die brul die je geeft.
    Je paard geeft aan dat hij liever niet naar jou toe komt en dat maak je net erger door tegen hem te roepen.

Ik zou veel meer friendly gaan doen. maak het maar gezellig bij jou. Bij jou hoeft hij niets, wordt hij lekker vertroeteld en is het leuk. Veel leuker dan achteraan het touw. Of dat is toch net wat jij hem moet vertellen, het moet ook echt zo zijn.
    Soms kan je hem eens trakteren op iets lekkers en dan veel rust geven bij jou.

Beloon met het kleinste stapje dat hij richting jou doet en zelfs de kleinste gewichtsverplaatsing richting jou. Dan opnieuw door je fasen heen gaan. Dus zeker niet aan het touw blijven hangen met fase 4 als hij iets naar jou toe komt. Een snelle release is heel erg belangrijk.

Ik hoop dat het zo al wat duidelijker is. En vooral niet vergeten altijd met friendly te starten tot jou paard weet dat het goed is om bij jou te zijn.

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

ik zou als hij in het touw wil happen, een goeie fase 4 geven net voor hij hapt, na 3 keer ongeveer zal hij niet meer happen.

Ook niet brullen en niet kwaad worden. Gewoon rustig eens met het touw zwiepen zoals je ziet op de dvd's trouwens van Parelli
    Horses and Live, It's all the same to me...

Je kunt een paard niet afstraffen voor een fout die hij nog niet begaan heeft. Hij zal geen idee hebben waarvoor hij die fase vier kreeg.
    Jarno, verdiep je eerst eens wat beter in je pakket aub, alvorens je adviesen geeft die compleet ON- parelli zijn!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik raad je aan om zeker die fase 4 NIET te geven als reactie op het happen. Hiermee ga je het probleem verergeren.

dat happen deed mijn paardje helemaal in het begin ook, het is pure onzekerheid. Niet durven komen, niet weten of hij wel mag komen. Hij moet dus wat zekerder worden in jou en als je hem nu die fase 4 met het touw gaat geven verliest hij het beetje zekerheid dat hij heeft misschien helemaal.
    Af en toe doet mijn paard het nu ook, dan begint hij met het touw te spelen als ik hem naar me toe wil halen. Ik ga dan terug naar de friendly en daarmee is het probleem dan opgelost.

Helemaal mee eens Skey.

Aangemeld
    Jan 2006

Lees dan maar eens het stukje Body Blocks. Daar zul je merken dat je een instant fase 4 mag doen als je paard dreigt te happen. (Level 1) Ook op dvd 3 heeft Linda het over dat je een fase 4 quasi onmiddelijk mag geven. Als je ze ziet werken in hoofdstuk 1 Right Brain Behavior waar een paard het helemaal niet doet zoals het hoort, gebruikt ze ook quasi onmiddellijk fase 4. Dus alvorens mij te beschuldigen bekijk zelf nog eens de dvd's van level 1. Uw timing moet wel goed zitten, zodat je niet een fase 4 toepast zodat het paard niet eens weet waarom.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    Lees dan maar eens het stukje Body Blocks. Daar zul je merken dat je een instant fase 4 mag doen als je paard dreigt te happen. (Level 1) Ook op dvd 3 heeft Linda het over dat je een fase 4 quasi onmiddelijk mag geven. Als je ze ziet werken in hoofdstuk 1 Right Brain Behavior waar een paard het helemaal niet doet zoals het hoort, gebruikt ze ook quasi onmiddellijk fase 4. Dus alvorens mij te beschuldigen bekijk zelf nog eens de dvd's van level 1. Uw timing moet wel goed zitten, zodat je niet een fase 4 toepast zodat het paard niet eens weet waarom.
    Jarno, ik weet dat je geen nederlander bent, maar ga er toch (misschien niet terecht) vanuit dat je nederlands kunt lezen.

Ze vertelt dat haar paard IN HET TOUW hapt. Een touw zou dan zelf een body block moeten doen. Gezien een touw niet fysiek in staat is om een body block te gebruiken, is dit niet van toepassing.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Jan 2006

als je met je arm schudt, dan is dit net een bodyblock van het touw. Nu ja, tis in elk geval zeer efficient. Na 3 keer bijt hij niet meer in het touw. En het is volgens de principes van Parelli, dus zie ik er niets verkeerd mee.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Tja en nu? Dit is dus een verschil van mening.
    Volgens mij kan Eddy of nog beter Pat dit toelichten, maarja helaas is dat niet zo simpel
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dit is geen right brain behaviour Jarno. Blokken doe je om jezelf veilig te stellen als er geen andere mogelijkheid is.
    Maar een onzeker paard dat niet crowed ga je niet afstraffen. Waarom zou je hem afstraffen als hij een vraag stelt, dat is precies wat hier gebeurt. Voor jij zegt tegen iedereen dat ze dvd 1 moeten gaan bekijken wil ik aan jou vragen om eens verder door in het pakket te kijken... there is more than one dvd...
    Je moet je paard lezen en ik kan dat niet vanachter de computer maar weet wel uit eigen ervaring wat dit is. Door de beschrijving die ze geeft zie ik metteen alle overeenkomsten met mijn paard en ik kan met volle zekerheid zeggen dat dit paard een vraag stelt en dat je die alleen juist kan beanwtoorden met rust en vriendelijkheid van jou kant, niet met een fase 4.

Aangemeld
    Jan 2006

Ik zie het in het touw happen eerder als dat hij wat met het touw wil spelen. Paarden die in touwen happen happen meestal overal in waar ze in kunnen happen.

Maarja, mocht het zijn dat het paard echt onzeker blijkt te zijn (wat me zou verbazen dat hij dan in het touw zou beginnen happen) Dan zou ik ook geen fase 4 gebruiken. Maar in de meeste gevallen zijn die knabbelpaarden gewoon graag verstrooid, en houden ze hun aandacht overal behalve bij jou.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik ben het met skey eens. mijn haflinger ging ook happen in de leadrope als ik haar terug liet komen.. het ging dan ook steeds op fase 4...
    ik heb toen heel heel veel friendly gedaan en nu komt ze op fase 1/2 terug en zonder in het touw te happen. succes hier mee
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

houden ze hun aandacht overal behalve bij jou.
    Dat is ook zo...ik kan het niet anders uitleggen dan dat ze zich afsluiten. Dit was toch zo bij mijn paard.
    Je vraagt je paard naar je toe, paard denk "oh jee, moet ik naar haar toe..,zou ik? durf ik? Zal ik? bedoelt ze dat wel?
    en gewoon door onzekerheid gaan ze maar wat anders proberen.
    In dit geval wat happen in het touw, ermee spelen. Anadacht weg van jou. Het is dus iets emotioneels.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik zie het in het touw happen eerder als dat hij wat met het touw wil spelen. Paarden die in touwen happen happen meestal overal in waar ze in kunnen happen.
    Dus met het touw spelen straf je wel af met een fase 4? (En net noemde je het nog right brained behaviour.)

Maar dat vind ik op zn zachts gezegd niet zo aardig. Als je wilt dat je paard met je gaat 'spelen' , het leuk met je heeft, dan is het weinig bevordelijk om speelsigheid af te straffen.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten