Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: jullie gaan kwaad zijn...

jullie gaan kwaad zijn...

... maar ik ben al begonnen met pocket guide 6, het gedeelte van op- en af-zadelen, opstijgen,...

En ik heb nog maar 4 games geleerd
    Jullie weten dat ik terug van 0 moest beginnen en aangezien ik nu een binnenpiste ter beschikking heb, wil ik de tijd dat ik op pension sta nuttig gebruiken.
    De eerste 4 games lukken al aardig. ALhoewel ik vind dat Annelys soms niet genoeg aandacht voor me heeft. Zoals vandaag, gaat ze beetje achter haar oren krabben, `oh ja mijn flank jeukt ook`, staat ze te geeuwen
    Ik vind ook dat ze met games 2-3-4 te weinig vooruitgang boekt. Te weinig passen naar achter zet enz..
    Maar goed, heb dus al een paar keer deze games gespeeld met het zadel erop en het op-af stijgen geoefend.
    En ja hoor vandaag kreeg ik na lang aandringen (ze wou echt niet stilstaan) toestemming en ging ik opstijgen, nog niet mijn been erover, maar de `secure -sta op 1 stijgbeugel` (weten jullie wat ik bedoel) stand. Heb zo beetje over haar rug gehangen en gelegen, friendly gedaan en ja hoor, ze vond het prima...

Ik doe zeker verder, maar ga nu ook beginnen met game 5.

Ik weet het, maar ik heb te weinig geduld

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re: jullie gaan kwaad zijn...

Nou, zo verkeerd vind ik het niet hoor Isabel. In de tijd dat je tóch rijd, kun je het net zo goed zo veel mogelijk volgens de Parelli-methode doen, zo ben je tegelijkertijd met grondwerk en met het rijden bezig.

En je kunt, voordat je opstijgt, even wat games doen met het zadel al op, zo combineer je het aardig.

Valt mee hè, dit antwoord ?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik las ergens op het forum dat sommigen de lessen door elkaar doen?
    www.harlie.nl

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Nou ja niet kris kras maar soms een stukje uit een andere les wat eerder zeg maar..
    www.harlie.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Je mag best toch flexibel omgaan met de games. Je paard is niet geheel vreemd met zadel en ruiter dus als het goed voelt en je die stapjes wel op de juiste manier neemt binnen zo'n game, dan zie ik het probleem in dit geval ook niet zo! Gaaf hoor hé! Gelukkig ben je wel van plan de games allemaal te leren, straks als je echt met rijden aan de gang gaat heb je die namelijk wel nodig! Dus ga nu je deze stap hebt genomen dit consolideren en je even concentreren op het bevestigen van de andere games vóór je echt gaat rijden!

Amai ja, dat valt mee die antwoorden
    Ik wou het jullie gewoon eerlijk zeggen.
    En nog even dit belangrijke feit meegeven:
    Het is mij de volgende weken/maanden MET binnenpiste vooral te doen om Annelys terug te laten wennen dat ik erop zit. Ik ben niet van plan om zwaar te gaan rijden.
    Ik doe nog steeds alles langzaamaan. Ik heb dit nu een paar keer gedaan. Vanaf morgen probeer ik om er gewoon op te gaan zitten, en blijven zitten terwijl ze stilstaat en zo stapje voor stapje...
    Dat moet voor mezelf ook rustig aan gaan. Ik zit ook niet meer zo vast in het zadel als vroeger en mijn gevoel zal ook wel grotendeels weg zijn.
    Maar ben toch blij dat jullie het niet afkeuren.Bedankt

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door isabel debacker
    De eerste 4 games lukken al aardig. ALhoewel ik vind dat Annelys soms niet genoeg aandacht voor me heeft. Zoals vandaag, gaat ze beetje achter haar oren krabben, `oh ja mijn flank jeukt ook`, staat ze te geeuwen
    Ik vind ook dat ze met games 2-3-4 te weinig vooruitgang boekt. Te weinig passen naar achter zet enz..
    Dat je er met goed resultaat al op bent gaan zitten: gefeliciteerd, hartstikke mooi!

Maar ik moet wel even zeuren over wat je hier zegt...

Je vind dat ze niet genoeg aandacht voor je heeft. Je vindt dat de games onvoldoende progressie vertonen.

Zoals je het formuleert, klinkt het alsof je dat bij je paard legt. Maar ik vrees met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het JOUW taak is hiervoor te zorgen, niet die van je paard! Succes en veel plezier!

May the horse be with you!

[quote="Mafhaf"]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door isabel debacker
    Dat je er met goed resultaat al op bent gaan zitten: gefeliciteerd, hartstikke mooi!

Maar ik moet wel even zeuren over wat je hier zegt...

Je vind dat ze niet genoeg aandacht voor je heeft. Je vindt dat de games onvoldoende progressie vertonen.

Zoals je het formuleert, k]

Je hebt helemaal gelijk... HOE krijg ik meer aandacht van haar? Ze zit constant rond te kijken. Haar vriendje staat te roepen naar haar wanneer ik in de piste ben. Ik leg mijn zadel midden de piste, ze BLIJFT ernaar toegaan om eraan te snuffelen
    Als mijn paardje bvb bij de driving game naar achter op fase 2 1 stap naar achter zet (dat doet ze al een hele tijd), mag ik dan fase 2 aanhouden of eventueel fase 3 omdat ze meerdere stappen naar achter zou zetten. Want ze maakt zich er wel elke keer vlug vanaf zo. Maar 1 stapje vind ik nu niet meer voldoende.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Maak een plan/plaatje in je hoofd bij iedere game , hoe wil je dat ze reageerd , wat wil je dat ze doet.

Denk eraan het zijn spelletjes geen opdrachten maak er voor jezelf ook een spel van .

bijv ik wil 5 passen achterwaarts op fase 1 lukt dat dan ga je door voor de koelkast lukt het fase 2 dan win je een magnetron etc....

probeer ook dat gevoel te krijgen zodat je paardje ook door krijgt dat jullie samen bezig zijn , als het lukt op fase 1 doe dan alsof je een lotterij gewonnen hebt zonder wat te zeggen want dan zul je merken dat je lichaamstaal meer gaat spreken.

maak het interessant voor je paard doe alle 7 games zodat je weet hoe ze werken en wissel dan af en combineer ze.

En als ik voor mijzelf spreek , ik ga nooit en te nimmer op een paard zitten waarbij ik op de grond al geen contact/aandacht heb pas als het op de grond 100 procent ok is ga ik rijden lukt het me niet in een sessie dat voor elkaar te krijgen dan ga ik dus gewoon niet rijden.
    Ik snap dat je ongeduldig bent maar grondwerk kan echt minstens zo leuk zijn als rijden (misschien vaak zelfs leuker)

Bladwijzers

Forum Rechten