Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: van winter naar zomervacht...

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Re: van winter naar zomervacht...

Kate is de barre winters uit haar jeugd nog niet vergeten en houdt al haar haren angstvallig vast. Ook al heeft ze een deken om, verharen doet ze nog niet. De dagen moeten voor haar eerst echt langer worden en dan laat ze binnen 2 weken alles los. Ik heb dan dus 2 weken een mottig uitziende haf en daarna glimt ze weer tegen me op.

*Koeien verharen nu ook nog niet, die wachten ook op langere dagen. We hebben al overwogen om een nieuwe borstelset aan de RCB te hangen...*
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Mijn haflinger begint ook al met verharen, hij gaat zodra hij in de wei staat rollen om ze kwijt te raken. ( kan ik weer lekker gaan poetsen)
    Heb mijn profiel geupdated

Orchid verhaart ook flink

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Bij kel begonnen de witte onderdelen aan haar lichaam zo'n twee weken geleden, bruin is inmiddels ook begonnen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Sheril is laat dit jaar, die begint normaal met de Kerst, en nu merk ik pas dat de eerste haren los komen.

Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Amy houdt alles nog vast, Pebbles laat een klein beetje los, maar Enya.... kan m´n fleece truien wel vast opbergen, want alles hangt vol witte haren! De witte laten altijd eerder los dan de zwarte.
    Dat laatste kan ik helaas beamen. Ik zit al een paar weken onder de witte haren Hele bossen haar komen er op dit moment van Oberon af. Hij heeft al bijna weer een glad velletje.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Heb gisteren Kabriche gepoetst en er beginnen nu haren los te laten, dus een lichte verharing begint....

Hopelijk betekend dat ook uitzicht op mooi weer
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Grappig! Normaal gesproken begint Pjelk eigenlijk ergens in januari, zo vlak na oud en nieuw al een beetje met verharen. Dit jaar houdt hij zijn haren nog sevig vast. En dat is ook wel verstandig met dit weer.
    Beau verhaart juist hartstikke laat. Die zit in mei of juni pas in zijn zomervacht en begint in augustus alweer met een nieuwe winterjas..

Walter is gisteren de eerste haartje gaan loslaten

Nou ik kijk met spanning uit naar het verharen. Ik ben echt benieuwd of Ponto weer een normale zomervacht krijgt of dat ik hem weer moet scheren. Hij heeft wel de helft minder vacht als andere winters nu hij medicijnen krijgt.

morrie verliest bergen haar, de vacht is goed "rijp" als ik er met een vochtige leren handschoen overheen veeg, dan komt er echt en hele sneeuwbui vanaf........ mijn fleecetruien kunnen voorlopig de kast in dus.....

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten